Skip to main content

EXCLUSIV. Rezultatul verificărilor BRAT: România liberă, controale cu problemă. Şapte seri, 30 din 32 cazuri în neregulă

 

ACTUALIZARE 2: Rezultatele controalelor BRAT vor fi făcute publice săptămânal in primăvară, când noul site al organizaţiei va fi gata, spune Arina Ureche, director general BRAT.

Publicitate

ACTUALIZARE 1: Adrian Rus, director Medien Holding: “Societatea editoare a ziarului România liberă nu a urmărit şi nici nu urmăreşte să păcălească nici agenţiile şi clienţii de publicitate, nici cititorii”. Detalii, în articol.

Paginademedia.ro vă prezintă în premieră rezultatelor verificărilor făcute în tipografii, anul trecut, de Biroul Român de Audit al Tirajelor - BRAT. Două publicaţii se remarcă negativ: România liberă, cu mai multe controale în care tirajul declarat nu este conform cu rezultatul verificărilor şi Şapte seri.

La Şapte seri, din 32 de controale, 30 au remarcat diferenţe majore între tiraj şi rezultatul verificărilor.

Detalii, în continuare:

La România liberă au fost făcute, anul trecut, 28 de controale. În şase dintre acestea au fost găsite diferenţe. Cea mai mică diferenţă între tirajul declarat şi verifiările din tipografie: 12.000 de exemplare. Cea mai mare: 44.000 de exemplare.

Justificarea diferenţei: “exemplarele au fost preluate de către editor până la ora efectuării controlului”. România liberă şi Şapte seri sunt singurele publicaţii cu diferenţe mari care justifică astfel controlul. În rest, publicaţiile verificate de BRAT nu au avut probleme semnificative.

Putem vorbi de o tentativă de măsluire a cifrelor reale?

Silviu Ispas, preşedintele BRAT, pentru Paginademedia.ro:

"Sunt cazuri şi cazuri. Au fost cazuri cu accidente sau greşeli, care s-au corectat ulterior şi s-au verificat. În alte situaţii însă, s-au repetat. În aceste cazuri, BRAT are o anumită neîncredere în declaraţiile editorilor."

Efectul?

"BRAT va intensifica, pe de o parte, controalele, până la 30 de ediţii consecutive. Pe de altă parte, BRAT nu va mai publica datele declarate de editor, dacă acesta nu va face dovada fizică a tipăririi acestora."

Rezultatele verificărilor BRAT în cazul România liberă:

Data control Publicatie Catitatea tiparita verificata in teren Cantitatea comandata de editor Diferenta
1 05.04.2011 Romania Libera 43,600 43,582
2 06.04.2011 Romania Libera 50,800 50,732
3 07.04.2011 Romania Libera 46,885 46,882
4 11.04.2011 Romania Libera 43,440 43,432
5 12.04.2011 Romania Libera 43,900 43,882
6 13.04.2011 Romania Libera 19,600 58,632 39,050
7 14.04.2011 Romania Libera 44,450 44,432
8 18.04.2011 Romania Libera 12,000 43,432 31,432
9 19.04.2011 Romania Libera 23,000 43,882 20,882
10 20.04.2011 Romania Libera 50,700 50,632
11 27.04.2011 Romania Libera 50,550 50,532
12 28.04.2011 Romania Libera 43,400 43,400
13 02.05.2011 Romania Libera 40,000 44,155
14 03.05.2011 Romania Libera 20,000 43,550 23,550
15 04.05.2011 Romania Libera 50,000 50,100
16 05.05.2011 Romania Libera 2,000 44,000 44,000
17 09.05.2011 Romania Libera 43,200 43,200
18 23.05.2011 Romania Libera 43,000 43,000
19 06.06.2011 Romania Libera 42,867 42,867
20 19.07.2011 Romania Libera 42,200 42,196
21 25.07.2011 Romania Libera 42,000 41,971
22 12.09.2011 Romania Libera 41,520 41,516
23 13.09.2011 Romania Libera 41,811 41,811
24 31.10.2011 Romania Libera 40,916 40,916
25 05.12.2011 Romania Libera 39,810 39,810
26 13.12.2011 Romania Libera 40,183 40,183
27 09.01.2011 Romania Libera 25,900 37,852 12,500
28 28.09.2011 Romania Libera 46,866 46,866

Şapte seri, record la control: 30 din 32 de controale au avut probleme

Cazul cel mai spectaculos este ghidul Şapte seri. Din 32 de verificări, doar două au fost în regulă.

