Skip to main content

Ce vedete aduc cei mai mulţi bani? Măruţă rămâne pe primul loc. Divertis, Mircea Badea, Solcanu şi Cabral au fost mai productivi în 2009

 

catalin-maruta3Într-un an de criză, nume mari au dispărut de pe sticlă, dar nu toate emisiunile prezentate de vedete au resimţit recesiunea din piaţa de publicitate. Divertis a adus cu vreo 400.000 de euro mai mult anul acesta din reclame, în primele nouă luni (când erau la Antena 1).

Publicitate

Emisiunea lui Mircea Badea (poate cea mai eficientă producţie TV), care anul trecut scotea cu puţin peste 900.000 de euro, acum a sărit de 1,3 milioane. Solcanu şi Cabral prezintă un program de aproape două milioane de euro din publicitate.

Paginademedia.ro, împreună cu agenţia de publicitate Next Advertising reeditează Topul emisiunilor prezentate de vedete cu cele mai mari încasări din publicitate. Ediţia 2009, din păcate fără Mircea Radu, Teo şi Mihaela Rădulescu în Top 10 dar cu Răzvan şi Dani şi Mădălin Ionescu. Perioada analizată: ca şi anul trecut, ianuarie-septembrie.

Cu aproape 4,5 milioane de euro atrase din reclame, emisiunea lui Cătălin Măruţă, Happy Hour, rămâne pe primul loc. Clasamentul este cu totul altul între locurile 2 şi 10. (La finalul articolului, o comparaţie cu situaţia din 2008.)

Înainte de topul detaliat, iată câteva concluzii:

  • Happy Hour rămâne pe primul loc, deşi are cu 700.000 de euro mai puţin decât anul trecut
  • Ştirile Pro TV cu Andreea Esca scad la jumătate, ca bani din reclame
  • Răzvan şi Dani intră direct pe patru, cu 2 milioane din publicitate
  • Emisiunile de văzut, preventiv “pe burta goală” fac buzunarele patronilor pline: Mădălin Ionescu (Acces Direct) este în Top 10, iar Capatos se apropie de 900.000 de euro.
  • Cronica cârcotaşilor aduce cei mai mulţi bani pe ediţia difuzată: o medie de aproape 40.000 de euro din publicitate la fiecare emisiune. Un scor bun la acest capitol au şi Divertis Mall (28.000 de euro) şi Dan Negru (Te pui cu blondele) - 25.000.

Topul emisiunilor prezentate de vedete cu cele mai mari încasări din publicitate, ediţia 2009.

PRECIZARE: Calculul Paginademedia.ro şi Next Advertising a ţinut cont de aşa-numitele GRP-uri (puncte de audienţă, în limbaj profesional), termen de referinţă în vânzarea publicităţii TV. Perioada analizată este ianuarie-septembrie 2009. De menţionat că din încasările de publicitate se acoperă şi costurile emisiunii (onorariul vedetei şi cheltuielile de producţie). Audienţele sunt pentru mediul urban.

Ce reprezintă cifrele:

Suma totală atrasă din publicitate (estimare include şi emisiunile în reluare)
Rating mediu pe emisiune: audienţa medie doar la prima difuzare
Nr. emisiuni: numărul total de difuzări (cu tot cu reluări)
Încasări medii pe ediţie: 23.000 euro

catalin-maruta-21. Cătălin Măruţă, (Happy Hour) – 4.475.000 de euro

Rating mediu pe emisiune: 543.000 de telespectatori
Nr. emisiuni: 195
Încasări medii pe ediţie: 23.000 euro

Câştigătorul topului de anul trecut se menţine şi în 2009 pe prima poziţie. Acum, într-un an de criză, emisiunea prezentată de Cătălin Măruţă pe Pro TV a adus cu aproximativ 700.000 de euro mai puţin în vistieria postului lui Adrian Sârbu. Iar de anul acesta a avut un concurent serios: tabloidul TV Acces Direct, al lui Mădălin Ionescu.

gabriela-cristea22. Gabriela Cristea (Noră pentru mama) – 2,5 milioane de euro

Rating mediu pe emisiune: 218.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 352
Încasări medii pe ediţie: 7.000 euro

Puţin câte puţin se umple sacul. Cu multe difuzări la activ, Noră pentru mama urcă o poziţie în topul încasărilor, chiar dacă reality show-ul prezentat de Gabriela Cristea la Kanal D are un minus de 100.000 de euro în 2009.

