Skip to main content

Cine se uită la emisiunile tabloid? Cum sunt telespectatorii Acces Direct, Măruță, Teo, Capatos și WowBiz.

 

Un-show-pacatos_1

Publicitate

ANALIZA DE JOI. Facem emisiuni tabloid pentru că așa vrea publicul! Este justificarea des invocată de realizatorii programelor de gen de fiecare dată când sar calul. Dar cine este publicul? Ce studii are? Cu ce se ocupă? Sunt bărbați? Sunt femei?

Paginademedia vă prezintă, la Analiza de joi, o radiografie a telespectatorilor programelor tabloid. Analiza disecă două tronsoane de tabloid: după-amiaza, cu Acces Direct (Antena 1), La Măruță (Pro TV) și Teo Show (Kanal D) și slotul de seară, cu WowBiz și Un show Păcătos.

Câteva concluzii:

DUPĂ-AMIAZA. Publicul emisiunilor tabloide de la amiază e format, în mare parte, din femei și pensionari. Acces Direct și Teo Show au cel mai mare procent de persoane în vârstă. Teo stă cel mai bine la studii superioare. Măruță are cel mai echilibrat public, ca vârstă.

SEARA. Diferențe de public între Capatos și WowBiz: mai tânăr la Antena 1, mai în vârstă la Kanal D. Apar la televizor casnicele (aproape absente după amiaza), elevii și studenții. Cu dansatoare în platou, Capatos atrage și un procent mai mare de bărbați. Sunt acasă, și se uită la cele două emisiuni, și salariați cu studii superioare (categorie slab reprezentată după amiaza).

Analiza a fost făcută cu sprijinul agenției de media BPN. Rezultatele, în continuare:

Acces Direct – Măruță – Teo Show. Cine și ce alege după-amiază?

În materie de audiențe, Acces Direct are cea mai bună medie în acest sezon: aproape 800.000 de români media pe țară, față de 660.000 la Măruță și 325.000 la Teo. La orașe, tot emisiunea de pe Antena 1 e pe primul loc în acest sezon: 539.000, comparativ cu 415.000 la Măruță și 225.000 la Teo.

Dar cum arată publicul?

SEX: La toate emisiunile de după amiază predomină femeile. Procentul cel mai mare este la Teo: aproape trei sferturi din telespectatorii emisiunii sunt femei. Cel mai mic: la Măruță, unde bărbații reprezintă peste 37%.

VÂRSTĂ: Toate emisiunile tabloide de după amiază stau cel mai bine la publicul bătrân, peste 55 de ani. La Teo și la Acces Direct, peste 45% dintre telespectatori sunt din această categorie. Peste un sfert din publicul lui Teo are peste 65 de ani.

Publicul lui Măruță este mai echilibrat, pe categorii de vârste. Emisiunea de pe Pro are cele mai bune procente pentru segmentele între 25 și 44 de ani.

EDUCAȚIE: După studii, Teo Show stă cel mai bine dintre toate tabloidele de după amiază (peste 22% din publicul emisiunii, față de 17% la Măruță și la Simona Gherghe). Evident, publicul cu studii primare este cel mai puțin numeros la Teo (22%). Măruță și Simona Gherghe sunt la egalitate, dar peste Teo la publicul mai puțin educat: peste 26% au doar școala generală.

VENITURI: Câți bani au telespectatorii tabloidelor? După venituri, situația este asemănătoare pentru toate cele trei programe: predomină cei cu venituri în familie între 5 și 20 milioane de lei pe lună.

Teo stă puțin mai bine pe segmentul 30-40 de milioane de lei venituri lunare pe famili.

OCUPAȚIE: Așa cum am văzut la capitolul vârstă, se poate deduce clar categoria predominantă (iar cifrele o demonstrează): pensionarii. O a doua: cei aflați în concediu de odihnă sau maternitate.

La Teo, peste 45% din public sunt pensionari. Un procent apropiat la Acces – 43%. Mai puțini pensionari la Măruță (34% din public). Măruță are și o împărțire pe vârste mai echilibrată. Măruță adună, în schimb, cea mai mare pondere de muncitori (21%).

Ocupațiile din zona de top sunt slab reprezentate la toate cele trei tabloide (patroni, liber profesioniști cu studii superioare și lucrători pe cont propriu).

REȘEDINȚĂ: Simona Gherghe, Cătălin Măruță și Teo sunt urmăriți mai ales la orașe, în special la cele de peste 200.000 de locuitori. Publicul de la țară preferă mai puțin astfel de emisiuni.

Public diferit seara, la Capatos și WowBiz. Cine sunt cei care se uită la tabloidele de la miezul nopții

Seara, bătălia se duce între WowBiz și Un show păcătos. Până acum, în acest sezon, emisiunea de pe Kanal D este pe prima poziție: 579.000 de români pe minut, față de 467.000 la Capatos. La orașe, WowBiz are o medie de 329.000 de telespectatori pe minut, comparativ cu 294.000 la Un show păcătos.

Cine se uită seara la programele tabloide?

SEX. Și seara, programele tabloide sunt urmărite tot de femei. La WowBiz, 70% din public sun femei. Capatos, show în care dansatoarele sunt la ordinea zilei, atrage ceva mai mulți bărbați: 43% din public.

VÂRSTĂ. La tabloidele de după amiază, publicul preponderent era cel de peste 55 de ani. Seara, și alți telespectatori sunt cu ochii pe astfel de show-uri, cel puțin la Capatos.

