Skip to main content

Liviu David, Next Advertising: „Reclamele optimiste nu funcţionează la noi”

 

"Ne pricem foarte mult la suferinţă". O concluzie trasă de publicitarul Liviu David (Next Advertising), după o pledoarie care a inclus şi publicitatea: "reclamele optimiste nu funcţionează la noi", spune el. Exemplele lui, în continuare.

Publicitate

Un alt publicitar, Bogdan Naumovici, a punctat hiperactivitatea românilor pe net, dar lipsa de reacţie în viaţa reală: „Aud tot felul de păreri de la oameni care vor să rupă norii, dar fac asta doar pe Facebook, nu şi în realitate”.

Cea de-a cincea zi a Zilelor Biz a fost dedicată domeniului Media&Marketing. Prima sesiune a evenimentului de astăzi a avut ca temă România şi românii. Cum sunt românii, ce îi motivează?

Liviu David, Next Advertising: „Reclamele optimiste nu funcţionează la noi”

  • Românilor le place să sufere. Noi avem toate motivele din lume să ne îngrijorăm. Noi suferim deci existăm, suferinţa ne motivează să existăm.
  • Ne pricem foarte mult la suferinţă. Cele mai cunoscute filme româneşti: 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile. Chiar şi comediile noaste sunt pline de suferinţă.
  • Suferinţa te înconjoară şi trăieşti din ea.
  • Reclamele cele mai viralizate în România: cel mai vizionat spot românesc de pe internet este cel cu Maia Morgenstern în care şi smulge urechea sau cel cu Dragoş Bucur în care şi smulge dintele cu patentul. Cred că reclamele optimiste nu funcţionează la noi.
  • Până şi umorul românesc e cinic.
  • Toate poveştile din cărţile noastre sunt pline de suferinţă.

Vintilă Mihăilescu: Nevoia de sociabilitate a oamenilor este uriaşă şi este o resursă ce trebuie exploatată.

  • Publicitatea în România este de foarte multe ori cu poveşti, nu cu mesaj strict.
  • Avem o obsesie a topurilor, a brandurilor, a imaginii de ţară.
  • Suntem o societate de prime time. Ce e în prime time există, ce nu, nu există.
  • O societate confuză. Mai bine de jumătate din români se tem de viitor.
  • Avem ea mai scăzută rată de încredere în instituţiile publice.
  • Nu există politici urbane în România. Este o uriaşă confuzie între spaţiul public şi cel privat.
  • Nevoia de sociabilitate a oamenilor este uriaşă şi este o resursă ce trebuie exploatată.
  • Parteneriatul publicului cu statul a eşuat, cel cu societatea a eşuat. Parteneriatul cu piaţa ar putea să meargă, cred eu, cu o condiţie, de a nu mai face clientul captiv ci de a-l transforma în partener.

Adina Vlad, Unlock Research. Studiu despre români: A fi diferit nu este o valoare în România. Diferenţa intimidează, ameninţă echilibrul.

  • Românul este extrem de răbdător. Reacţionează doar când ajunge la fundul sacului.
  • A fi diferit nu este o valoare în România. Diferenţa intimidează, ameninţă echilibrul.
  • Românul visează la un trai uşor şi prosper, în armonie cu ceilalţi.
  • Românul este un supravieţuitor. Când îşi pierde echilibrul găseşte soluţii atipice.
  • Vorbele nu mai sunt suficiente. Faptele contează mult mai mult. Mesajul trebuie dublat de fapte.

Bogdan Naumovici, 23 Communication Ideas: M-a speriat obsesia românilor de a nu plăti nimic.

  •  Încercăm să ajungem la oameni din ce mai diferiţi. La grupuri mai mici şi mai diferite.
  • Pentru mine cea mai puternică experienţă a fost scandalul Voyo – Vplay. M-a speriat obsesia românilor de a nu plăti nimic. De faptul că simt că totul li se cuvine.
  • Aud tot felul de păreri de la oameni care vor să rupă norii, dar fac asta doar pe Facebook, nu şi în realitate.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Draga Serban,
    Sunt nea publicitarul si nea cutare asta plin de el si suficient pana in maduva oaselor. Uite, acum citindu-ti comentariul mi-am dat seama ca nu am inteles nimic din campaniile pe care chiar eu le-am facut. Campania de la Connex Play pe care mi-ai dat-o ca exemplu a fost creata si filmata chiar de mine impreuna cu doi colegi din agentie.
    http://www.youtube.com/watch?v=H4nwaj5kGyE

    Multumesc ca iti plac reclamele mele. Sa nu mai crezi tot ce citesti scos din context, trebuia sa vii acolo sa intelegi ce am vrut sa spun. :)
  • naumovici este complet frustrat ca porcaria Rosia Montana nu a prins deloc. Clipurile alea au creat cel mult scarba pentru niste indivizi care evident ca nu au niciun chef de munca dar se jelesc pe banii corporatiei... cat tupeu... auzi, nu vreau sa dau banii pe care ii muncesc zi de zi pe ce imi spune el ca trebuie sa ii dau... vreau sa aleg eu pe ce continut ii dau. Cred si eu ca pentru un profitor este de speriat gandul ca fraierii ar putea sa nu mai fie chiar atat de fraieri.
  • de acord! hai ca avem exemple de a face haz de necaz si pastrarea optimismului in cult populara de la pacala incoace...nu suntem chiar rusi :) si fix cinismul din umor ne face diferiti de norma.
    Poate mai acut ca si caracteristica a romanilor e complexul continuu cu care traim despre noi: suntem cei mai....urmat de tot felul de epitete peiorative. Nu e tristete si suferinta neaparat...e victimizare pe care o perpetueaza si publicitarii mai sus amintiti.
  • S-a trezit Naumovici - a scos si el o reclama buna, cea la Teletech pentru Altex. Si, de atunci, tot mediocritati si mizerii pentru Rosia Montana.
  • O precizare - reclamele noastre sint pline de greseli de limba. De exemplu, la dr.Oetker zice una "si baching"(cum se aude) - ori spune "coace" ori "neiking" ca in engleza.Adevarul e ca nu publicul e prost, ci voi sinteti superficiali
  • Cit despre reclame, sint atit de proaste (Tuc- fara inspiratie, Catena - o jale!) ca normal ca sintem tristi.Nu stiu cine face reclamele astea, dar sigur ca te intristeaza.Asta nu inseamna ca ne place sa suferim.Dar sint utile si reclamele astea proaste, mai mergem la baie,facem un ceai:))
  • Domnu' Naumovici romanii NU au spus ca nu vor sa plateasca . Au sps ca VOYO difuzeaza lucruri proaste si vechi pe care cere bani. Sint gata sa plateasca la Vplay,pentru ca acolo vad filme bune, nu idiotenii ca "Las Fierbinti" sau Sergiu Nicolaescu! La timpeniile acelea sa te te uiti dumneata cu Gold Corp. cu tot.Sa iti fie rusine ca esti un mincinos si manipulator!!
  • De aia avem reclamele pe care le avem: ca un nea cutare d'ásta plin de el si suficient pana in maduva oaselor, vede suferinta oriunde intoarce capul! Nea publicitarule, cea mai misto si simpla campanie a fost aia la Connex Play! Facuta intr-o seara, in sediul agentiei si filmata cu angajatii ei iar de reclamele orange nu mai zic: sunt si bune si optimiste! Si Filantropica e un film mega-cunoscut iar cand vad imortanti asa ca tine, imi vine in cap ultima replica din film: "cacat!" Numai ca acolo definea un sentiment patriotic, in cazul de fata e purul adevar!

Trimite un comentariu

sus