Skip to main content

CNA îşi menţine decizia: Altex nu mai poate folosi în reclamele radio şi TV sloganul „Cel mai mic preţ din România”

 
CNA îşi menţine decizia: Altex nu mai poate folosi în reclamele radio şi TV sloganul „Cel mai mic preţ din România”

E oficial. Altex şi Media Galaxy nu mai au voie în reclamele radio şi TV cu sloganurile „Cel mai mic preţ din România”, respectiv, „Cea mai variată gamă de produse din România”. Decizia a fost luată de forul audiovizual încă de săptămâna trecută însă nu a fost trimisă oficial, întrucât un membru a cerut reanalizarea.

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis pe 9 iunie că spoturile Altex şi Media Galaxy, pe radio şi TV, încalcă legislaţia audivoizuală privind comunicările comerciale şi trebuie să intre în legalitate. Spoturile nu mai pot rula astfel cu sloganurile „Cel mai mic preţ din România”, respectiv „Cea mai variată gamă de produse online şi offline”, de la Media Galaxy.

Somarea de intrare în legalitate, ce coincide cu interzicerea spotului în forma actuală, a fost propusă de Gabriel Tufeanu, pentru încălcarea articolului 93 din Codul de reglementare în audiovizual, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale.”

În aceeaşi zi, pe 9 iunie, Dorina Rusu a propus reanalizarea acestei decizii, motiv pentru care nu a mai fost trimisă către radiodifuzori pentru a intrat oficial în vigoare. Tot Dorina Rusu a propus şi revocarea deciziei de joi, însă nu a întrunit numărul de voturi, minimum şase, pentru a fi aprobată.

Cum a demontat un membru CNA sloganul Altex - „Cel mai mic preţ din România”. Cu o simplă căutare pe site-ul magazinului online Altex.

„Preţul redus săptămâna aceasta nu este cel mai mic preţ din România, a remarcat Gabriel Tufeanu. „Din cinci produse, unul are cel mai mic preţ din România”, le-a spus Tufeanu reprezentanţilor Altex şi Media Galaxy.

Radu Herjeu, membru CNA, unul dintre cei care a decis să-şi menţină votul pentru intrarea în legalitate a acestor spoturi a explicat:

„Problema este că afirmaţiile lor nu se suţin, nu s-au susţinut, nici cel mai mic preţ şi nici nu au un document care să ateste că au cea mai variată gamă de produse (în cazul Media Galaxy - n.r.).

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • coco coco
    si totusi reclamele sunt in continuare pe TV neschimbate si in data de 19.06 ..ca la noi in Romania
  • geo geo
    Tufeanule, tu de-asta esti la CNA, ca sa verifici daca unii comercianti au cele mai bune preturi ori ca altii au cea mai variată gamă de produse?

Trimite un comentariu

sus