Un show păcătos stă mai bine decât WowBiz pe publicul tânăr: 43% din telespectatorii lui Capatos au între 25 și 44 de ani (față de 30% la WowBiz). Emisiunea de pe Kanal D are un public mai bătrân decât emisiunea de pe Antena 1: aproape 40% dintre privitorii WowBiz au peste 55 de ani. La Capatos, procentul de bătrâni este mult mai mic: 28%.

EDUCAȚIE. La ambele programe predomină cei cu studii medii. Ambele show-uri au o reprezentare bună pe publicul cu studii superioare: 20% din publicul celor două show-uri a terminat o facultate.

VENITURI. După venituri, cei mai mulți telespectatori sunt din zona 10-20 de milioane venituri medii pe lună. Nu lipsesc, la ambele emisiuni (dar în procente mici), cei care au venituri mari (peste 40 de milioane de lună).

OCUPAȚIE. Dată fiind vârsta publicului, aproape 37% dintre telespectatorii WowBiz sunt pensionari. La Capatos, procentul este mai mic: 27%. Casnicele preferă și ele tabloidele de seară (față de cele de după amiază, unde procentul lor era mic). Aproape 14% din publicul emisiunilor de seară este dat de casnice.

Elevii și studenții urmăresc și ei WowBiz și Un show păcătos (un procent mai bun, 12% are Capatos, față de până în 10% la Kanal D). Salariații cu studii superioare (care aproape lipsesc după amiază, la ore la care lucrează) se uită și ei la tabloidele de seară (peste 6% din public).

REȘEDINȚĂ. Orășenii sunt cei care consumă tabloidele și seara. Capatos are un scor bun în București, de unde îi vine 14% din public (față de 9% la Kanal D). Ceva mai mulți telespectatori de la țară la WowBiz (44%, față de 37% la Capatos).

Audiența emisiunilor Acces Direct, La Măruță și Teo Show, în acest sezon:

Emisiune   NATIONAL   URBAN  
Acces Direct 798.000 de telespectatori (4,2 rtg) 539.000 (5,1)
La Maruta 659.000 (3,5) 415.000 (4)
Teo Show 324.000 (1,7) 224.000 (2,1)

Sursa: ARMA, date prelucrate de agenția de media BPN

Audiența emisiunilor WowBiz și Un show păcătos, în acest sezon:

  NATIONAL   URBAN  
Wow Biz 579.000 de telespectatori (3 rtg) 329.000 (3,1)
Un show pacatos 467.000 (2,5) 294.000 (2,8)
Cancan.ro 320.000 (1,7) 174.000 (1,7)

Sursa: ARMA, date prelucrate de agenția de media BPN

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Emisiunea lui Teo este una de calitate!Sper din suflet sa aiba continuitate!Emisiunile prezentate de Maruta si Gherghe sunt de toata jena!Audientele reflecta,din pacate,faptul ca poporul acesta n-are nicio legatura cu poporul despre care am invatat la istorie!Un popor de 2 lei... .Ne meritam soarta!
  • "...peste 26% au doar școala generală." Adica 4 clase. Adica 2 mai mult decat trenul. Tu ce n-ai inteles de aici??

    E bine sa stie exact cine sunt cei care se uita la astfel de emisiuni, unora poate li se face rusine cand afla cu cine stau in rand si mai schimba canalul sau gasesc altceva mai inteligent de facut.
  • In timp, poate, Teo va creste. Emisiunea are invitati de buna si f buna calitate...Este genul emisiunilor serioase pe care le facea pe vremuri la Pro tv...nu prostioare si farse a la Maruta si Simona G.
  • pacat de show-ul lui teo care speram eu sa ii detroneze pe cei doi ,dar din pacate vad ca tot prostia si mirarea tampa face audiente decat bunul simt si valorile nationale ale acestei tari !
  • De mult trebuia facuta analiza asta.
    Pana acum se faceau doar presupuneri, acum insa se vede clar cine sunt cei care se uita la astfel de emisiuni: analfabetii si asistatii social.
    Ar trebui sa afisati rezultatele complete sub forma de tabel.
  • Stai sa recapitulez, ca poate n-am citit bine. Deci: wow biz are 40 la suta dintre telespectatori peste 55 de ani????? Si 37 la suta din public sint pensionari??? Si 44 la suta vin de la tara???? Aaaaahahahahahahahaaaaaaaa!!!!! Si cu cifrele astea se lauda ca sint pe primul loc? Mi-ar fi o jena totala!!! Pe toate categoriile si segmentele de public, capatos ii joaca in picioare. Se lauda si ei doar cu cantitatea: aproape jumatate din public sint tarani batrini. Pe target-ul comercial nu exista. Ei bat doar pe national. Si, mai e un aspect: wow biz incepe cu aproape o ora mai devreme. Alt bazin de public. Nu se mai pot compara cele doua emisiuni. Poate doar ca si cota de piata. Si acolo, turcii sint de toata jena.
  • Exact asta am vrut si eu sa spun. Marii privitori cu studii superioare sunt aia cu diplomele scoase pe banda rulanta, pe la marile universitati Biotera si nu mai stiu eu care. Doamne, ce le-as mai baga pe foc diplomele alea!
  • Daca la emisiunea lui Capatos se uita 20% oameni cu studii superioare iti dai seama care este nivelul invatamantului de la noi din tara. Jos de tot!

Trimite un comentariu