Skip to main content

Publicitatea clasică online: 5.4 milioane de euro în şase luni

 

Publicitatea online clasică a generat cele mai mari încasări în perioadă 1 ianuarie - 30 iunie 2011, potrivit studiului ROADS, realizat de IAB România şi PWC în 2011.

Publicitate

Studiul mai arată că veniturile cele mai mari au fost obţinute din bannere sau reclame integrate în textul paginii.

Publicitatea online de tip embedded, reprezentată de bannere şi reclame incorporate în structura paginii, a generat peste 5.4 milioane de euro (22.6 milioane de lei) în primele şase luni din 2011.

Acest tip de publicitate este urmat la o mare distanţă de formatele interuptive de tip pop-up şi de conţinut sponsorizat.

Reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin simpla mişcare a mouse-ului au adus 1.5 mil. de euro ( 6,37 milioane lei).

Pe locul al treilea, ca valoare a încasărilor, se află conţinutul sponsorizat: 1.16 mil. de euro (4,88 milioane lei).

Din cele 13 formate urmărite de studiul ROADS, 92% din venituri au fost obţinute din utilizarea a 6 formate: embedded, interruptive, conţinut sponsorizat, căutări sponsorizate, direct e-mail marketing şi marketing afiliat.

Mai multe concluzii desprinse din studiu:

  • Conform studiului ROADS formatele cele mai frecvent folosite nu diferă foarte mult din 2007 şi până acum.
  • Companiile ce investesc în publicitatea online din România abordează încă formatele clasice de publicitate online.
  • Din 2007 şi până în iunie 2011, interesul investitorilor în publicitatea online a crescut considerabil.
  • Datele studiului ROADS arată o dublare a veniturilor obţinute din formatul embedded în primul semestru al anului 2011 (22,7 miloane lei) faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007 (11,3 milioane lei).
  • Veniturile totale din publicitatea online ale companiilor care au participat în studiul ROADS se ridică la 10.4 mil. de euro (43.7 milioane lei) pentru primele 6 luni din acest an, în scădere cu 0.6% faţă de ultimul semestru din 2010, dar cu 4% mai mari decât în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2010.

Despre studiul ROADS

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de PwC România şi IAB România, aflat la cea de-a cincea ediţie, furnizează semestrial date privind piaţa publicităţii online din România, cea mai recentă ediţie acoperind perioadă 1 ianuarie-30 iunie 2011.

Datele pentru semestrul 2 al anului 2011 (1 iulie - 31 decembrie) vor fi disponibile la începutul lunii aprilie, colectarea acestora demarând la începutul săptămânii în curs.
La ultima ediţie a studiului au participat 22 de companii care deţin peste 1400 de site-uri româneşti.

Despre Asociaţia IAB România

Asociaţia IAB România (www.iab-romania.ro) a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale.

Sursa foto: DailyBusiness.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • BM BM
    fata de perioada 2007 in romania astazi accesul la net este mult mai facil, de aici si aceste cresteri

Trimite un comentariu

sus