Diferenţele între tirajul comandat şi cel verificat de BRAT sunt între 10.000 şi 29.000 de exemplare.

Explicaţia dată de tipografie este aceeaşi cu cazul România liberă: “exemplarele au fost preluate de către editor până la ora efectuării controlului”.

Rezultatele verificărilor nu s-au lăsat fără consecinţe. Regia de publicitate Midas va renunţa, potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, la titlul Şapte seri, pe care îl are momentan în portofoliu.

Rezultatele verificărilor BRAT în cazul Şapte seri:

Data control Publicatie Catitatea tiparita verificata in teren Cantitatea comandata de editor Diferenta
1 15.12.2011 Sapte Seri Arges 3,000 15,000 12,000
2 15.12.2011 Sapte Seri Bacau - 15,000 15,000
3 11.01.2011 Sapte Seri Bacau 4,000 15,000 11,000
4 15.12.2011 Sapte Seri Braila - Galati 3,000 15,000 12,000
5 11.01.2011 Sapte Seri Braila - Galati 3,000 15,000 12,000
6 15.12.2011 Sapte Seri Brasov 3,000 25,000 22,000
7 11.01.2011 Sapte Seri Brasov 3,000 25,000 22,000
8 13.04.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,500 41,000 25,000
9 20.04.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 41,000 25,000
10 22.06.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 45,000 29,000
11 30.06.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 45,000 29,000
12 13.07.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 41,000 25,000
13 20.07.2011 Sapte Seri Bucuresti 18,000 18,000
14 27.07.2011 Sapte Seri Bucuresti 40,000 40,000
15 14.09.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 42,000 26,000
16 30.11.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 42,000 26,000
17 07.12.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 42,000 26,000
18 14.12.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 42,000 26,000
19 11.01.2011 Sapte Seri Bucuresti 16,000 42,000 26,000
20 15.12.2011 Sapte Seri Cluj 4,000 15,000 11,000
21 11.01.2011 Sapte Seri Cluj 4,000 15,000 11,000
22 15.12.2011 Sapte Seri Dambovita 4,000 15,000 11,000
23 11.01.2011 Sapte Seri Dambovita 4,000 15,000 11,000
24 15.12.2011 Sapte Seri Iasi - 15,000 15,000
25 11.01.2011 Sapte Seri Iasi 4,000 15,000 11,000
26 15.12.2011 Sapte Seri Oradea 3,000 15,000 12,000
27 11.01.2011 Sapte Seri Oradea 3,000 15,000 12,000
28 11.01.2011 Sapte Seri Pitesti 3,000 15,000 12,000
29 15.12.2011 Sapte Seri Sibiu 3,000 15,000 12,000
30 11.01.2011 Sapte Seri Sibiu 3,000 15,000 12,000
31 15.12.2011 Sapte Seri Timisoara - 15,000 15,000
32 11.01.2011 Sapte Seri Timisoara 5,000 15,000 10,000

Publicaţii fără probleme

Verificările BRAT au urmărit toate publicaţiile al căror tiraj este auditat de organizaţie.

Rezultatele nu au identificat probleme în cazul celorlalte titluri.

Paginademedia.ro vă prezintă în continuare rezultatelor ultimelor verificări ale titlurilor:

Data control Tipografie Editor Publicatie Cantitatea verificata de BRAT Cantitatea comandata de editor
14.12.2011 Mega Press Mediamov 24 Fun 28,500 28,500
07.06.2011 Ring Editura Catavencu Academia Catavencu 36,000 36,000
05.12.2011 United Print Media Gamma Publishers Academia Catavencu 26,014 26,014
09.01.2012 United Print Media Gamma Publishers Academia Catavencu 35,900 35,877
25.05.2011 Tipomedia Adevarul Holding Adevarul 53,839 53,839
18.07.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul 11,206 11,206
23.08.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul de Braila-Galati 1,871 1,871
23.08.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul de Brasov 2,813 2,813
15.11.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul de Bucuresti 10,319 10,319
23.08.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul de Constanta 3,805 3,805
23.08.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul de Muntenia 14,258 14,258
23.08.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul de Oltenia 4,405 4,405
23.08.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Adevarul de Ploiesti 2,864 2,864
23.11.2011 Depozit Sanoma Sanoma Hearst Romania Auto Moto si Sport 18,950 18,950
23.11.2011 Depozit Burda Pressworks Autoshow 11,720 11,720
21.11.2011 C&G Canale Edipresse Avantaje 27,500 27,500
14.12.2011 Monitorul Oficial Picnic Media Aventuri la Pescuit 13,000 13,000
24.05.2011 C&G Canale Edipresse Baby 12,000 12,000
17.11.2011 Mega Press Egmont Romania Barbie 28,000 28,000
24.11.2011 Depozit Media Invest Sanoma Hearst Romania Beau Monde 35,500 35,500
28.10.2011 Proeditura Centrofarm Benessere 15,000 15,000
17.10.2011 RH Priting Biz Age Biz 10,000 10,000
09.06.2011 Mega Press IYP Romania Bucharest in your pocket 12,000 12,000
29.10.2011 Coprint Mediafax Group Business Magazin 7,425 7,425
29.11.2011 Mega Press Media Gamma Publishers Caminul 13,501 13,501
17.11.2011 Ringier Cancan Media Cancan 54,775 54,775
11.01.2012 Ringier Cancan Media Cancan 35,700 35,700
17.11.2011 Ringier Editura Evenimentul Zilei si Capital Capital 15,100 15,100
13.12.2011 Art Design&Printing Editura Cariere Cariere 4,300 4,300
07.12.2011 Depozit Burda Burda Romania Casa de vacanta 7,097 7,097
23.11.2011 Depozit Burda Burda Romania Casa Lux 11,796 11,796
27.09.2011 Mega Press Media Gamma Publishers Casa Mea 20,000 20,000
10.05.2011 Tipomedia Adevarul Holding Click 133,600 133,600
15.11.2011 Tipomedia Adevarul Digital Media Click 136,250 136,250
01.11.2011 Mega Press Adevarul Digital Media Click Ghid Tv 400,000 400,000
23.11.2011 Depozit Burda Pressworks Cool Girl 22,760 22,760
24.11.2011 Depozit Media Invest Sanoma Hearst Romania Cosmopolitan 4,500 4,500
21.11.2011 Intact Media Sud Management Curierul National 3,800 3,800
20.07.2011 Mega Press Adevarul Holding Dilema Veche 13,500 13,500
27.09.2011 Mega Press Pharma Net Solutions Doctorul Meu 50,000 50,000
29.11.2011 Mega Press Media Gamma Publishers Domus 18,501 18,501
21.09.2011 Depozit Burda Burda Romania Draga mea pentru copii 26,195 26,195
14.12.2011 Depozit Media Invest Sanoma Hearst Romania Esquire 14,500 14,500
11.01.2012 Ringier Editura Evenimentul Zilei si Capital Evenimentul Zilei 18,725 18,725
28.09.2011 United Print Fanatik Media Fanatik 7,500 7,500
11.01.2012 Ringier Convergent Media Gazeta Sporturilor 41,773 41,773
26.09.2011 Depozit Tutun si Ziare Liberis Publications Glamour 35,000 35,000
24.11.2011 Depozit Media Invest Sanoma Hearst Romania Harper\'s Bazar 15,000 15,000
05.10.2011 Depozit Burda Burda Romania Ioana 15,050 15,050
02.11.2011 Depozit Burda Burda Romania Ioana 15,070 15,070
12.07.2011 Intact Intact Publishing Jurnalul National 45,525 45,525
21.11.2011 Intact Intact Publishing Jurnalul National 17,600 17,600
01.11.2011 Fed Print Logo 77 Logic Kamikaze 15,000 15,000
17.11.2011 Ringier Ringier Romania Libertatea 159,215 159,215
11.01.2012 Ringier Ringier Romania Libertatea 86,300 86,300
29.10.2011 Ringier Ringier Romania Libertatea de Duminica 50,600 50,600
22.11.2011 Ringier Ringier Romania Lumea Femeilor 15,519 19,619
24.11.2011 Depozit Media Invest Sanoma Hearst Romania Marie Claire 26,000 26,000
11.01.2011 Mega Press Adevarul Holding OK Romania 36,000 36,000
07.12.2011 Depozit Burda Burda Romania Practic in bucatarie 95,035 95,035
26.09.2011 Depozit Tutun si Ziare Liberis Publications Prevention 19,000 19,000
17.11.2011 Mega Press Egmont Romania Princess 22,000 22,000
03.06.2011 Co Print Mediafax Group Pro TV Magazin 55,000 55,000
09.11.2011 Coprint Mediafax Group Prosport 24,182 24,182
28.09.2011 C & G Canale Edipresse Psychologies 18,000 18,000
09.11.2011 Fed Print Cutezatorii Media Content Puterea 7,250 7,250
14.12.2011 Ring Ring Media Ring 100,000 100,000
21.09.2011 Depozit Burda Burda Romania Secretele Bucatariei 13,535 13,535
28.10.2011 Mega Press Alta Casa Media Tabu 20,000 20,000
10.01.2011 United Print Taifasuri Media Taifasuri 30,000 30,000
29.11.2011 Mega Press Adevarul Holding Tango 12,000 12,000
21.09.2011 Co Print Publione Media The One 22,000 22,000
09.06.2011 Mega Press Ringier Romania TV Satelit 48,000 48,000
09.11.2011 Coprint Mediafax Group Ziarul Financiar 11,100 11,100
01.12.2011 Mega Press Zile si Nopti Media Shop Zile si Nopti Brasov 7,000 7,000
04.05.2011 Mega Press Zile si Nopti Media Shop Zile si Nopti Bucuresti 20,000 20,000

