CALCULE. Firma care s-a ocupat de curăţenia TVR a încasat de la postul public mai mult decât compania care a adus publicitate.
Cifrele din raportul de activitate al TVR arată că, în 2009, peste 1.100 de euro s-au dus zilnic pe salubrizare. Pentru publicitate, media arată un cost mediu pe zi puţin peste 900 de euro, care s-au dus la Splendid Media.
Raportul de activitate al TVR menţionează la cheltuieli de salubrizare un total de 1,73 milioane de lei anul trecut (408.000 de euro). Aceasta este suma plătită companiei clujene Glanz, pentru serviciile de curăţenie.
Serviciul de comunicare al TVR a declarat că firma “a fost aleasă prin licitaţie”, iar preţul a fost “mai mic decât dacă activitatea era internalizată”.
În acelaşi timp, Splendid Media a încasat un comision total de 1,4 milioane de lei (330.000 de euro) din vânzarea de publicitate pentru TVR, în 2009. Anul trecut, publicitatea netă revenită TVR a fost de 8,84 milioane de euro (cifra nu include comisionul acordat Splendid Media).
Cu un an înainte, în 2008, comisionul Splendid Media a fost de 3,5 milioane de lei (950.000 de euro), dar şi încasările din publicitate au fost pe măsură. Cu un Campionat European de Fotbal difuzat, TVR a atras publicitate de 19,5 milioane de euro.
Carmen Andronache
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Stiti cum se spune: once a cognac carrier, always a cognac carrier.