Skip to main content

Astăzi se decide cine va măsura audienţa TV de la anul

 

Viitorul măsurător de audienţă TV va fi ales astăzi, după o licitaţie care s-a derulat timp de mai multe luni.

Publicitate

Comisia de licitaţie (din care fac parte cinci membri CNA, cinci reprezentanţi ai posturilor TV şi cinci ai agenţiilor de publicitate) dă astăzi notele finale.

Patru companii de cercetare au depus ofertele, după cum paginademedia.ro a scris încă din toamnă, AICI. Este vorba de Nielsen Company, GfK, Kantar Media şi Media Research.

Viitorul măsurător de audienţă va începe cercetarea la 1 ianuarie 2012, când expiră contractul cu GfK.

Concurenţii:

  • Nielsen Company (fostul AGB). Până în anul 2008, o companie mixtă, în care asociaţi erau AGB şi TNS a măsurat audienţele TV din România.
  • GfK – Actualul furnizor de date de audienţă.
  • Kantar Media – Este fostul TNS. Compania TNS a fost cumpărată de divizia de cercetarea a grupului mondial de comunicare WPP şi rebranduită la începutul acestui an în Kantar Media.
  • MediaResearch – companie de cercetare din Cehia. A participat şi la licitaţia de acum trei ani.

Foto: Mediafax Foto

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Da, cel mai probabil tot GfK vor lua contractul. Daca vor face analiza cum trebuie, in viitor s-ar putea sa mai vedem aparitia unor noi posturi TV
  • Nu cred ca ne permitem sa inlocuim un consortiu strain, care a fost echidistan cu vreo manareala portocalie, este cat se poate de clar ca PRO-tv si Antenele au o suprematie care nu poate fi detronata usor, asa ca probabil portocalii vor dorii sa faca ceva si aici, nu doar cu pensiile militare
  • Pun pariu ca GfK va masura si-n 2012 audientele TV desi nu merita. Exista suspiciuni cu privire la corectitudinea masuratorilor efectuate de aceasta companie. Sa ne aducem aminte de cazul Antenei 1

Trimite un comentariu

sus