Skip to main content

STUDIU DE CAZ. În culisele campaniei care a făcut înconjurul lumii: „Câinii” de la Next

 

cainii spot politia rutieraSpotul realizat de Next Advertising pentru Poliţia Rutieră în care câinii ne arată că strada se traversează prin locurile marcate a făcut înconjurul lumii. Paginademedia.ro prezintă în continuare un studiu de caz al campaniei.

Publicitate

Mesajul spotului "Câinii" - “Dacă ei pot, toată lumea poate. Traversaţi prin locurile marcate” a fost tradus în peste 20 de limbi străine.

Obiectivele campaniei:

Responsabilizarea şi atenţionarea tuturor pietonilor cu privire la riscurile nerespectării regulilor de circulaţie, care sunt valabile şi pentru ei, nu numai pentru şoferi.

Scăderea numărului de victime în urma accidentelor din spaţiul urban (acolo unde ponderea accidentelor cauzate de pietonii care traversează necorespunzător este foarte
mare).

Strategie:

Pentru a comunica un mesaj educativ care să capteze atenţia publicului au fost folosite personaje şi imagini reale. Scenele s-au filmat exact aşa cum au fost pândite şi/sau surprinse cu telefoanele mobile.

Implementare

Mesajul spotului a fost comunicat către un public eterogen, care se regăseşte atât în mediul online cât şi offline. Pentru aceasta, au fost folosite următoarele canale de comunicare:

  • TV: difuzarea spotului în regim de campanie socială;
  • Online: au fost targetate site-uri de video sharing, reţele sociale (facebook şi twitter), bloguri, mass media online, forumuri, asociaţii de protecţie a animalelor;
  • Outdoor – monitoare LCD din autobuzele RATB;
  • Comunicate de presă direcţionate către presa scrisă, presa online şi agenţii de presă.

Unde în afara ţării a putut fi vizionat spotul cu câini?

  • Mai multe posturi TV şi de radio internaţionale au difuzat ştiri despre campania românească cu câini, printre care BBC China şi Arab Radio.
  • Peste 250 de site-uri internaţionale, printre care arabnews.com, france24.com, news24.com, lastampa.it, uknewsyahoo.com, ethnosnews.com, greek24.com, ilmondo.it;
  • Cele mai multe ştiri despre campania cu câini au apărut în Iran, Japonia, Brazilia, China, Italia, Venezuela, Spania;

Ce rezultate, în materie de difuzare, a avut spotul în ţară?

  • Spotul “Câinii” a fost difuzat de 721 de ori pe 15 posturi TV naţionale începând cu data de 15 decembrie 2012.
  • În urma trimiterii comunicatului de presă către mass media, 5 posturi TV au realizat câte un material video: dintre acestea, 3 sunt posturi TV naţionale (Pro TV, Antena 3, Romania TV) şi 2 posturi TV sunt locale (Alba TV, Tele M).
  • 67,4% din populaţia României a văzut cel puţin o dată spotul pe TV (adică 12.825.000 de oameni).
  • 100 de site-uri româneşti au scris despre spotul cu câini, printre care adevarul.ro, evz.ro, hotnews.ro, yahoonews.ro, paginademedia.ro, libertatea.ro, cancan.ro, digi24.ro, zf.ro, iqads.ro, iaa.ro, csrmedia.ro, academiacatevencu.ro, gandul.info, metropotam.ro, stirileprotv.ro;
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus