Skip to main content

SCHIMBARE DE LIDER: Radio ZU, cel mai ascultat post de radio din Bucureşti

 

buzdugan-si-morar1Schimbare de lider în Capitală: Postul Radio ZU este cel mai ascultat radio din Bucureşti, conform ultimelor măsurători ale Studiului de Audienţă Radio, realizate în perioada ianuarie – aprilie. La nivel urban, Radio ZU se plasează pe locul 4.

Publicitate

Radioul din trustul Intact, lansat în toamna anului trecut cu Daniel Buzdugan şi Mihai Morar vedete principale, este ascultat, în medie, de 262.000 de persoane în Capitală. În toamnă, clasamentul pe Bucureşti era condus de Radio 21, urmat de Radio România Actualităţi şi Kiss FM.

Radio 21, postul de la care au plecat Buzdugan şi Morar, a pierdut 60.000 de ascultători, faţă de valul de toamnă (în care ZU nu a intrat, fiind proapăt lansat). O scădere semnificativă se remarcă şi la Kiss FM – minus 60.000 de persoane. De altfel, Kiss FM şi Radio 21, posturile care au scăzut cel mai mult, au acelaşi format muzical ca Radio ZUContemporary Hit Radio (bazat pe hiturile zilei).

O altă schimbare din Top 3 pe Bucureşti este căderea Radio 21 pe locul 3, postul fiind depăşit de Radio România Actualităţi. Se mai remarcă intrarea Realitatea FM pe poziţia 11, cu 35.000 de ascultători şi scăderea Radio Guerilla, care a pierdut 13.000 de ascultători.

Iată tabelul cu ascultătorii posturilor radio în Bucureşti, pe valuri de măsurare (mii. persoane):

Primavara 2009* Toamna 2008** Primavara 2008***
Radio ZU 262
Romania Actualitati 236 264 255
Radio 21 222 284 485
Kiss FM 186 246 217
Pro FM 114 110 129
Europa FM 102 108 136
Romantic 95 105 111
Magic FM 69 74 46
Vibe FM 55 62 38
Antena Satelor 52 46 58
Realitatea FM 35
Guerilla 29 42 56
Sport Total 15 16 5
Gold 14 9
One FM 12 24 18
City FM 12 12 9
Cultural 10 17 16
ProFM Dance 9 6 2
Smart 9 5 9
InfoPro 7 17 15
National FM 7 4 9
RFI 5 1 7

* perioada de măsurare a fost 12 ianuarie – 12 aprilie 2009
** 1 septembrie – 14 decembrie 2008
***14 ianuarie – 20 aprilie 2008

Schimbare de lider şi la nivel urban

Performanţa Radio ZU de pe Bucureşti nu a fost repetată şi în clasamentul la nivel urban, unde postul din grupul Intact se plasează pe locul 4 (cu 908.000 ascultători), după România Actualităţi, Europa FM şi Kiss FM, dar înainte de Radio 21.

Faţă de valul de toamnă însă, Kiss FM a pierdut poziţia de lider şi a alunecat pe locul 3, în favoarea canalului public Radio România Actualităţi şi a postului Europa FM. La nivel urban, valul din toamnă plasa pe prima poziţie Kiss FM, secondat de Radio România Actualităţi. Top trei era completat de Europa FM.

Pierderi de ascultători la nivel urban, în valul de primăvară:

  • Kiss FM: minus 202.000 ascultători
  • Europa FM: minus 58.000
  • Radio 21: minus 220.000
  • Pro FM: minus 128.000

Ascultătorii posturilor radio în mediul urban, pe valuri de măsurare (mii. persoane)

Primavara 2009* Toamna 2008** Primavara 2008***
Romania Actualitati 1.317 1.375 1.316
Europa FM 1.296 1.354 1.429
Kiss FM 1.293 1.495 1.467
Radio ZU 908
Radio 21 824 1.044 1.486
Pro FM 543 671 724
Antena Satelor 212 244 313
InfoPro 187 204 222
Magic FM 165 198 132
Cultural 64 76 76
RFI 39 33
National FM 34 45 91

