Skip to main content

Zuzu schimbă macazu’. Lapte-cafea sau lapte-bere? De ce nu mai e o marcă nebunatică.

 

Zuzu are o nouă reclamă. Un spot care schimbă total strategia de comunicare. Marca “nebunatică” este acum “Laptele care te deşteaptă de dimineaţă.” Până acum Zuzu îţi trezea latura “jucăuşă” (Eşti Zuzu?). Prin noua reclamă, uşor misogină, ca pentru bere, capătă valenţe de cafea.

Publicitate

SCRIPT: Ea se trezeşte de dimineaţă. Bea puţin Zuzu. Ia şi el o gură. El vrea să iasă în oraş cu prietenii. Ea se revoltă (e ziua ei!). "Ies în oraş să-ţi cumpăr un cadou!", găseşte el explicaţia pentru femeia încă adormită.

Lansează Zuzu şi o bere? Ei bine, nu. Dar ce? “Te deşteaptă de dimineaţă!”, spune sloganul. Deci cafea. Nici pe departe. Zuzu este acelaşi lapte (“nebunatic” pe vremuri) dar are acum "miros" de cafea şi o reclamă care aduce a bere.

De ce a schimbat Zuzu macazu’? Înainte de explicaţii, iată reclama:

Liviu David, de la Next Advertising, explică pentru paginademedia.ro ce a stat în spatele schimbării de strategie în comunicare:

"S-a dorit o depărtare a mărcii Zuzu de ideea de nebunii, de imaginea de brand nebunatic."

"Din testările făcute a rezultat că Zuzu are o imagine bună, dar este perceput ca un brand puţin neserios. Tot din teste a rezultat şi insightul de la care a plecat reclama: dacă bei lapte rece dimineaţa te trezeşti.
Prin execuţie, noi am încercat să ne ţinem departe de clişee şi să construim situaţii simple şi plauzibile."

Laptele îl trezeşte pe el, care găseşte o explicaţie, dar ce efect are asupra ei, dacă ea înghite minciuna? Pe ea nu o trezeşte? E un lapte pentru bărbaţi?

Liviu David:

"Laptele o trezeşte întâi pe ea, care îşi aduce aminte că este ziua ei. La sfârşit, după explicaţia lui, am lăsat în aer finalul. Nu ştim dacă a acceptat sau nu ce a zis el."

Marca Zuzu a fost lansată în urmă cu aproximativ cinci ani. “Naşul” a fost compania de branding Brandient (responsabilă şi de un alt brand al Albalact Fulga).
Platforma de comunicare a pus accent pe o imagine “nebunatică” a brandului (dată fiind şi conotaţia cuvântului Zuzu în Ardeal).

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • zuzu e bun!
    beam zuzu inainte sa vad reclama aceasta si deci nu reclama m-a determinat
    reclama doar m-a amuzat
  • reclama asta slabuta nu m-a convins ca cumpar produsul...asa ca nu si-a atins scopul, pacat de banii aiurea aruncati in productie si difuzare obositoare. asa ca mai incercati baieti si fete de la Next Adv. si consumati Zuzu inainte de a scrie texte...sa va desteptati...fara suparare.
  • ....si puteti sa o luati ca pe un banc sec: Un betiv urca o o scara, insa scara cobora.
  • Nu mai dati cu bata asa usor. Conceptul este bun. Intra usor in categoria virala, ceea ce este bine. Este un spot simplu, fara efecte speciale (oare de asta nu va place?), prezinta o situatie perfect plauzibila si foarte intalnita in randul tinerilor casatoriti: el iese foarte des seara cu baietii, ei nu-i convine situatia dar nu prea are ce face. De ziua ei insa, il testeaza. Vrea sa vada daca el isi aduce aminte de ziua ei. Deci: "Ce facem diseara?" (Intrebare capcana). El "Ies cu baietii". (Raspuns mecanic). "De zuiua mea tu iesi cu baietii?" (ii bate obrazul). El, dupa ce bea o gura de lapte rece, se "trezeste" putin, si o intoarce "din condei": "De ziua ta ies cu baietii sa iti cumparam un cadou frumos. La multi ani iubito!" Nu conteaza daca l-a crezut sau nu, important pt el e ca si-a scapat pielea.
    Adevarat, reclama mai potrivita pt cafea decat pt lapte. Dar... daca un pahar delapte rece te "desteapta" mai bine decat o ceasca de cafea?
  • Reclama e stupida rau de tot si strica tot ce a facut Albalact pana acum din ZUzu...
    Next a facut-o?
  • Chiar mi se pare o reclama de prost gust. De ce mainiera asta stupida de a transmite mesajul ca zuzu te trezest..?? De ce barbatul trebuie prezentat ca fiind un idiot care nici macar de ziua de nastere a nevesti-si nu isi aduce aminte?? Mi se pare o reclama facuta la repezeala, la comanda sefului: ACUM ACUM ACUM...
    Zuzu bun... reclama bleahhhhhhhh!!!!

Trimite un comentariu

sus