Adrian Rus, Medien Holding: România liberă nu a falsificat niciodată vreun document care să arate altceva decât realitatea

Societatea editoare a ziarului România liberă nu a urmărit şi nici nu urmăreşte să păcălească nici agenţiile şi clienţii de publicitate, nici cititorii”, spune Adrian Rus, director general al companiilor Grupului de presă Medien Holding, într-o poziţie trimisă Paginademedia.ro.

Adrian Rus:

"Ziarul România liberă îşi respecta cititorii şi partenerii de afaceri. Nu a falsificat niciodată vreun document care să arate altceva decât realitatea aşa cum rezultă din documentele societăţii puse la dispoziţia organismelor de control BRAT."

Poziţia integrală a lui Adrian Rus, director general al companiilor Grupului de presă Medien Holding:

Procedura BRAT presupune ca la terminarea fiecarei verificari in teren a editorului in tipografie sa se intocmesca un PROCES VERBAL DE CONSTATARE. Parte a acestui document constatator sunt rubricile “Ora incepere tipar”, “Ora finalizare tipar”, “Ora incepere control”, “Ora finalizare control”.

Mai jos gasiti cateva exemple in acest sens:

  • In cazul controlului la tipografia United Print pentru publicatia “Romania libera” din data de 11.0.2011, “Cantitatea tiparita verificata in teren” coincide cu “Cantitatea comandata de editor” respectiv 43.432. Acest lucru este confirmat de Procesul verbal numarul 893/11.04.2011. De remarcat faptul ca intre “Ora incepere tipar” si “Ora incepere control” este o diferenta de doar 30 de minute.
  • In cazul controlului la tipografia United Print pentru publicatia “Romania libera” din data de 13.04.2011, “Cantitatea tiparita verificata in teren” este de 19.600, “Cantitatea comandata de editor" este de 58.632. Diferenta de 39.050 exemplare constatata este rezultatul faptului ca intre “Ora incepere tipar” si “Ora incepere control” este o diferenta de 2.10h.
  • In cazul controlului la tipografia United Print pentru publicatia “Romania libera” din data de 5.05.2011, “Cantitatea tiparita verificata in teren” este de 2.000, “Cantitatea comandata de editor" este de 44.000. Diferenta de 42.000 exemplare constatata este rezultatul faptului ca intre “Ora incepere tipar” si “Ora incepere control” este o diferenta de 3.30h.

Confuzia este generata in cadrul articolului de capul de tabel pentru figura “Rezultatele verificărilor BRAT în cazul România liberă” si anume coloana 6. “Diferenta” este denumita in documentul oficial emis de catre BRAT “Cantitate predata inainte de efectuarea controlului”.

“Diferenta”, asa cum ati numit rubrica in tabel, nu este decat numarul exemplarelor pe care reprezentantul BRAT nu a apucat sa le controleze in cadrul inspectiei la tipografia UNITED PRINT. Asa cum am demonstrat mai sus, aceste cifre reprezinta suma tuturor exemplarelor auditate de catre reprezentantul BRAT la ora la care s-a facut vizita la sediul tipografiei.

