Skip to main content

Visul american din ROM, un artificiu de marketing

 

După o săptămână în care înlocuirea tricolorului de pe ambalajul ciocolatei ROM cu steagul americii a stârnit un val de reacţii contradictorii din partea internauţilor, echipa de la McCann Erickson a anunţat printr-un clip publicitar că totul a fost o ...glumă. Un artificiu de marketing. Pentru ca gluma să fie credibilă, 125.000 de ciocolate cu noul ambalaj, cu steagul american, au fost distribuite în magazine.

Publicitate

De ce această glumă? Adrian Boţan (McCann Erickson), explică într-un interviu pentru paginademedia.ro păcăleala de marketing. A fost "o provocare pentru români (...) i-am obligat să vadă ce le place la el, de ce le lipseşte. Şi să îl ceară înapoi."

Mininterviul cu Boţan, în continuare:

Spotul nu a fost singura metodă prin care publicitarii şi-au anunţat publicul că toată campania de rebranduire a ciocolatei cu gust de rom a fost o glumă. De la începutul acestei săptămâni, cei care au accesat site-ul www.romautentic.ro au văzut că acesta se autodistruge. Iar site-ul noulrom.ro îi întâmpină pe internauţi cu sloganul “Cine s-a ofticat e român adevărat!”.

Adrian Boţan:

“Am vrut să le demonstrăm românilor un lucru pe care probabil mulţi dintre ei îl uitaseră: că, într-o perioadă în care majoritatea tinerilor îşi caută salvarea în afara graniţelor ţării, o ciocolată reuşeşte sa starneasca patriotismul in oameni asa cum nu au reusit sa faca dezbateri mai aprinse si mai importante inaintea ei. Rom a aratat romanilor ca le pasa de tara lor, ca tin la valorile lor nationale, insa acest lucru a devenit evident abia atunci cand cineva a atacat aceste valori”, a explicat într-un interviu pentru paginademedia.ro Adrian Boţan, director de creaţie McCann Erickson .

Ce a implicat acest artificiu de marketing?

Pentru ca schimbarea să pară una cât mai autentică, au fost create două site-uri, două conturi de Facebook şi au fost distribuite 125.000 de batoane de ciocolată în trei lanţuri mari de supermarketuri. Cantitatea a fost calculată pentru a fi vândută într-o săptămână. Ciocolatele rămase pe raft în urma săptămânii în care clienţii au fost păcăliţi cu noul ambalaj nu vor fi retrase de pe piaţă.

“Ciocolata cu simbolul american(cunoscută ca Noul ROM) va fi disponibilă în continuare în cele 3 lanţuri de magazine, dar de data aceasta ca o ediţie de colecţie. ROM, batonul de ciocolată, va rămâne însă cel autentic, cu simbolurile naţionale pe ambalaj.”, au declarat reprezentanţii McCann Erickson pentru paginademedia.ro.

Boţan: am folosit un personaj antipatic pentru a provoca patriotismul şi mândria naţională a românilor

Carmen Andronache: De ce aţi ales această variantă de promovare?
Adrian Boţan: Înainte de orice, am vrut să facem o campanie care să stimuleze spiritul naţionalist al românilor, să le trezească mândria naţională, într-o perioadă în care încrederea românilor în aceste valori era foarte scăzută, lucru vizibil de exemplu din statisticile care anunţau că 44% din români ar pleca din ţară dacă şi-ar găsi de lucru.

Ce speraţi să obţineţi printr-un teasing de genul acesta?
Nu a fost un teasing propriu-zis, ci mai mult o campanie de provocare a românilor. Practic, am folosit un personaj antipatic, în clişeul reclamelor americane, pentru a provoca patriotismul şi mândria naţională a românilor.
Le-am luat consumatorilor noştri un brand pe care îl iubeau foarte tare fără să conştientizeze acest lucru şi i-am obligat să vadă ce le place la el, de ce le lipseşte. Şi să îl ceară înapoi.