* perioada de măsurare a fost 12 ianuarie – 12 aprilie 2009
** 1 septembrie – 14 decembrie 2008
***14 ianuarie – 20 aprilie 2008

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • eu nu înţeleg cum de un radio precum guerrilla, care a avut una dintre cele mai de efect campanii de promovare, poate ajunge atât de jos. adică ce să înţelegem de aici, că ăia 13 mii de ascultători, care au dispărut de la ultimele măsurători până acum, erau însuşi gherţoii jigniţi de campaniile respective?
    cine se pricepe, să spună. dacă s-o pricepe careva.
  • Sper ca Zu sa fi ajuns la maximum de crestere, gusturile bucurestenilor sunt sub orice critica
  • @Mirela: Da, aşa este, nu sîntem toţi aşa de deştepţi ca alţii, am fost sortiţi să ascultăm radio ZU, iar ei să devină lideri. Ce să faci, asta-i viaţa , fiecare cu nivelul lui de cultură. Şi să ştii că după ce ascult farsa lui Buzdugan mai bag şi un Guţă ca să fie tacîmul complet.
  • @Tudosiei
    Marius, daca puneai aceasta intrebare (cea ref la posturile publice) acum vreo 2 ani ti-as fi spus ca nu este cazul. Astazi situatia este alta. Pana la urma si la coada, aceste masuratori se fac pentru piata de publicitate. Lasand la o parte distractia dintre oamenii din domeniu, distractie care dureaza cca o saptamana dupa fiecare nou val, cei care le folosesc cel mai mult sunt agentiile de media. Iar posturile publice au devenit jucatori pe aceasta piata. Si nu ar trebui sa fii impotriva includerii lor ca doar sunt vandute de catre voi :)
    Pe de alta parte, ai dreptate. Aceste posturi beneficiaza si de un suport foarte mare pe care competitorii "privati" nu-l au: abonamente, frecvente peste frecvente, "simpatia" organismelor care reglementeaza piata radio (io nu-mi aduc aminte sa fi fost ANRCTI-ul calare peste RRA vreodata sau sa-i umple de amenzi si avertismente CNA-ul). Adevarul este pe la mijloc pe undeva.
  • Petrisor, tu nu crezi ca Kiss FM targeteaza femeile si pe Naomi? Tie ti-ar placea sa petreci o saptamana intreaga in Pula?
  • Nu e de mirare ca pe locul 1 e click si nu mai stiu ce balarie. Farsele lui buzdugan sunt senzatia vietii unora care nu stiu sa faca nimic pe lumea asta... deci.. e firesc ca dupa ce ai citit click sa asculti zu... doar nu o sa asculti RFI!:))
    Eu cred ca poate mai mult. Va mai urca in audienta. E interesant ce se va intampla cu Carcotasii, la ei vreau sa vad ce recatie au. Cum schimba formatul emisiunii. A cam imbatranit!:)
  • Petrisor, o sa zici ca sunt prea apasat, dar revin cu intrebarea:
    Posturile publice care emit pe unde scurte, medii, lungi si in principiu pe toate tipurile de unde inventate de om ar trebui sau nu sa intre in clasamentele astea?
    Daca vrei o comparatie plastica (exagerez un pic pentru accentuarea efectului): e ca si cum ai spune ca Olimpiada de matematica la clasa a 4-a a fost castigata de un descurcaretz elev de clasa a 9-a.
    Stim bine cum sunt facute chestionarele (nu le contest, doar le analizez). Conteaza mult ceea ce a ramas in mintea omului care raspunde, nu-i asa? Pai si daca omul aude radiouri publice pe orice fel de radio (mai ales pe cele mai vechi...) nu cumva o sa bifeze strict ce-si aminteste?

    Si, din nou, o alta intrebare: numar de ascultatori sau cota de piata? hmmmm!
  • Cred ca Zu va mai urca pe national urban. Nu ar fi o surpriza sa ajunga pe 2 dupa ce isi vor mai rezolva cateva probleme la nivel de receptionare in tara.

Trimite un comentariu

sus