Skip to main content

NU E ŢEAPĂ! Vlad Ţepeş îşi face reclamă în secolul XXI. Două anunţuri de presă cu scop incert

 

"Născut la Sighişoara, ostatic la turci, trăind în Transilvania sub protectoratul lui Iacnu de Hunedoara, Vlad Ţepeş, supranumit şi Dracul, s-a afirmat pe deplin ca personalitate politică marcantă a Ţării Româneşti, de-a lungul celor trei domnii ale sale, asumându-şi şi numele dat de turci - Ţepeş, din cauza pedepsei sale preferate – trasul în ţeapă".

Publicitate

Textul, care seamănă a paragraf dintr-o carte veche de istorie, este în realitate un “Anunţ de presă”, publicat de câteva săptămâni în Evenimentul zilei şi în România liberă.

Ce vrea?

Mesajul, nu foarte clar, induce abia în a doua parte a mesajului despre ce ar fi vorba:

Curtea domnească de la Târgovişte, ridicată de bunicul său patern, Mircea cel Bătrân, a fost locul de unde a condus numeroasele campanii împotriva turcilor, precum şi locul unde a înîlţat turnul de apărare – Turnul Chindiei, devenit, în timp, un simbol al vechii cetăţi de scaun”. În rest, mesajul publicitar nu oferă alte informaţii în afară de partenerii campaniei.

Un alt “Anunţ de presă” vorbeşte despre Zimbrul din Bucşani. O altă lecţie preţioasă de istorie:

“Prin secolul al XVI-lea, bourul a dispărut de pe pământurile româneşti. Timp de 169 de ani, în România, nu au mai existat astfel de exemplare.”

Anunţurile de presă sunt parte a unei campanii media menită să promoveze obiectivele turistice Complexul de clădiri şi fortificaţii medievale din Curtea Domnească din Târgovişte şi Zimbrăria “Neagra” din Bucşani.

(P) Vrei să explorezi pieţe noi şi mai riscante, dar cu un potenţial de creştere mai mare?

Detaliile campaniei:

  • Campaniile sunt parte a două proiecte de dezvoltare şi consolidare a turismului intern.
  • Canalele pe care se desfăşoară campania cu zimbri: TV (150 de difuzări de spoturi radio), presa scrisă (150 de machete cu anunţuri de promovare) şi montarea a 15 panouri în judeţul Dâmboviţa.
  • Canalele pe care se desfăşoară campania cu Ţepeş: TV (150 de difuzări de spoturi radio), presa scrisă (150 de machete cu anunţuri de promovare) şi montarea a 5 panouri în judeţul Dâmboviţa.
  • Perioada în care va fi derulată campania este martie – mai.
  • Spoturile radio sunt difuzate pe Radio Guerilla.

Fiecare campanie are un buget de aproximativ 85.000 de euro, bani proveniţi din fonduri europene. Firma care se ocupă de conceperea mesajelor şi cumpărarea spaţiului publicitar este East Network News SRL şi a fost selectată în urma unor licitaţii.

Cum au fost selectate cele două ziare – Evenimentul zilei şi România liberă – pentru această campanie?

"Impactul cel mai mare cu investiţia cea mai eficientă şi o acoperire naţională a publicului vizat", lucru menţionat şi în caietul de sarcini, după cum au explicat reprezentanţii Consiliului Judeţean pentru paginademedia.ro.

Scopul campaniilor

Scopul campaniei media este acela de a atinge o serie de obiective, dintre care cel mai important este cel de a informa publicul cu privire la existenţa şi valoarea istorică şi culturală a complexului de clădiri şi fortificaţii medievale „Curtea Domnească" şi necesitatea protejării lui, pe de o parte, şi pe de altă parte, cu privire la existenţa Rezervaţiei de Zimbri „Neagra" din Bucşani, la raritatea acestei specii şi la necesitatea protejării ei”, au explicat reprezentanţii Consiliului Judeţean Dîmboviţa, beneficiarul celor două proiecte de promovare.

Ce se mai urmăreşte:

  • informarea despre locaţie şi acces;
  • crearea şi îmbunătăţirea imaginii destinaţiei turistice;
  • extinderea canalelor de distribuţie;
  • atragerea de noi segmente de piaţă.

În Evenimentul zilei de astăzi apare o a doua versiune, şi mai savuroasă, a textului despre Vlad Ţepeş, "erou sau tiran". Eroul care s-a impus "cu succes în epocă" a fost comparat de istorici chiar cu regele Franţei, Ludovic al XI-lea.

Despre reclamele cu Vlad Ţepeş a scris şi Cătălin Tolontan.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Salut, este o finantare din POR si nu este singura cu un rezultat, din punctul de vedere al comunicarii, pe continut, dubioasa. Plecata de la o cerinta comunitara, de asigurare a vizibilitatii unui proiect finantat dn fonduri europene, in acest caz, din FEDR, masura ajunge, trecuta prin filtrul romanilor priceputi, sa sune ridicol. De aceea, toata lamentatia nationala cu privire la absorbtia fondurilor europene, nu mai are sens, daca rezultatul peste tot va fi unul romanesc, doar de dragul de a cheltui banii
  • eu sunt vechi si pot spune cu mana pe inima ca nu in halul asta aratau textele din cartile de istorie ale deceniilor 60-70! aici e un limbaj de lemn, expresia unei indelungate promovari a non valorii in detrimentul valorii.asa arata fata anosta a celor trecuti prin scoli ca gasca prin apa.doamne, cat de fara gust,butucanoase, sunt textele!. nu au inceput, nu au cuprins nu au sfarsit(concluzie)daca astia, care scriu asa, au fost cei mai buni, cum or scrie cei care au pierdut?

Trimite un comentariu

sus