Protestul de pe Facebook a fost generat de voi?
Protestul de pe Facebook nu a fost generat de noi. În afară de site-ul noulrom.ro / romautentic.ro si pagina oficiala de Facebook Noul Rom/Rom Autentic, nimic nu a fost creat de noi pe online. Petiţiile, cauzele şi paginile de Facebook anti-Noul Rom au fost create de utilizatori/consumatori, noi nu am avut nicio legătură cu ele.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ma bucur de fapt ca a fost doar o gluma! Indiferent cu ce scop! Nu m-am gandit ca poate sa ma afecteze atat de mult schimbarea unui ambalaj la urma urmei! Dar e vorba despre un produs cu a carui imagine am crescut si pe care il consideram un fel de simbol. Probabil avem nevoie din cand in cand sa ne reaminteasca cineva ca patriotsmul nu sta in vorbe mari si sforaitoare ci in tot ceea ce ne inconjoara!
  • Asta e pe sistemul ''Fraierilor, ne-am batut putin joc de voi, dupa care am revenit. Nu-i asa ca sunteti niste fraieri si o sa ne cumparati produsul in continuare ca niste fraieri...?''
  • Ha ha ha!
    Ce mai vuiet, ce discutii!

    Toti veti fi numarati si trecuti in raportul de monitorizare catre client, la capitolul "dezbateri in on-line".
    n barfitori trecuti la catastif, la "masurarea impactului".
    Iar cu mine, n+1.
    Deci, si un comentariu negativ e pozitiv.

    Mademoiselle Josephine, sincer, preferati un baton cu rom sau un rom cu baton?

    La cat am comentat, mai Petrisor, pe site-ul tau in loc sa citesc si eu o carte, un dictionar Roman-Bulgar, un "Mari muzee" de la Adevarul, un "Mersul trenurilor" mai recent, ar fi cazul sa dai o bere!

    Dar nu accept decat Noroc, ori Burger, ori un private-label, ca e criza.
  • Explicatia campaniei Rom: Voiam sa cream un soc care sa trezeasca patriotismul romanilor. Exact ce spuneam eu, un artificiu publicitar, sigur, sunt absolut convinsa ca pe ei promotorii ii afecteaza lipsa de patriotism a romanului, ha ha ha, pacaleli de marketing. Articolul este pe wallstreet
  • BATONUL CU ROM NU ESTE CIOCOLATA SI A FOST CUMPARATA DE ENGLEZII DE LA Cadbury.PE VREMEA LUI CEASCA ERA MAI BUN.
  • Uha! :)) La noi vor prinde astea mereu.
    http://victorferezan.ro/articole/intre-ciocolata-si-ipocrizie/
  • din pacate, ptr ei, intreaga vilva nu m-a facut "patriot", adica nu am cumparat nici acum, cum nu am cumparat niciodata produsul asta, al carui raport calitate/marime/ pret nu mi se pare rentabil ptr cumparator. ar fi interesant de aflat, de la producator,(este ambabil sa furnizeze informatii corecte!?), in ultimul timp, daca in ultimul timp s-a constat o crestere a vinzarilor si , mai ales, daca si cum au fost acoperite costurile acestui esec publicitar scump.
  • exact, asta e problema care nu s-a imbunatatit din pacate...CALITATEA... un gust dulce inecacios...cred ca aici trebuia umblat...altfel, in afara de ambalaj, nu inteleg prin ce se diferentiaza ROM de orice alta ciocolata mediocra de pe piata.
  • Tocmai asta a fost ideea, sa se creeze un scandal. Scandalul la noi se vinde cel mai bine. Si nu cred ca numai la noi.
  • Eu zic ca a fost o idee foarte bine gandita, foarte buna si de apreciat. Adeseori nu constientizam ce avem pana nu pierdem. :)
  • Exact asta a fost si ideea mea (un artificiu de marketing) despre care am scris si pe siteul lor official. Cum romanul e foarte burzuluit la treburi de astea, era de asteptat sa reactioneze. Sigur, produsul nu aduce nimic nou, dar acum se urmareste manipularea subtila a cumparatorului spre produs, ca deh, e made in romania, iar noi, cum suntem patrioti 100% am bus boticul la agresivitatea acestei campanii. Ce se va intampla de acum. Romanii vor cumpara si mai mult acest produs din madrie nationala, ca cica si-au recastigat marca...un mare fass, dar noi intotdeauna reactionam precum o mare turma.
  • produs nou intr-un ambalaj nou....da nu se spune nimic de calitate...Nou nu inseamna neaparat mai bun.
  • ma bucur ca ati reluat subiectul. eu cred ca, de fapt, a fost o campanie publicitara lansata cu mult fast (a se vedea si interviul publicitar dat pe acest site acum doua saptamini), care a fost ratata tocmai ptr ca raspunsul publicului roman a fost unul negativ si a fost transmis pe mai multe canale de comunicare. va reamintesc ce spunea spotul, un produs nou intr-un ambalaj nou. acum au revenit la vechiul produs, de o calitate mai slaba? este un esec pe care publicitarii doresc acum sa il cosmetitezeze...

Trimite un comentariu

sus