Skip to main content

Folclorul domină posturile muzicale. Etno, în top. Cine și cât se uită la televiziunile muzicale, de la Kiss TV la Mynele

 

Foto: Ana Poenariu, Mediafax Foto

Publicitate

ANALIZĂ. Ce muzică ascultă românii la televizor? Vor folclor? Vor ultimele hituri? Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, o analiză a posturilor de muzică din România. Cine se uită și cât de mult la astfel de televiziuni.

Datele de audiență arată un avantaj net al posturilor de muzică populară. Etno TV, de exemplu, postul de muzică populară al familiei Prigoană, are o audiență medie dublă în comparație cu televiziunea muzicală Kiss TV, cu un alt profil.

Pe piața românească principalele posturi care activează pe nișele muzicale sunt Etno TV, Taraf TV, Favorit TV, Mynele TV, Kiss TV, MTV, Music Channel și UTV.

Câți români se uită și la ce posturi muzicale, în continuare:

Fiind posturi de nișă, audiența medie a posturilor muzicale nu se poate cumpara cu ratingul marilor generaliste. Astfel, majoritatea canalelor de acest tip au cel mult 0,2 rating. Ce înseamnă în cifre absolute?

În ultimele două luni, cea mai bună medie de audiență a avut-o Etno TV. Postul a avut o medie pe zi de 23.000 de telespectatori pe minut la orașe. Dat fiind profilul postului, televiziunea se bucură de succes mai mare la sate: aproape 40.000 de telespectatori pe minut media pe cele două luni în mediul rural (cu vârfuri care sar și de 80.000 de oameni). De altfel, audiențe mai bune au la sate și posturile Taraf TV, Favorit și Mynele TV.

Cel mai vizionat post de hituri este Kiss TV, cu o medie de 12.000 de telespectatori pe minut. Țăranii se uită mai puțin la Kiss: 7.000 media.

Dacă în cazul posturilor de folclor sau manele audiența era mai mare la sate, în cazul Kiss TV, MTV și UTV, raportul este în favoarea orașelor.

Audiența posturilor muzicale, la sate și în mediul urban:

  URBAN   RURAL  
Etno TV 23.000 39.000
Taraf TV 11.000 14.000
Favorit 9.000 17.000
Mynele 4.000 11.000
Kiss 12.000 7.000
UTV 9.000 4.000
MTV 6.000 2.000
Music Channel 5.000 4.000

Cine ascultă posturile muzicale? Pensionarii la Etno, tinerii la Kiss

Etno TV, un post de folclor, este preferat de publicul în vârstă.

Aproape 70% din publicul postului de televiziune are peste 55 de ani.

Ca ocupație, cei mai mulți privitori de Etno TV sunt pensionarii și casnicele, dar și agricultorii și muncitorii.

Predomină publicul de la sate (63% dintre ascultători sunt de la țară) și din orașele mici, până în 30.000 de locuitori.

Taraf TV, centrat pe manele, are un altfel de public, mult mai tânăr.

Dacă la Etno erau mai mulți pensionari, la Taraf TV aproape 60% din public are între 18 și 44 de ani. Cei mai mulți au școala generală sau studii medii.

Reprezentare peste medie și pe publicul foarte tânăr: până în 18 ani, și între 18 și 35 de ani. Printre telespectatori sunt și elevi sau studenți, muncitori și casnice. Pensionarii nu se văd în publicul de Taraf. Profil asemănător și la Favorit TV.

Un post precum Kiss TV are un profil foarte tânăr.

Este privit mai mult de publicul feminin (62%).

Aproape jumătate din public are până în 25 de ani, iar un sfert este din categoria 25-35 de ani.

Față de Etno sau Taraf, procentul celor cu studii superioare este mult mai mare: o cincime din publicul Kiss TV are facultate. Aproape o treime din public este dată de elevi și studenți.

Din profilurile celorlalte posturi:

MTV are cel mai mare procente între 25 și 34 de ani (peste o treime din public. Procent bun și la publicul 12 – 17 ani. Aproape un sfert din public are studii superioare.

UTV. Un sfert din publicul postului are studii superioare. Publicul este concentrat în intervalul 12-34 de ani.

Mynele TV. Trei sferturi din public este de la țară. Un procent consistent de public e dat de casnice (peste 35%), iar un sfert de elevi și studenți. Cea mai mare parte a publicului are între 18 și 44 de ani. Regăsim în public și copii între 4 și 11 ani.

La ce ore se uită românii la posturile muzicale?

LA ORAȘE. Etno TV este urmărit, la orașe, cel mai mult dimineața. De la ora 10.00 și până la 12.00, media postului este de peste 50.000 de telespectatori pe minut. Postul de muzică populară mai are un vârf seara, între 10.00 și 22.00, când se apropie de 40.000 de persoane în fiecare minut.

Taraf TV are un consum asemănător: un vârf dimineața, altul mai pe seară, între 18.00 și 21.

Favorit TV are vârfuri notabile doar seara: între 21.00 și 22.00, audiența este de 24.000 de persoane, de aproape trei ori mai mare decât media.

La orașe, postul de manele Mynele TV are un vârf la prânz: aproape 10.000 de orășeni pe minut, de două ori și jumătate peste media postului.

Canalele de hituri au un alt tip de consum.

Kiss TV, de exemplu, este urmărit mai mult între orele 10.00 și 15.00 (cu vârfuri de 21.000 de persoane).

Intervalul de consum maxim e apropiat și în cazul UTV.

MTV are o audiență relativ constantă, pe parcursul zilei (8-9.000 de oameni).

LA SATE. Audiența posturilor de folclor este dublă la sate.

Etno TV are seara, între 20.00 și 22.00 audiențe care sar de 80.000 de persoane pe minut. Și dimineața este urmărit, între 10.00 și 12.00, cu vârfuri de peste 70.000 de țărani pe post.

Consumul este aproape identic la țară și pentru Favorit TV și Taraf TV.

Mynele TV are, la țară, o audiență de aproape trei ori mai mare decât la orașe, cu vârfuri care ajung la 20.000 de oameni.

Posturi precum Kiss TV, Music Channel sau UTV stau mult mai slab la țară. Tinerii de la sate se uită mai puțin la astfel de posturi, dar lasă mai mult televizoarele deschise aici: media de consum este aproape constantă în timpul zilei.

În cea mai bună oră la țară, spre prânz Kiss TV ajunge la aproape 12.000 de săteni.

Cele mai bune ore de consum ale posturilor muzicale, la sate și la orașe:

  URBAN     RURAL    
Ora Nr. persoane Ora Nr. persoane
Etno TV 11.00-12.00 55.000 21.00-22.00 84.000
Taraf TV 10.00-11.00 17.000 20.00-21.00 23.000
Favorit 21.00-22.00 24.000 20.00-22.00 41.000
Mynele 15.00-16.00 9.000 9.00-10.00 20.000
Kiss 10.00-12.00 21.000 11.00-13.00 12.000
UTV 10.00-12.00 15.000 11.00-12.00 8.000
MTV * 9.000 * 5.000
Music Channel 11.00-12.00 11.000 10.00-12.00 8.000

*audiență înregistrată pe parcursul mai multor intervale orare

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu