Skip to main content

Ce televiziuni au avut publicitate de la Roșia Montană. Niciun post nu a fost ocolit

 

rosia-montana

Publicitate

Protestul de ieri, împotriva exploatării de la Roșia Montană, a readus în discuție influența RMCG asupra presei și a televiziunii. Stațiile de știri au reflectat diferit evenimentul (pe România TV și pe Antena 3, subiectul a fost ocolit).

Pe site-ul EVZ, știrea a stat puțin pe Home Page, apoi a căzut, un loc mai important având studiul care arăta că românii sunt pentru proiectul RMCG. Pe site-ul Adevărul, știrea despre protest putea fi găsită doar cu motorul de căutare al paginii.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, situația reclamelor din acest an difuzate de posturile de televiziune. Niciuna dintre marile televiziuni, nici postul public, nici stațiile de știri nu au fost ocolite.

Roșia Montană Gold Corporation a difuzat pe posturile TV, numai în acest an, peste 3.000 de spoturi și inserții publicitare. Ce televiziuni au avut reclame de la RMCG?

După numărul de reclame difuzate, două posturi sunt la distanță în capul listei: România TV și B1. Numărul mare de reclame nu înseamnă că au fost primele și la încasările în bani. Pe de o parte, publicitatea este proporțională cu audiența (cele două posturi nu sunt, după acest criteriu, în "prima ligă"). Pe de altă parte, prețul pentru o reclamă clasică este mai mare decât costul unei inserții de la sfârșitul unei rubrici sponsorizate.

    • Cele mai multe reclame din acest an, aproape jumătate, au fost difuzate de România TV. Pe postul deținut de Sebastian Ghiță au rulat 1.382 de reclame sau inserții cu sigla RMCG.

B1 TV a avut aproape 1.200 de reclame pentru proiectul de la Roșia Montană. Explicația numărului mare de pe cele două canale: România TV și B1 au avut mai multe rubrici sponsorizate de Roșia Montană Gold Corporation, la finalul cărora apărea sigla RMGC.

După România TV și B1, celelalte televiziuni au avut mult mai puține reclame de la RMCG. Realitatea TV, de exemplu, a avut aproximativ de zece ori mai puține spoturi pe post decât România TV.

Câteva zeci de spoturi au fost și pe Pro TV, Antena 3, Antena 1 și Kanal D, canale cu o audiență de câteva ori mai mare decât România TV și B1. Și principala stație publică, TVR 1, a avut reclame de la RMGC.

Numărul de reclame sau inserții publicitare pentru Roșia Montană Gold Corporation difuzate de posturile TV în acest an:

  Numar spoturi difuzate  
Romania TV 1.382
B1TV 1.174
GiGa TV 191
Realitatea TV 149
Antena 3 70
TVR 1 68
Kanal D 42
Pro TV 31
Antena 1 31
Prima TV 28
National TV 10
Total 3.176

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @calin- este atat de reconfortant sa vezi ca exista minti clare si de sine statatoare neintoxicate de mass media! ai scris tot ce as fi scris eu ba chiar in plus! multumesc! :)
  • exact despre manjiti e vorba! cu moartea si cancerul nu te joci si nu le faci reclama, ca nu-s o pasta de dinti sau un sapun!!!!!!!!! cum sa faci reclama la 500.000.000 de tone de steril (cancerigene) si la 13.000 de tone anual de cianuri aduse si folosite in tara? si se insumeaza pentru ca vor fi multi ani x 13.000 tone cianura! :( si avem milioane de someri in tara care se descurca cum pot si eu sunt unul dintre ei de ce sa imbolnavesc un popor pentru cateva sute de putori care de 15 nu si-au gasit de lucru? cum ADICA nu si-au gasit de lucru? incurajam lenea si prostia? dar locurile de munca sunt praf in ochi de fapt spagile luate de guvernanti ii fac dornici sa ne ucida!
  • Reclame la ce? De fapt nu erau spoturi publicitare, erau spoturi manipulatoare. Ei nu doresc sa ne vinda vre-un serviciu sau vre-un produs. Ei cersesc mila noastra. Compania, a platit televiziunile ca sa ne fie mila de ei. Josnic.
    Pentru cei mai tineri care nu au trait inainte de '89, populatia era manipulata prin televiziunea romana nationala, singura existenta atunci, prin folosirea subconstientului. Filmele se transmiteau cu 24 de cadre pe secunda, 23 dintre ele erau ale filmului iar 1 era al mesajului pe care doreau sa il inoculeze in mintile noastre. te trezeai ca stii ceva, ca ai vazurt dar nu mai stii unde, si credeai ca e asa. Acuma nu mai pot practica metoda asta dar au inlocuit-o cu spoturile manipulatoare.
  • iaca mamaie, m-am certat cu bunica si nu am vb o saptamana din cauza ca se uita pe tvr 1 si a tipat cu un patos :”lasa sa faca locuri de munca ca vreti locuri de munca”...dupa o saptamana de pauza (in realtia noastra) si dupa explicatiile ca pt cls 1, bunica a inteles care e treaba....dar pana la asta a pus botul...
  • Le-ati pus la socoteala si pe cele care "fac parte din campania dusa de sindicatul minerilor de la RM"? Acelea parca nu au logo-ul, ceea ce mi se pare mult mai pervers.
  • probabil esti platit sa postezi si prin urmare nu ai caracter si nici un IQ prea mare. Jumatatea de adevar e specialitatea voastra. Posturile respective devin "manjite" in momentul in care nu prezinta nicio stire despre cei 2000- 5000-7000 de oameni care au umplut bulevardul sau o prezinta in mod speculativ insinuant. Toate stirile de la posturile astea erau tendentioase si trageau evident intr-o anume directie. cat face 1+1?
  • D-le Obae, Nasul tv si Digi 24 nu au participat la campanie, e drept ca Digi nu difuzeaza publicitate. Dati informatia completa, va rog
  • Comparatia e incalificabila. E ca si cum ai compara un bobarnac cu un genocid. Canaliile de la Gold nu sunt vinovati doar pentru tentativa(deocamdata) de devastare a mediului, coruptie, intimidare, spalare de creier si comportamente specific coloniale (cand au venit si-ai inceput sa arunce cu bani in jur n-au avut nicio jena sa corupa sexual chiar si fete de 13 ani, stiu asta de la cineva ce-a lucrat la ei). Sunt vinovati si de denaturarea profunda a mass-mediei romanesti, si, implicit, de sabotarea formarii unui stat democratic. Politicieni vanduti intereselor mafiote s-au mai vazut si-n alte tari si s-a mai putut face ceva, dar daca si presa e vanduta canaliilor atunci tara e pierduta.

Trimite un comentariu

btn PaginaDeMedia.ro