Skip to main content

Cât costau emisiunile TVR, titlu cu titlu. Programul lui Dinescu - 5.000 de euro pe ediţie. Emisiunea Andreei Marin din 2013, una dintre cele mai scumpe producţii ale ultimilor trei ani

 
pretuieste viata
pretuieste viata

„Emisiunile nou introduse în grilă în anii 2012 şi 2013, deşi au consumat resurse semnificative, rezultatele lor de audienţă au fost modeste”, arată un raport al Curţii de conturi, publicat recent. Un exemplu este Preţuieşte viaţa, difuzată la TVR în 2013, care a avut coturi de peste 50.000 de euro pe ediţie, potrivit raportului Curţii de Conturi.

Publicitate

Una dintre emisiunile de succes de la TVR, O dată-n viaţă, a avut în 2014 costuri medii de 25.850 de euro.

În plus, emisiunea Poltică şi delicateţuri, prezentată de Mircea Dinescu, a avut anul trecut costuri medii de 5.600 de euro. Foc încrucişat, emisiune prezentată de Cornel Nistorescu, a avut costuri medii de 3.700 de euro pe ediţie.

Costurile principalelor emisiuni din TVR, în perioada 2012 - 2013:

  • „Preţuieşte viaţa” (cost mediu/ediţie 234.735 lei - 53.000 de euro, rating 3,3%),
  • „Duminica în familie” (cost mediu/ediţie 83.791 lei - 19.000 de euro, rating 1,8%),
  • „8 într-o barcă” (cost mediu/ediţie 104.949 lei - 23.000 de euro, rating 0,4%),
  • „Vara pe val” (TVR1: cost mediu/ediţie 20.636 lei - 4.600 de euro, rating 0,7%; TVR2: cost mediu/ediţie 18.413 lei - 4.100 de euro, rating 0,4%),
  • „Distractis” (cost mediu/ediţie 79.416 lei - 18.000 de euro , rating 2,5%),
  • „La mustaţă” (cost mediu/ediţie 22.943 lei - 5.100 de euro , rating 1,0%),
  • Răzushow (cost mediu/ediţie 50.009 lei - 11.300 de euro, rating 0,4%),
  • „Ţara minunilor” (cost mediu/ediţie 64.511 lei - 14.500 de euro, rating 0,5%).

Notă: Cifrele în euro sunt transformate de Paginademedia.ro.

Principala emisiune de divertisment, care a generat şi costurile cele mai ridicate, s-a păstrat pe durata celor 3 ani (2012 - 2014) „O dată în viaţă”, care însă a înregistrat o scădere a ratingului de la 4,6% în anul 2012, la 4,1% în anul 2013 (deşi costul mediu/ediţie a crescut de la 121.504 lei în 2012 la 147.101 lei în 2013) şi la 3,3% în anul 2014 ( în care sa realizat totuşi o scădere a costului mediu/ediţie la 114.778 lei), arată raportul Curţii de Conturi.

Emisiunile cu tradiţie ale SRTv. Au înregistrat scăderi ale costurilor în 2013 faţă de 2012, menţinându-şi (ex. „Teleenciclopedia”, ”Profesioniştii”, „Garantat 100%”) sau, în anumite cazuri, îmbunătăţindu-şi audienţele („Tezaur folcloric”, „Viaţa satului”), iar în anul 2014 s-au păstrat, în general, la un nivel constant faţă de anul precedent atât în ceea ce priveşte costurile de producţie, cât şi audienţa;

O evoluţie pozitivă se remarcă în cazul emisiunii ”Profesioniştii” – care a înregistrat o creştere de rating la 1,4% în anul 2014 faţă de 1,0% în 2013 în condiţiile în care costul mediu/ediţie a scăzut la 9.994 lei în anul 2014 faţă de 23.236 lei în 2013.

„Dintre emisiunile introduse în anul 2013 şi care au fost păstrate şi în grila anului 2014, se constată că nu au înregistrat o îmbunătăţire a raportului costuri/audienţă, ca de exemplu emisiunea „37 grade Celsius” – care, deşi a consumat resurse mai mari în anul 2014 (cost mediu/ediţie 70.023 lei în 2014 faţă de 43.102 lei în 2013) nu a reuşit o creştere a audienţei (rating 0,8% în anul 2014, faţă de 0,9% în anul 2013).”, mai arată raportul Curţii de Conturi.

„Emisiunile nou introduse în anul 2014, incluse în eşantionul selectat, sunt caracterizate în general de o îmbunătăţire a raportului costuri/audienţă faţă de cele scoase din grilă”, mai arată raportul curţii de conturi.

Costurile principalelor emisiuni din grilă, în 2014:

  • „Foc încrucişat”, realizată de Cornel Nistorescu (cost mediu/ediţie 16.509 lei - 3.700 de euro, rating 1,8%),
  • „Vorbeşte liber” (cost mediu/ediţie 20.759 lei - 4.675 de euro, rating 1,6%),
  • „Politică şi delicateţuri” (cost mediu/ediţie 23.813 lei - 5.360, rating 1,6%),
  • „Dosar România” (cost mediu/ediţie 36.756 lei - 8.300 de euro, rating 1,6%).

„În celălalt sens, ca exemplu de emisiune nou introdusă în anul 2014 care nu a obţinut o audienţă rezonabilă în raport cu fondurile consumate, menţionăm emisiunea ”Se zice că....”, a căror costuri totale în anul 2014 au fost de 1.209.143 lei (272.000 de euro) pentru 33 ediţii (cost mediu/ediţie de 36.641 lei), dar a obţinut un rating de 0,6%”.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ștefan ștefan
    Dacă și emisiunea Eugeniei Vodă e un gunoi zău dacă te înțeleg măi Abdurehab.
  • Toma Toma
    Ideea cu "exact o treime" imi intaeste ideea :). Inteleg ca s-a luat costul personalului direct si s-a inmultit cu trei?

    De exemplu curentul electric este cost direct sau indirect? Dar doamna de la machiaj?

    Costurile aratate aici par chiar rezonabile. Nici nu ai zice ca TVR e o gaura neagra... :)
  • Abdul Rehab Abdul Rehab
    8000 de euro cost mediu pe editie pentru niste reportaje inutile care fac rating 0.8 si probabil cateva editii pe an!?!?! Pai astia din tvr se lafaie in bani, nu-s in faliment. Niste sinecuristi. Tvr merita sa falimenteze sau sa se privatizeze.
  • Loredana Grozescu Loredana Grozescu
    De ce costa atit o emisiune cu nevroticul Nistorescu? I se cumpara si medicamente ca sa nu faca mai urit decit face? Dar de ce costa atit o emisiune precum aceea a lui Sorin Avram? Mare manager mare, dar mai ales mare nerusinat Stelica Tanase! Numai bun de mentinut in functie de madamele Gorghiu si Paul Vass impreuna cu Kelemen Hunor! Numai buni toti de DNA!
  • abdu rehab abdu rehab
    atatia Bani irositi DEGEABA,si tot NIMENI nu se uita la MIZERIILE de pe tvr, precum andreea marin, mircea dinescu, eugenia voda, si alte GUNOAIE care doar tvr-ul si antena 3 le primeste. si multi din toti acei Bani sunt din buzunarele NOASTRE, din cauza Taxei Radio-TV pe care fiecare om e OBLIGAT sa o plateasca ca sa mai stea tvr-ul pe ecrane si sa mai vina Oaia Pufulica sa ne OBLIGE sa o mangaiem.

    tvr-ul trebuie sa dispara acum!!!!!!
  • silvia silvia
    Sunt directe si indirecte. Stiu pentru ca am lucrat la bugete. In cazul unora dintre ele, cele de platou,costurile directe sunt exact o treime din cifrele aratate.
  • Toma Toma
    Am mari dubii ca cei din TVR sau chiar de la CC sunt in stare sa caculeze costurile per emisiune intr-un mod pertinent. E vorba doar de costuri directe?

    Puteti sa ne spuneti ce metoda de calcul au avut? Sau macar un link catre raport?

Trimite un comentariu

sus