Skip to main content

VIDEO. Ploaie şi lacrimi în ultima reclamă Groupama. Vreo asemănare cu celebra reclamă pentru Ikea?

 

Dramă sentimentală în ultima reclamă Groupama. Ploaie şi lacrimi după ce un accident îi răscoleşte personajului principal relaţia cu… maşina (răvăşită şi ea de incident).

Publicitate

Dramă sentimentală într-un mai vechi şi celebru spot Ikea: ploaie şi lacrimi după ce o lampă veche este tuburată pentru că vechii stăpâni o aruncă, nepăsători, la gunoi.

Înainte de explicaţiile agenţiei, reclama Groupama:

Alo, Groupama, reclama în dicuţie

Ce a vrut Leo Burnett, agenţia care s-a ocupat de reclamă, de ce a mers pe reţeta emoţională, dar şi clipul de care aduce aminte, în continuare:

Leo Burnett:

“Am ajuns la această idee plecând de la “insight”-ul că majoritatea oamenilor dezvoltă relaţii speciale cu maşinile lor, de la forme obsesive de întreţinere şi protejare, până la transformarea lor în adevăraţi membri ai familiei (cu diminutivul aferent, cuvinte de alint si incurajare etc).”

Într-o categorie dominată de cifre, discounturi şi superoferte, reclama Groupama a ales o abordare emoţională. De ce?

“Răspunsul la această întrebare vine oarecum firesc: pentru a face ceva diferit, care să atragă atenţia, să “iasă din calup”. A contat destul de mult însă în crearea acestei atmosefere romantice, boeme şi faptul că Groupama este o marcă din Franţa.”

Atmosfera, muzica (special compusă), dar şi alte elemente ale reclamei, aduc aminte de un spot celebru: Ploaie şi lacrimi în ultima reclamă Groupama. Vreo asemănare cu celebra reclamă pentru Ikea?, pentru Ikea.

“Nu am avut spotul Ikea ca referinţă sau reper”, spun oficialii agenţiei Leo Burnett.

Înainte de declaraţiile lor, reclama Ikea:

Spotul Ikea, "Lampa"

Cât la sută este inspirată reclama Groupama din spotul IKEA - lamp?

"Nu am avut spotul Ikea ca referinţă sau reper, iar singurele asemănări sunt poate la nivel de atmosferă şi tratare a imaginii. De altfel, întreaga legătură emoţională la acel spot este creată prin aceste elemente, sau mai bine zisa indusă, pentru că ea nu există sau n-ar trebui să existe (asa cum ne zice personajul mucalit din final).

Spotul “Groupama” nu te îndeamnă să-ţi laşi maşina pe mâna oricui, cu atât mai puţin să renunţi la ea în caz că ai avut un accident şi să-ţi cumperi alta nouă. Dimpotrivă."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Era sa uit. "Lampa" de la Ikea ma emotioneaza. Ceea ce o califica, pe reclama, opera de arta. Dupa standardele mele.
    Groupama imi stirneste zimbete, fara sa pot preciza cit e condescendenta, cit e hilaritate.

    Da' te-nteleg ca ai nevoie de subiecte. Clientii tai de baza traverseaza periode dificile.
  • Cred ca asocierea ploaie-plins s-a nascut cliseu la romani. S-a nascut odata cu ultimul mare romantic european, 15 ianuarie, Mihai Eminesc, miinile sus!, larg desfacute in forma literei U, EminescUUUUUUU sa ne juuuuu deeee ceeee!

    Adica nu pot sa plou si sa ma rid!? Ca nu ma lasa Eminesc!? Jos plagiatu!
  • Ce sa spun ... chiar nu are nici o importanta cine cu cine se aseamana. Pentru beneficiar este important sa vanda, doar sa vanda. Daca discutam despre impactule reclamei asupra publicului acesta nu stie reclama ikeea si, paradoxal, daca ar face aceasta asociere nu ar fi decat un bonus care ar fixa si mai bine mesajul reclamei.
  • mai potoliti-va cu comparatiile astea. sunt atatea reclame in care ploua si se plange. cele doua reclame nu seamana absolut deloc. ori ai vrut sa faci putin pr pentru leo, ori pur si simplu ai dat cu mucii in fasole.
  • In afara de atmosfera (care e folosita si in multe alte videoclipuri si filme pentru a parodia despartirile telenovelistice), a gasi asemanari intre cele doua spoturi e usor aberant. Conceptul de baza e diferit: la Groupama e vorba de dragostea dintre cele doua personaje, la Ikea e vorba de nepasarea unui personaj fata de celalalt (e veche lampa, deci o arunc). La Groupama e o DESPARTIRE fortuita de o situatie accidentala, la Ikea e o PARASIRE voita. Intr-adevar, elementul comun este parodierea dramei sentimentale, dar asta e deja o institutie universala in publicitate. Doar cateva exemple:

    http://www.youtube.com/watch?v=JpVU441KDyI
    http://www.youtube.com/watch?v=eUz4ZjtIFGg
    http://www.youtube.com/watch?v=XIzwRWiF2Io
  • Mi se pare exagerata comparatia. Acum nu mai poti sa faci nimic ca se gaseste imediat cineva care sa spuna ca te-ai inspirat de nu stiu unde.

Trimite un comentariu