Skip to main content

FRANŢA: Furt în masă la startul exit-pol-urilor. Site-uri şi posturi străine, anchetate de Parchetul din Paris

 

Cu toate interdicţiile de a difuza rezultatele sondajelor înainte de închiderea urnelor, mai multe canale media din afara Franţei abonate la agenţia franceză AFP au publicat estimările primului scrutin prezidenţial înainte de 20.00, ora Franţei, scrie Le Figaro.

Publicitate

Parchetul din Paris a anunţat deschiderea unei anchete asupra celor care au spart embargoul, în vizor fiind AFP (de la care a pornit informaţia), două canale media belgiene, un canal elveţian, un site din Noua Zeelandă şi un jurnalist belgian care a difuzat informaţiile pe Tweeter.

Cum se apără AFP?

Ieri după-amiază, site-urile diferitelor canale media belgiene, elveţiene şi canadiene, ziarul Le Soir, 20minutes.ch şi Radio Canada au difuzat estimările privind rezultate scrutinului. Parchetul a fost sesizat de Comisia de sondaje, care este condusă de secretarul Jean-François Pillon. Acesta din urmă a anunţat delictele. Legea din Franţa interzice publicarea sondajelor care estimează în ziua alegerilor rezultate, înainte de închiderea ultimelor birouri de voturi, adică ora 20.00.

(P) Vrei să asiguri creditul obţinut de partenerul din străinătate pentru achiziţionarea produselor şi serviciilor furnizate?

AFP, utilizând propriile surse, a decis să publice estimările electorale, trimiţând clienţilor săi o primă alertă la ora 18.46 în care anunţa calificarea pentru al doilea tur a lui François Hollande şi Nicolas Sarkozy. Agenţia se apără spunând că clienţii au fost anunţaţi cu două zile înainte de "regulile jocului" şi că aceştia sunt cei care au încălcat embargoul.

"Noi am anunţat înainte cu două zile regulile jocului, noi n-am rupt embargoul, dar din moment ce acesta a fost rupt, noi ne-am făcut treaba respectând cu rigoare regulile noastre", a completat conducerea AFP.

Într-o notă trimisă abonaţilor, AFP a avertizat duminică că "difuzarea acestor informaţii către marele public este responsabilitatea clienţilor", adăugând că agenţia nu va difuza nicio informaţie legată de rezultatele alegerilor către marele public, pe internet, înainte de ora 20.00.

Cotidianul elveţian Le Temps a respectat embargoul

În Suedia, cotidianul Le Temps a decis să nu publice rezultatele înainte de ora 20.00, deşi nu se supuneau legilor din Franţa. "Institutul de sondaje a decis să nu livreze cifrele către mass-media străine înainte de ora 20.00, iar noi am considerat că toate celelalte surse nu sunt de încredere. Aşa că am decis să respectăm embargoul", a declarat Michel Danthe, reprezentantul Le Temps.ch.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus