Skip to main content

OUG de modificare a Legii audioviziualului, adoptată de Camera Deputaţilor

 

televizorPlenul Camerei Deputaţilor a adoptat, astzăzi, cu 221 voturi "pentru", 61 voturi "împotrivă" şi 8 abţineri, Ordonanţa de Urgenţă 25/2013 privind modificarea Legii audiovizualului, în forma propusă de Executiv, scrie Mediafax.

Publicitate

Camera Deputaţilor este prima Cameră sesizată, textul legislativ urmând să fie dezbătut de Senat.

Parlamentarii grupului parlamentar al PPDD au votat împotriva proiectului de lege, potrivit deputatului Liliana Mincă.

Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care "nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final".

Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată pe 12 aprilie în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului actuală, care stabileşte condiţiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit căruia "orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate", iar orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi "în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul".

"În scopul obţinerii acestei confirmări, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicităţii televizate pentru care solicită ofertele de preţ", se mai spune în Ordonanţă.

Plata se va face direct către radiodifuzor de către beneficiarul final al publicităţii televizate, în baza facturii emise de radiodifuzor către beneficiar, iar "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicităţii televizate".

De asemenea, Ordonanţa prevede că intermediarii nu pot primi altă plată sau contraprestaţie decât "cea care le este plătită de către beneficiarul final al publicităţii televizate în vederea remunerării serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului".

Orice act juridic încheiat cu încălcarea dispoziţiilor acestui articol este nul, se mai spune în Ordonanţă.

Un alt obiectiv menţionat în OUG este combaterea "corupţiei manifestate la nivelul achiziţiei de spaţiulu publicitar media, precum şi necesitatea combaterii sistemelor netransparente şi anticoncurenţiale în acest domeniu, care afectează în egală măsură activitatea staţiilor TV şi dreptul publicului la informaţii corecte şi de calitate".

LIKE. Fiţi la curent cu ţtirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • sa vedem cum vor trai intermediarii... sa vedem cum vor face bani cinstiti...
  • In sfarsit dispar intermediarii. Bani pierduti in sistem. Niste oameni care mai invarteau si ei niste hartii pe ici pe colo si concret nu faceau nimic. Suntem o tara a intermediarilor si intermedierilor. Ah, si a caselor de pariuri, a cazinourilor, a super si mini marketurilor, si a nefacerii nimic concret. Pro disparitiei intermediarilor! Din orice domeniu.
  • @alex Cred ca ai dat copy-paste la comment, te chema sasca mai devreme :)
    Probabil daca se va da o ordonanta la fel de abuziva in baza careia sa fie castrati chimic postacii copy-paste, iti vei schimba cu siguranta opinia :)
  • Acest OUG o sa le dea o lovitura puternica color ce trăiau de pe urma contractelor netransparente și a banilor negrii

Trimite un comentariu

sus