Valoarea pieţei de publicitate online din România în 2011 a fost de 21,7 milioane de euro* (91,8 milioane de lei), după cum se arată în cea mai recentă ediţie a studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study") derulat de IAB România şi PwC Romania.
Veniturile înregistrate de cele 22 de companii participante la studiu în semestrul al 2-lea al anului 2011 se ridică la 48 milioane lei, înregistrând o cresştere de 10% comparativ cu semestrul 1 al aceluiasi an şi cu 9% mai mari decât veniturile înregistrate în acelaşi semestru al anului 2010.
Spre deosebire de primul semestru al anului 2011, în a doua jumătate a anului sectorul Telecom deţine supremaţia în ceea ce priveşte valoarea investiţiilor în publicitate online, secondat la o distanţă considerabilă de sectorul Financiar şi cel Auto. De asemenea, ca şi în ultimii 2 ani, Telecom-ul este sectorul care conduce clasamentul valorii anuale a investiţiilor în publicitate online.
La nivelul întregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o creştere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinţă veniturile din 2011 au scăzut cu 7.3% comparativ cu 2010.
Despre studiul ROADS
În cadrul ROADS sunt raportate de către participanţi veniturile nete, aşa cum sunt facturate de către publisherii care vând direct propriul portofoliu de site-uri sau de către regii.
Începând cu anul acesta, s-au alăturat studiului 4 noi participanţi, ridicând numărul site-urilor reprezentante în cadrul studiului ROADS la peste 1400 de site-uri româneşti reprezentate de 22 de companii.
Pentru a putea lucra pe aceeaşi bază, s-a introdus un nou indicator care face posibilă compararea situaţiei pieţei, analizând aceeaşi bază de participanţi. În acest fel, se asigură atât o mai mare relevanţă a datelor - furnizate prin inglobarea în studiu a cât mai multor participanţi - cât şi rigurozitatea comparaţiilor semestriale.
Ruxandra Băndilă, Director, Marketing, Comunicare şi Business Development, PwC România:
„În condiţiile în care piaţa media se confruntă încă cu o situaţie dificilă, în ciuda reducerii numărului publicaţiilor scrise, care ar fi trebuit să ducă la o suplimentare a veniturilor pentru cele rămase, piaţa publicităţii online a înregistrat totuşi o creştere de 7 procente în 2011. Ritmul de dezvoltare al pieţei publicităţii online ar putea părea moderat.
Dacă însă îl comparăm cu situaţia existentă în 2007, primul an pentru care PwC România a derulat studiul ROADS pentru IAB România, observăm că ritmul mediu anual de creştere al valorii raportate a pieţei a fost de 21,2%”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director, Marketing, Comunicare şi Business Development, PwC România.
Urmatoarea ediţie a studiului realizat de IAB România şi PwC va demara culegerea de date la începutul lunii iulie 2012 şi va acoperi primul semestru al anului 2012.
*Suma în euro a fost calculată la un curs mediu de 4.2379 lei/euro.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu