Piaţa de publicitate online din România s-a ridicat anul trecut la aproximativ 65,2 milioane de lei (15,5 milioane de euro), în scădere cu 10% faţă de 2008, potrivit celui mai recent studiu ROADS ("Romanian Online Advertising Study"), realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers România.
Spre finalul lui 2009, piaţa a înregistrat, totuşi, o creştere de 3% (semestrul II 2009 faţă de semestrul II 2008). În ciuda scăderii de 10%, piaţa de publicitate de publicitate online a fost în anul de criză 2009 a fost cu 53% mai mare decât cea din 2007.
“Cea mai recentă ediţie a studiului ROADS reflectă faptul că piaţa de publicitate online a depăşit momentul critic al crizei şi a avut o tendinţă uşor ascendentă în cel de-al doilea semestru al anului trecut, fapt remarcabil ţinând cont de evoluţia generală a economiei”, a declarat Ruxandra Bandilă, Marketing, Communications and Business Development Director a PricewaterhouseCoopers România.
Evoluţia pieţei de publicitate online din Romania în 2009
- În primul semestru, când veniturile totale s-au ridicat la 25,5 milioane lei, piaţa a înregistrat o scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.
- Pentru al doilea semestru al anului trecut, studiul evidenţiază o creştere de 3% faţă de aceeaşi cifra din 2008, veniturile ajungând la 39,7 milioane lei, cu 56% mai mult decât pe primul semestru al aceluiasi an.
- Anul 2009 a început cu venituri lunare de 3-5 milioane lei, în medie pentru primul semestru. Semnele de redresare au început să apară în luna septembrie, când, comparativ cu august 2009, piaţa a înregistrat o creştere de 52%, de la 3,9 milioane lei, la 5,8 milioane lei.
- Trendul ascendent a continuat, iar în luna decembrie 2009 au fost înregistrate cele mai mari venituri, comparativ cu 2008 şi 2007, ele ajungând la 9 milioane lei, mult peste media întregului an.
Comentarii