Skip to main content

România TV, 25.000 de lei amendă după ce a anunțat că ar fi murit Regele Mihai

 
România TV, 25.000 de lei amendă după ce a anunțat că ar fi murit Regele Mihai

Televiziunea de știri România TV a fost sancționată cu o amendă de 25.000 de lei după ce a anunțat pe burtieră că a murit Regele Mihai, dar și pentru o serie de materiale în care au fost aduse acuzații la adresa co-președintelui PNL, Alina Gorghiu. 

Forul audiovizual a discutat în ședința de astăzi propunerile de sancționare pentru România TV în cadrul mai multor emisiuni difuzate în luna octombrie, respectiv, în ianuarie de televiziunea de știri controlată de Sebastian Ghiță. Pe de o parte, într-o emisiune din ianuarie, pe burtieră s-a anunțat Moartea Regelui Mihai.

Publicitate

„IMEDIAT EXCLUSIV: Moartea Regelui Mihai, ce se ascunde, scandal uriaș, cine se bate pe averea familiei regale” au fost titurile în stilul caracteristic care au rulat pe burtiera de la România TV și care au atras atenția CNA. Titlurile au apărut în ciuda faptului că jurnalista Paula Rusu, care a intrat prin telefon în emisiunea lui Ioan Korpoș, a dezmințit informația. 

„Înainte de toate, aș vrea să stea lumea liniștită, nimic nu este oficial deocamdată, privitor la sănătatea Regelui, ceea ce se știe este că se află la Versoix, împreună cu Regina Ana, amândoi într-o stare de sănătate precară, Regina Ana mai bolnavă decât Regele Mihai”, a subliniat Paula Rusu. 

Al doilea aspect reținut de membrii CNA în sancțiunea pentru România TV a fost și două emisiuni despre Alina Gorghiu, co-președinte PNL, în care s-a vorbit despre presupuse legături ale acesteia cu „un mafiot băsist” și cu „cercul băsist Băsescu - Blejnar - Baaklini”. 

În emisiuni s-au adus în discuție presupuse fapte pe care Alina Gorghiu le-ar fi săvârșit prin intermediul cabinetului său de avocatură, în aceeași perioadă în care aceasta îndeplinea funcția de consilier al președintelui instituției AVAS.

„Lucrul cel mai grav e că pe burtieră a apărut o informație că regele a murit. Că e scandal pe averea regelui. Chiar dacă s-a redresat, reprezintă o dezinformare foarte dură”, a menționat Radu Călin Cristea, membru CNA, cel care a și propus o sancțiune de 30.000 de lei. 

Pe de altă parte, Radu Herjeu a propus o amendă de 15.000 de lei, care să vizeze în special emisiunile în care s-a vorbit despre Alina Gorghiu: „Eu o să mă axez pe cea cu copreședintele PNL, unde se aduc de către radiodifuzor acuzații grave doameni Gheorghiu. Și titlurile sunt de aceiași natură: Cum a ajutat Gorghiu un infractor băsist. Femeia promovată de președinte în fruntea PNL, afaceri scandaloase. O repetă și moderatorul.”

Niciuna dintre propunerile membrilor nu a reușit să adune numărul minim de voturi, șase, pentru a fi aprobată, prin urmare s-a trecut la propunerea intermediară. Dorina Rusu a propus 25.000 de lei atât pentru falsul anunț despre Regele Mihai, cât și pentru atacurile la adresa Alinei Gorghiu. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu NU vizionez postul de televiziune România T.V. absolut DELOC,pentru că este un POST DE SCANDAL.Care a fost SCOPUL postului România T.V.???? Să DENATUREZE IDEEA DE MONARHIE ÎN ROMÂNIA ŞI SĂ PROFITE BĂSESCU,S-AU CLASA POLITICĂ.DE CE ??? PENTRU CĂ SE APROPIE CU PAŞI REPEZI ,,ANIVERSAREA A 100 DE ANI DE LA MAREA UNIRE DIN 1918,, ŞI SE DOREŞTE SĂ FIE ANIVERSATĂ ÎN FORMĂ DE ,,REPUBLICĂ,, DE CĂTRE COMUNIŞTI NU ÎN FORMĂ MONARHICĂ.

Trimite un comentariu