andreea-esca-153. Andreea Esca (Ştirile Pro TV) – 2,2 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 977.000 de telespectatori
Nr. emisiuni: 274
Încasări medii pe ediţie: 8.000 euro

Publicitatea adusă de Ştirile Pro TV a fost la jumătate faţă de primele nouă luni din 2008, când se ridica la 4,2 milioane de euro. Oare salariul super secret al Andreei Esca a avut de suferit?

dani4. Răzvan şi Dani (Neaţa cu Răzvan şi Dani) – 2 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 218.000 de telespectatori
Nr. emisiuni: 156
Încasări medii pe ediţie: 13.000 euro

Intrare direct pe locul patru în top a celor doi prezentatori din Reşiţa. Emisiunea matinală de pe Antena 1, pigmentată cu Daniela Crudu, a avut lipici şi la clienţii de publicitate.

madalin-ionesc-215. Mădălin Ionescu (Acces Direct) – 1,92 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 511.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 138
Încasări medii pe ediţie: 14.000 euro

Tabloidul este vedetă şi pe sticlă, nu numai pe hârtie. Intrat anul trecut în grădina Antenei, Mădălin Ionescu s-a potrivit ca o mănuşă pe formatul de la Acces Direct. Ca audienţă, se bate umăr la umăr cu Măruţă. Ca bani, mai are de recuperat.

solcanu-26. Cabral şi Mircea Solcanu (PoveŞtiri de noapte) – 1,9 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 311.000
Nr. emisiuni: 173
Încasări medii pe ediţie: 11.000 euro

Cuplul de pe Acasă, de la PoveŞtiri de noapte s-a sudat bine în 2009. Foamea de ştiri mondene şi de pseudovedete de fiţe se vede, la naiba, în audienţă (mai mare decât în 2008), dar şi la bani: un plus de jumătate de milion de euro.

carcotasi17. Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă (Cronica cârcotaşilor) – 1,6 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 437.000
Nr. emisiuni: 42
Încasări medii pe ediţie: 38.000 de euro

Scor bun pentru cei doi Cârcotaşi la banii atraşi din publicitate în fiecare emisiune. Sunt pe primul loc după acest criteriu, cu cei 38.000 de euro scoşi din reclame la fiecare difuzare. Per total, faţă de anul trecut, “sindicatul Rimei Organizate” contabilizează un minus de 300.000 de euro.

dan-negru38. Dan Negru (Te pui cu blondele) – 1,3 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 805.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 49
Încasări medii pe ediţie: 26.000 de euro

Blondele lui Dan Negru l-au aruncat anul acesta în top 10 al încasărilor de publicitate. Performanţa este de remarcat, cu atât mai mult cu cât suma adusă în buzunarul intact de gălăgioasa emisiune este dublă faţă de anul trecut.

divertis29. Divertis (Divertis Mall şi Divertis Mall şi prietenii) – 1,3 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 900-980.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 62
Încasări medii pe ediţie: 28.000 Divertis Mall, 14.000 Divertis Mall şi prietenii

Cea mai longevivă trupă de umor nu şi-a pierdut deloc farmecul. În primele nouă luni, analizate de paginademedia.ro şi de Next Advertising, a făcut bani pentru Antena 1. Şi a făcut-o bine, cu un plus de vreo 400.000 de euro faţă de anul trecut.

mircea-badea-2210. Mircea Badea (În gura presei) – 1,28 milioane euro

Rating mediu pe emisiune: 180-210.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 395
Încasări medii pe ediţie: 3.200 euro

În gura presei îşi menţine statutul de una dintre cele mai eficiente emisiuni (dacă nu chiar cea mai eficientă). Cu costuri de producţie mici (şi fără aer condiţionat), emisiunea lui Mircea Badea este o maşină de făcut bani: vreo 640.000 de euro din difuzările de pe Antena 3 şi cam tot atât din reluările de dimineaţă, de pe Antena 1, pe primele nouă luni. Cum spuneam şi anul trecut, un “one man show” în care prezentatorul este magnetul de audienţă.

Noi, cei din linia a doua: scor dublu la Sinteza zilei şi Capatos

Sub linia clasamentului primelor zece emisiuni prezentate de vedete lucrurile sunt, pe alocuri, la fel de spectaculoase ca în în primul eşalon al “fabricilor de bani”.

Mihaela Rădulescu a stat doar câteva luni pe ecran în acest an, dar emisiunea ei a scos 930.000 de euro din publicitate, cam tot atât cât în 2008.

