Skip to main content

Se întâmplă lângă noi: televiziunea pierde teren în Serbia, mai ales în rândul tinerilor

 

În Serbia, ca şi în România, televiziunea este principalul mijloc de informare. Totuşi influenţa acestui canal la nivelul audienţelor locale sârbe începe să pălească, potrivit unui articol publicat pe site-ul Observatorul European al Jurnalismului, care citează un studiu intitulat Tinerii şi new media.

Publicitate

Cercetarea realizată de Ipsos Strategy Marketing arată că influenţa internetului e tot mai puternică pe măsură ce www-ul a devenit principala sursă de informare pentru 18% din cetăţenii sârbi. În acelaşi timp, pentru tineri televiziunea are o importanţă tot mai scăzută, în ciuda faptului că, în 2011, 82% din cetăţenii Serbiei s-au uitat zilnic la TV.

Cercetarea mai arată că 56% din sârbii cu vârste peste 12 ani folosesc internetul, iar 41% utilizează internetul în fiecare zi. În ceea ce priveşte tinerii din segmentul 12-29 de ani, 81% din aceştia sunt zilnic pe internet.

40% din utilizatorii de internet citesc presa pe internet zi de zi. Chiar şi aşa, cercetarea mai arată că două treimi dintre aceştia nu au postat vreodată un comentariu pe vreun blog sau vreun site de ştiri, ceea ce arată că gradul de interactivitate nu este aşa mare.

Jumătate din utilizatori spun că internetul le-a modificat obiceiurile, iar 70% dintre aceştia au recunoscut că petrec mai mult timp pe internet decât îşi plănuiseră.

Cercetarea arată că internetul va deveni în curând principala sursă de informare în Serbia, iar supravieţuirea mediilor tradiţionale va depinde de abilitatea acestora de a se adapta tehnologiilor.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus