Skip to main content

Revista presei media - 27 ianuarie

 

Publicitate

enoiu-24Bogdan Enoiu, managing director McCann WorldGroup România, apreciază că este posibil ca online-ul să depăşească presa scrisă la încasări din publicitate în 2011 sau 2012, dacă printul va înregistra încă o scădere de 50% anul acesta. Enoiu spune că, în moneda naţională, McCann Erickson a înregistrat o scădere mai mica de 20% în 2009. Iată câteva dintre cele mai importante idei din discuţia lui Bogdan Enoiu cu cititorii HotNews.

  • Cred că piaţa va mai coborî în cel mai bun caz cu 10-15%, anul acesta.
  • Interesul companiilor pentru publicitate în presa scrisă este egal cu interesul cititorilor.
  • Tendinţa simţită încă de anul trecut în privinţa investiţiilor în print se va accentua.
  • Vom fi întotdeauna pregătiţi - ca să spun aşa aşteptăm la colţ oportunitatea să redevenim partenerii şi pe media ai Vodafone. Vom fi extrem de proactivi.
  • Am coborât doar pe McCann, nu pe grup, de la 280 milioane de RON în 2008 la aproximativ 240 milioane de RON în anul 2009 - o scădere mai mică de 20%, în RON.

Bogdan Enoiu, McCann Erickson: E posibil ca în 2011 sau 2012 online-ul să depăşească presa scrisă la încasări din publicitate
Bogdan Enoiu: McCann Erickson a facturat de 240 mil. lei în 2009

Prezentatorul TV Dani Oţil a înfiinţat o firmă de producţie TV în comuna Ulmeni, judetul Buzău, prin care vrea să realizeze, printre altele, materiale despre curse offroad şi enduro (de motociclism - n.r.).
Dani Oţil şi-a făcut firmă de producţie TV

Fără cerneală şi hârtie, jurnalele virtuale numite "bloguri" au reuşit să-şi fidelizeze publicul, chiar şi în România unde 2,64 milioane dintre noi intrăm măcar din când în când pe bloguri scrie cotidianul Gândul.
Peste 2,6 milioane de români trag cu ochiul pe bloguri

Posturile Kanal D şi Vox News au fost somate public de CNA pentru prezentarea detaliată a tehnicilor criminale folosite în cazul Sergiu Băhăian, încălcând astfel normele în vigoare. OTV şi B1 TV au scăpat nesancţionate. Săptămâna trecută, forul a somat, pentru nereguli similare, alte opt posturi naţionale, relatează HotNews şi Mediafax.

Revista AdWeek a desemnat JWT ca fiind Agenţia Anului 2009, distincţie acordată pentru prima dată agenţiei sau unei alte companii din grupul WPP, informează Wall-Street.
AdWeek: JWT, agenţia globală a anului

Redactorul şef al cotidianului britanic The Guardian, Alan Rusbridger, ripostează la campania magnatului media Rupert Murdoch de a introduce taxe la presa online. Taxarea la scară largă a conţinutului ziarelor online ar îndepărta industria de revoluţia digitală care permite presei sa aibă o interacţiune fără precedent cu cititorii săi, a declarat Alan Rusbridger în cadrul unei conferinţe, informează HotNews, care citează The Guardian.
Redactorul şef de la The Guardian: Taxarea presei online îndepărtează industria de o revoluţie digitala fără precedent

Într-un mesaj postat pe pagina personală de Twitter, jurnalistul american Michael Wolff (biograful lui Rupert Murdoch) a lansat zvonul că The Times şi Sunday Times ar putea fi scoase la vânzare. Conform lui Wolff, Rupert Murdoch, şeful News Corp, grupul media de care aparţin cele două publicaţii, ar putea vinde cele două ziare londoneze aflate în pierdere, scrie HotNews.
Zvonuri pe Twitter: Biograful lui Murdoch sugerează că The Times şi Sunday Times ar fi de vânzare

Anul acesta, producătorul şi importatorul de vin Cramele Halewood îşi va promova în print, online şi prin programe de fidelizare cele mai vândute branduri, dispunând de un buget cu 10% mai mare decât în 2009, potrivit noului director de marketing al companiei, Adriana Grecu, scrie Wall-Street.
Cramele Halewood îşi cresc bugetul de marketing cu 10% în 2010

Dintre sutele de jocuri apărute pe internet în fiecare an, puţine reuşesc să atingă nivelul de publicitate dobândit de My Minx în doar o lună de la lansare, scrie Gândul, care citează Daily Mail. Jocul  prezintă un simulator cu ajutorul căruia îţi poţi alege hainele, tipul de comportament şi viaţa unui personaj, în acest caz doar fete tinere. În joc, utilizatoarele prin intermediul caracterului ales pot adopta orfani, se pot îmbrăca în lenjerie sexy şi în cazul unei aventuri de o noapte există prezervative virtuale sau chiar pilula de a doua zi. Jocul nu are nicioun fel de limită de vârstă.
Un joc încurajează fetiţele de 7 ani să folosească pilula de a doua zi

BrandTailors, companie de strategie şi design de brand, a finalizat proiectul de branding pentru Azuga Apă de Izvor. Acest lucru se întâmplă la doar o lună de la lansarea unui alt proiect de re-branding pentru Perla Covasnei, o marcă deţinută de Perla Covasnei SA, informează site-ul IAA.
BrandTailors aduce “o gură de natură” în categoria apelor minerale prin crearea brand-ului Azuga Apă de Izvor

ACT Responsible (Advertising Community Together) anunţă deschiderea înscrierilor pentru expoziţia anuală al cărei debut va avea loc, ca de fiecare dată, la Cannes Lions 2010. Criteriul de înscriere al lucrărilor, indiferent de media în contextul căreia e declinată lucrarea, ţine de două aspecte – calitatea entry-ului şi tematica socială a acestuia, scrie IAA.ro.
Încep înscrierile pentru expoziţia ACT de la Cannes 2010

Şerban Huidu şi Mihai Găinuşa sunt cele mai populare vedete TV, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Exact pentru paginademedia.ro. Rezultatele studiului au fost preluate de  HotNews, Adevărul, Evenimentul Zilei, Click şi Libertatea.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus