Skip to main content

Cine se uită la posturile de știri. Bătrâni pe toate stațiile. 70% din publicul Antena 3 și B1 are peste 55 de ani. Digi 24, cei mai educați privitori

 

televiziuni de stiri 17 aprilie
Posturile de știri atrag, în general, un public mîi înaintat în vârstă

Publicitate

Cine sunt cei care se uită în fiecare zi la posturile de știri? Ce vârste au? Ce studii? Sunt de la sate, de la oraș?

Răspunsurile la aceste întrebări duc către concluzii interesante: sunt caracteristici generale, dar și particularități în funcție de fiecare stație.

Toate stațiile de știri au un public bătrân, mult mai accentuat la Antena 3 și la B1. Digi 24 are, dintre toate posturile, cel mai educat public. România TV, post cu orientare tabloidă, are cea mai slabă reprezentare la telespectatorii cu studii universitare și este în top la cei doar cu școală generală.

Paginademedia.ro vă prezintă, în Analiza de azi, profilul telespectatorilor posturilor de știri. O analiză realizată cu sprijinul agenției de media BPN.

Concluzii:

DUPĂ SEX. Bărbați la Digi 24

Postul la care se observă cea mai mare diferență între bărbați și femei este Digi 24: peste 60% din telespectarii stației sunt bărbați. Urmează Realitatea TV, cu 56% public masculin. La B1, diferența este mult mai mică (51% bărbați).

În schimb, Antena 3 și România TV au deopotrivă bărbați și femei, cu un foarte mic avantaj pentru publicul feminin (ușor peste 50%)

DUPĂ VÂRSTĂ. Antena 3 și B1, cei mai bătrâni telespectatori

În general publicul tuturor stațiilor de știri este foarte bătrân: categoria de vârstă predominantă este cea de peste 65 de ani! Sunt însă diferențe între posturi:

- La Antena 3, aproape 72% dintre telespectatori au peste 55 de ani! Scor asemănător și la B1 TV – 70%. B1 are cel mai mare procent de public peste 65 de ani: 44,5% dintre telespectatori, urmat îndeaproape de Antena 3, cu aproape 43%. Cele două posturi se detașează după ponderea cea mai mare a publicului în vârstă.

B1 TV “recuperează” în fața Antenei 1 în segmentul 35-44 de ani (12,6%, față de 4,7 la Antena 3). De altfel, Antena 3 are cea mai slabă reprezentare pe zona 35-44 de ani dintre toate posturile de știri.

- Urmează, la categorie de vârstă înaintată, România TV (30% din public peste 65 de ani) și Realitatea TV (35%).

La Digi 24 categoria de vârstă peste 65 de ani este cel mai slab reprezentată, față de celelalte canale de știri. Postul de știri al RCS are cel mai bun procent și pe intervalul 35-44 de ani.

DUPĂ EDUCAȚIE. România TV, postul celor cu școală generală

- Digi 24 are un avans pe publicul cu studii superioare: aproape 40% din publicul postului are studii universitare. Urmează B1 TV (34%) și Antena 3 (29%). La polul opus este postul cu orientare tabloidă România TV: aproape 21% din public are studii superioare, cam jumătate în comparație cu Digi 24.

România TV este campioană la publicul care are doar școală generală: peste 27%.
La Digi 24, doar 13% din telespectatori au școală generală, mult sub celelalte canale de știri.

DUPĂ REȘEDINȚĂ. Realitatea TV are priză la țară

- România TV se remarcă la publicul rural: peste jumătate din publicul postului este de la țară. Și Realitatea TV stă bine la publicul rural, cu aproape jumătate din telespectatori de la sate. De altfel, peste 60% din publicul celor două posturi vine de la țară și din orașele mici.

- Digi 24 și Antena 3 au cele mai mici procente de rural, în jur de 30%.

- Antena 3 are cel mai bun procentaj pentru București: aproape 15%, de aproape două ori mai mult decât România TV și Realitatea TV. Și Digi are o cifră bună pentru Capitală. De menționat că postul RCS&RDS se vede, deocamdată, doar pe rețelele operatorului.

