Spotul publicitar Delaco nu încalcă niciun drept de autor al pârâtului, a stabilit instanţa în procesul intentat de agenţia de publicitate CAP regizorului Nae Caranfil,a declarat pentru paginademedia.ro Raluca Feher, copywriter CAP. Regizorul a acuzat agenţia că s-a inspirat din Filantropica pentru o reclamă Delaco, iar CAP l-a acţionat în judecată. (Declaraţiile agenţiei CAP, în exclusivate pentru paginademedia.ro, în continuare).
Procesul, spune Raluca Feher, a început pe 2 martie, iar pronunţarea a fost dată în urmă cu câteva zile şi urmează să fie redactată.
Asemănările dintre spotul Delaco şi Filantropica au fost sesizate, în premieră, de paginademedia.ro, anul trecut, AICI. Înainte de alte detalii, iată reclama şi secvenţa din Filantropica:
Toni Delaco la şcoală
Lecţia din "Filantropica"
De ce l-a dat agenţia în judecată pe Nae Caranfil? Raluca Feher, copywriter, în exclusivitate pentru paginiademedia.ro:
„Nu am fi ajuns la proces, dacă regizorul Nae Caranfil ar fi răspuns solicitării noastre să-şi ceară scuze public pentru acuzele de calomnie aduse. Nu i-am luat pâinea de la gură, nu ne plateşte daune, nu l-am lăsat fără bani de cozonac. L-am învăţat - din nou, sper - că trebuie să aiba dovezi şi argumente solide atunci când se grăbeşte să facă o afirmaţie şi să fie atent la ce îi iese pe gură atunci când vorbeşte cu presa.”
La începutul anului, Nae Caranfil a acuzat agenţia CAP de plagiat.
Nae Caranfil, în ianuarie, pe realitatea.net:
"Probabil că şuţii din metrou s-au făcut fraţi de cruce cu copywriterii în costum şi cravată de la agenţiile de publicitate. Se fură portofele, se fură mitraliere, de ce să nu se fure şi scene din Filantropica. În privinţa unui demers legal, sunt sceptic, nu cred că Legea drepturilor de autor din România este echipată pentru asemenea situaţii. Creativii din publicitate au noroc că nu trebuie să-şi semneze operele. Dacă ar fi obligaţi să o facă, mulţi dintre ei ar trebui să-şi poarte ruşinea unor furăciuni atât de flagrante cum este cea de faţă, asemenea unui dosar compromiţător de la CNSAS".
Protejarea credibilităţii agenţiei CAP a fost la baza startului acestui proces.
Raluca Feher:
„Obiectul procesului a fost să demonstrăm că nu i-am încălcat în nici un fel drepturile de autor, aşa cum a susţinut în declaraţia făcută în presa că "l-am plagiat".”
„O agenţie de publicitate are mare nevoie de credibilitate în faţa clienţilor săi şi fiecare "săriţi, hoţii!" urlată de unul sau altul ciobeşte această credibilitate. Agenţia CAP a fost cu adevărat norocoasă că Delaco - clientul incriminat - nu s-a îndoit nici o clipă de noi şi ne-a rămas alături. Dar nu poţi să rişti la infinit să pierzi clienţi plecând capul în faţa unor acuze false.”
Contactat de paginademedia.ro, Nae Caranfil nu a făcut nicio declaraţie legată de procesul cu agenţia CAP.
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Insa Raluca Feher si-a demonstrat originalitatea si creativitatea prolifica, definindu-si stiul sau propriu, in multe alte reclame. Ea este geniul din spatele mai multor branduri puternice, si asta pentru ca reclamele ei produc rezultatele scontate! Fie ca o placem sau nu, Raluca Feher ESTE un nume in publiciate in Romania, de aceea si-a permis sa isi apare imaginea in justitie; fiind alegerea ei si a agentiei.
Iar Filantropica, o capodopera contemporara, a devenit un bun comun de referinta, pentru ca s-a decantat in constiinta colectiva a poporului, iar publicitatea exact pe astfel de baze se construieste.
O dovada a valorii unuei campanii publicitare bine construita este tocmai exemplul branzei din poveste. Produse slabe si scumpe (daca ar fi sa le evaluezi fara eticheta), si care totusi de ani de zile se vind in toate magazinele!