Asa cum se poate constata, de fiecare data cand inspectia s-a realizat la o ora apropiata de ora inceperii tiparului valorile “Cantitate tiparita verificata in teren” coincid cu cele “Cantitate comandata de editor”.

Directa corelare dintre “Ora incepere control”, “Ora incepere tiparire” si “Cantitatea tiparita observata in teren” este dovedit si prin faptul ca, asa cum bine ati constatat, in ciuda multiplelor controale, mai multe chiar decat la orice alta publicatie din piata, din 28 de controale doar la 6 dintre ele s-au consemnat diferente de tiraj. In toate aceste cazuri, “Ora incepere control” este cu pana la 3.45h intarziere fata de “Ora incepere tiparire”.

Societatea editoare a ziarului „Romania libera” nu a urmarit si nici nu urmareste sa pacaleasca nici agentiile si clientii de publicitate, nici cititorii. Ziarul „Romania libera” isi respecta cititorii si partenerii de afaceri. Nu a falsificat niciodata vreun document care sa arate altceva decat realitatea asa cum rezulta din documentele societatii puse la dispozitia organismelor de control BRAT.

BRAT verifica aceste documente si elibereaza certificatele de audit al tirajelor, documente publicate pe site-ul www.brat.ro.

Adrian Rus, director general al companiilor Grupului de presă Medien Holding

Arina Ureche: rezultatele controalelor vor fi publicate în fiecare săptămână

Rezultatele controalelor BRAT vor fi făcute publice săptămânal in primăvară, când noul site al organizaţiei va fi gata, spune Arina Ureche, director general BRAT.

Arina Ureche:

"Imediat ce noua versiune a site-ului BRAT va fi finalizată (planificat pentru martie 2012) publicarea rezultatelor controlului va fi efectuată săptămânal."

În ceea ce priveşte cifrele controalelor de acum:

"Decizia cu privire la publicarea pe site-ul BRAT a rezultatului controlului efectuat pe teren asupra tirajelor tipărite a fost luată de Adunarea Generală a Departamentului de Audit Tiraje (AG DAT) în octombrie 2011, când Regulamentul de Control al Cifrelor de Difuzare a fost completat cu mai multe prevederi referitoare la controlul pe teren. Consiliul Director BRAT a stabilit în şedinţa de săptămâna trecută ca raportul integral asupra controlului în teren să fie publicat, pentru perioada de 9 luni scursă de la începutul actualei perioade de audit şi până la data de 31 decembrie 2011."