Publicul posturilor de știri din România (%). Cick pe foto pentru a mări:
Profile posturi stiri

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • oare de ce la noi arunca unul o piatra in apa si sar toti sa o culeaga fara sa cugete putin... prima mea curiozitate a fost sa vad cine a facut acest sondaj ca sa-mi fac o idee, fie ea si sumara a competentelor acestora, tocmai plecand de la criteriul "inteligentei" telespectatorilor care se uita la un anumit post sau altul.
    dand un clik pe situl media BPN am constatat exact ce era de asteptat, un sit facut intr-o pauza de masa a vreunui angajat IT, si ala cam pe genunchi, unde competenta in sondaje ale acestei agentii nu reiese din niciun inscris de pe sit, ba mai mult la proiectele "far" pe care le afiseaza agentia pe sit cele mai reusite sunt niste copii de pagini Google, dar niciun altul care sa ateste expertiza acestor oameni in materie de sondaje de opinie.
    deci in concluzie chiar credeti ca mai are rost vre-un comentariu sau articolul respectiv este un fel de maculatura de cafea ca sa nu spun de altceva asemanator ca si culoare.
  • Audienta canalelor tematice are fi fost interesanta, pentru comparatie. Cine se uita la AXN, la DIVA Universal, la...? Poate ca se uita cei ce nu se uita la canalele de stiri. Adica ceilalti.
  • deci este foarte clar....antena 3 are cei mai multi telespectatori cu studii superioare ..... matematica simpla avand in vedere ca are audienta de cel putin dubla fata de urmatoarea clasata si pe toata ziua si pe prime time. Deci !!!!???? basisti propagandisti ...dans !!!!
  • Imi place Digi 24.Post de informare cu invitati de la care ai ce auzi fara tipete,jigniri,urlete si moderatori isterici.Asta daca vrei sa afli ceva sau vrei sa vezi circ.In general omul urmareste postul de tv care-i spune ce vrea sa auda.
  • Sa stii ca la tara sint si oameni destepti . Unii din cei care nu s-au descurcat la tara au plecat si la oras :) . Asta cu "oamenii de la tara nu au capacitatea de a intelege programele ..." e o parere...ca la tara..ca sa fiu in ton . Crezi ca in betoanele de la oras traiesc numai intelectuali care asculta muzica simfonica si fac scandaluri scumpe ;) ? Plus ca misiunea unei televiziuni comerciale , fie ea de stiri , este audienta . Cifrele pot fi mici datorita acoperii slabe , dar asta nu e problema telespectatorilor ci a celor care conduc Digi si care are trebui sa dea in judecata CNA ul , UPC ul sau pe cine mai vor ei ca sa le fie aparate drepturile . Sa te victimizezi fara sa faci nimic ca sa te vada mai multi e jenant pt un trust media
  • Lasa-l Adi, ca nici NU VREA sa inteleaga. El atat a priceput: ca 126 de mii nu sunt tot aia cu 18.000. Decat multi si prosti, mai bine putini si buni. Dar e doar parerea mea.
  • lasa ca stim noi cum isi iau tot mai multi diplomele. tocmai s-a creat un precedent de plagiat legal. schimbi fontul, marimea si paginatia si s-a rezolvat.
  • Ce nu intelegi tu, coldea, este ca Digi 24 nu e pe toate retelele de cablu, asa cum sunt celelalte posturi de stiri. Este pe lista must carry, aprobata la 4 februarie, deci in principiu ar trebuie sa fie retransmis de toti operatorii de cablu. Pentru acest studiu, ca pentru toate, de altfel, se foloseste un esantion reprezentativ, iar procentajele obtinute nu sunt menite sa fie corelate cu datele de audienta. Este, pur si simplu, vorba despre cati oameni saraci/bogati, educati/needucati, de la tara/de la oras se uita la un anumit post de televiziune. Imi inchipui ca la tara, unde RTV are mare succes si unde ma indoiesc ca au RCS-RDS, oamenii nici nu au capacitatea de a intelege programele Digi 24, asa ca se multumesc cu manele si scandaluri ieftine.
  • Bine ca nu mi-ai raspuns cum vorbeste idolul tau : "mars in pastele ma-tii de pe post " :). Desi poate fi si o sarcina de serviciu in viitor sa vorbesti asa . Nici tu nu ai inteles nimic !
  • Sa nu uit: matematica e o stiinta exacta, nu te insala niciodata.
    In matematica nu poti fi subiectiv, 2 plus 2 fac intotdeauna 4. Deranjant, nu-i asa ?
  • Prietene, nu ai inteles ca nu e razboiul tau ? Iar faci adunari si scaderi . Cu siguranta ai fi fost un turnator mai bun decat Felix din dorinta de a fi luat in seama .Spor !

Trimite un comentariu