Nichitele şi piţipoancele din studioul lui Capatos nu s-au porcăit degeaba seară de seară. Un show păcătos şi-a dublat încasările, ajungând la aproape 900.000 de euro.

Spectacolul de pe Antena 3, de la Mihai Gâdea a atras, pe lângă simpli telespectatori, şi advertiseri, astfel că încasările în 2009, pe primele nouă luni, la Sinteza zilei, s-au dublat: 800.000 de euro, faţă de doar 389.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Alte date din top 20:

  • Radu Moraru este constant
  • Mutat după ora 23.00, Trădaţi în dragoste pierde jumătate din banii pe care-i aducea în 2008
  • Cădere puternică şi pentru O dată-n viaţă, emisiunea prezentată de Iuliana Tudor pe TVR 1. Programul este popular, dar nu prea are trecere la advertiseri: nici 100.000 de euro în 2009.

Alte emisiuni prezentate de vedete şi încasările lor în primele nouă luni din 2009 şi 2008 (euro)

2009 2008
Mihaela Radulescu - Duminica in familie Antena 1 931.000 944.000
Dan Capatos - Un show pacatos Antena 1 880.000 381.000
Mihai Gadea - Sinteza Zilei Antena 3 800.000 389.000
Mircea Radu - Din dragoste Antena 1 791.000 1,7 mil
Radu Moraru - Nasul B1 TV 650.000 625.000
Realitatea Zilei Realitatea 608.000 734.000
Mondenii Prima TV 598.000 715.000
Ernest - Tradati in dragoste Prima TV 240.000 436.000
Andi Moisescu - Apropo TV Pro TV 234.000 291.000
Tanase si Dinescu Realitatea 117.000 158.000
Iuliana Tudor - O data-n viata TVR 1 88.000 147.000

Primele 10 locuri după încasările de publicitate pe primele nouă luni în 2009 şi în 2008 (euro)

2009 2008
1 Catalin Maruta - Happy Hour 4,47 mil. Catalin Maruta 5,2 mil
2 Gabriela Cristea - Nora pentru mama 2,5 mil Andreea Esca 4,2 mil
3 Andreea Esca - Stirile Pro TV 2,2 mil Gabriela Cristea 2,6 mil
4 Razvan si Dani 2 mil Huidu si Gainusa 1,9 mil
5 Madalin Ionescu -Acces Direct 1,92 mil Mircea Radu 1,7 mil
6 Cabral si Solcanu - Povestiri de noapte 1,9 mil Teo 1,5 mil
7 Huidu si Gainusa - Cronica Carcotasilor 1,6 mil Cabral si Solcanu 1,5 mil
8 Dan Negru - Te pui cu blondele 1,3 mil Mihaela Radulescu 944.000
9 Divertis 1,3 mil Divertis 912.000
10 Mircea Badea - In gura presei. 1,28 mil Mircea Badea 905.000

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Marius Marius
    ati uitat de Dansez pentru tine!!!
  • Un fan Mircea Badea Un fan Mircea Badea
    @marius: citeste tot, inainte sa pui intrebari stupide.

    La sectiunea "Ce reprezinta cifrele?" scrie:
    Nr. emisiuni: numărul total de difuzări (cu tot cu reluări)

    Oricum, perioada analizata e ianuarie-septembrie (scrie mai sus).
  • marius marius
    N-am nimic cu studiul asta...Dar Badea a avut 395 de emisiuni anu' asta?Anul are numai 365.....si Mirciulica cum mai au reusit sa te intraca Huidu si Ganiusa?Vai competentule dar cum s-a putut.Sau te-a bruiat voiculescu anu;' asta.Nasol tati...nu trebuie sa te dai mare cu asta
  • bazzatu bazzatu
    sant curios de ce nu apare si monica dascalu cu stirileprotv de la ora cinci au oaudienta destul de buna
  • m1ha1 m1ha1
    Mircea Badea ramane cel mai tare. Bravo. In locul tau mi-as face televiziune. Ca Diaconescu.
  • radu radu
    Ca sa intelegem mai bine proportiile fenomenului...uite,sunt curios ce venituri a adus Pagina de media in 2009?
    Chiar asa,care o fi topul cashcavalului in blogosfera ?
  • bazzatu bazzatu
    de ce nu apare si andra maruta cu o lala din cate stiu a avut audiente bune cred ca a a incasat ceva
  • dan dan
    tre sa fii maimuta rau ca sa te uiti la Badea, the chimp
  • Petrisor Petrisor
    Cred că ai uitat să faci nişte calcule la ''Observator - Antena 1

Trimite un comentariu

sus