Referitor la comentariile legate de implicarea preşedintelui BRAT în publicarea rezultatului controlului, menţionez că rezultatele controlului în teren efectuat de BRAT au fost prezentate cu mai multe ocazii în cadrul întâlnirilor AG DAT sau Comisiei Tehnice. Preşedintele BRAT nu are în atribuţii publicarea rapoartelor cu privire la controlul în teren. Accesul preşedintelui BRAT la rezultatele controlului are loc în acelaşi timp şi aceleaşi condiţii ca şi ceilalţi membri BRAT."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Propun ca Sapte Seri sa-si schimbe numele in SAPTE HOTZI .
    Sa-ti fie rusine Kovacs Andras. Rusinica. Si tie si duduiei Isopeasca care te-a miruit prin tipografii. Cine se-aseamana se-aduna. De ce BRAT-ul nu-i exclude pe acesti mincinosi?
  • @Arafat de la BRAT
    Dupa cum ai putut sa vezi in rezultatele afisate 24 FUN si Zile si Nopti nu o duc chiar rau. Daca nu ar fi avut loc frauda celor de la Sapte Seri cu siguranta ca bugetele lor de publicitate ar fi fost mai consistente.
    Si nu te mai lua dupa zvonuri . Cei care nu au ce face arunca cu noroi in munca si business-ul altora. Invidia ii face pe oameni sa-si piarda mintile. Kovacs Andras este un exemplu clar de impostura in industria media. Cumsa furi si sa minti o piata intreaga de ani de zile ? E caz penal ce a putut sa faca.
    Sandi si 24 FUN o duc chiar binisor. Am auzit pe surse ca iar dau mega party in februarie.
    Sunt tare curios cum vor reactiona agentiile la hotia cellor de la Sapte Seri.
  • Parca nu stia toata lumea ca Ispas cu o mana pune stampilele pe certificatele de audit si cu alta semneaza contracte de publicitate pe7 Seri. Hai sa fim seriosi, agentiile trimiteau clienti pe fituica aia doar ca sa il perie pe Ispas. Acum ca nu mai e cazul probabil ca o sa inchida Kovacs mustaria in 3 luni. Pacat de oamenii care lucrau acolo. Dar e stiut de mult ca omul cauta "investitori" prin Bulgaria si alte tari dezvoltate. :-)
    Sandi ce o mai face, mai respira revista lor premium? Ca se zvoneste ca inchide de un an si el se incapataneaza sa reziste!
    Raman brasovenii de la Zile si Nopti, care si-au batut mai demult organele de brat, s-or fi prins ca SNA e bad datdegeaba si auditul il face Ispas cum vrea el. Dar nici pe ei nu ii vad prea veseli in ultima vreme.
  • saracu' andras, anul trecut a fost prins cu mana in sac de austriecii de la eventim, acum si-a pus bratu si toate agentiile in cap.....oare mai rezista omul asta in romania?
  • Oare cine va vinde publicitatea la sapte seri? adica cine e nebul ala care s-ar baga acum in asta? toti clientii de pana acum au fost adusi de ispas care avea in spate super tirajele si audienta sapte seri. acum ca s-a spart balonul....cine mai vinde sapte seri? nu se inghesuie nimeni? :)
  • De fapt vom vedea curand cine sunt complicii/ spagasinii de la Sapte seri : cei care vor baga in continuare publicitate acolo ! Pe pariu ca vor ramane destui cei pentru care tirajul nu conteaza atat avreme cat propriul portofel se ingroasa ! Ia sa monitorizam un pic cine va baga de acum inainte bani la sapte seri - k sa stim pt cine Brat-ul nu conteaza cat conteaza spaga ! Promit sa revin cu aceasta monitorizare la 01.03.2012. Recunosc , am ramas somer la una din revistele concurente dar asta nu inseamna ca am murit !
  • Nu pierde decit TVA-ul (9%) cel mult. Dar nici pe ala.
    Ancheta BRAT e o prostie. Are relevanta doar in cazul Sapte Seri. In cel caz nu aflam nimic. BTAT e o institutie daunatoare condusa de personaje dubioase.
  • A. Budapestanii care au cumparat Sapte Seri stiau/ stiu oare de aceste magarii ? Dar media mangerii de la Vodafone , Ursus, Tuborg samd stiau ca platesc zeci de mii de copii si primeau doar mii
    B. Nu conteaza daca Ispas a acoperit sau nu aceste magarii... E trist ca niste oameni de la Zile si Nopti sau 24 Fun si-au pierdut locul de munca deoarece publicitatea care trebuia sa vina la ei s-a dus la hoti !
  • 1,9 (pret de vanzare) x 29.0000 : la 4,35 = 12.600 E pe zi. Sa presupunem ca adevaratul cost este doar 33% din pretul de vanzare si tot ies 4.000 E/zi x 22 de zile pe luna sunt 88.000 de Euro ca sa-si cumpere singura tirajul. SMART!!!
  • Poate crede cineva, care cunoaste cat de cat acest domeniu, ca Romania Libera are aproape 29.000 abonamente, in medie, pe numar de aparitie, asa cum apare in Brat? Nu cumva isi cumpara singuri tirajul prin alte firme, tot ale lor?
  • tu te auzi ? de unde draqu sa fie isapas patron la ziarul de iasi???? :)))))))))
  • Sunt curios daca ar fi verificat de 28 de ori si alte publicatii ce ar fi gasit........la unii se merge pe "incredere" iar la altii se merge pana cand odata vor calca gresit. Romania libera a fost "prinsa" a 7-a oara.
    Stim vorba romaneasca "nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile"
  • Toti au tirajele masluite. Este interesant cum de apar nereguli acolo unde are Ispas un interes. In cazul de fata o razbunare. Daca e sa faca bratul ceva, sa faca cu toti nu doar unde dicteaza penibilul de Ispas
  • Toata lumea reclama ca se falsifica cifra copiilor vindute si BRAT verifica cifra copiilor tiparite de Romania libera.

Trimite un comentariu

sus