Skip to main content

Peste jumătate dintre utilizatori accesează internetul şi din alt loc decât acasă

 

Sursa foto: es.123rf.com
Sursa foto: es.123rf.com

Publicitate

Penetrarea Internetului în universul persoanelor cu vârsta între 14-74 de ani, din mediul urban din România, a ajuns la 67% şi a înregistrat o creştere accelerată în perioada 2007-2010, urmată de o creştere moderată de aproximativ 2% pe an în ultimii 3 ani.

Folosind rezultatele SNA FOCUS şi SATI, BRAT a realizat un profil detaliat al utilizatorilor de Internet, cu accent pe locul de unde aceştia se conectează la Internet.

Persoanele care se conectează la Internet şi din afara casei petrec mai puţin timp la TV

Dacă în ceea ce priveşte utilizarea Internetului de acasă, creşterea anuală este modestă şi legată în special de extinderea reţelelor de cablu ale marilor operatori telecom către oraşele mici, în ceea ce priveşte creşterea folosirii Internetului din afara casei, aceasta este semnificativă şi strâns legată de utilizarea noilor tehnologii – Internet mobil, telefoane inteligente, tablete.

În ceea ce priveşte consumul media, persoanele care se conectează la Internet şi din afara casei petrec mai puţin timp la TV şi la radio decât utilizatorii care se conectează la Internet doar de acasă. Două treimi dintre utilizatorii de internet care nu se uită deloc la TV în timpul săptămânii folosesc internetul şi din afara casei.

Peste un milion de persoane accesează internetul de pe telefoane mobile, în timp ce peste un sfert de milion de persoane se conectează la internet din afara casei folosind tablete.

Peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operaţiuni bancare online folosesc internetul şi din afara casei.

Analizand în detaliu volumul de trafic al siteurile relevante din categoriile stiri generale, economic financiar, locuri de muncă, lifestyle feminin, tabloid, familie copii, se observă o dublare a traficului în zilele lucrătoare faţă de sfârşitul de săptămână. Aceasta dovedeşte că volumul consumului de internet din afara casei este semnificativ şi influenţeaza volumul de trafic consumat global la nivelul intregului studiu.

Informaţii despre studiu

Analiza a fost realizată pe baza livrării SNA FOCUS corespunzatoare perioadei de măsurare ianuarie 2012 - februarie 2013 şi din rezultatele de trafic şi audienţă ale SATI, din cea mai recentă livrare – decembrie 2012-februarie 2013.

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cu toate acestea, cercetarea BRAT a arătat că cei care se conectează cu ajutorul tabletelor sau telefoanelor petrec mult mai puţin timp în faţa televizorului sau a radioului, deci sunt mult mai puţin interesaţi de mediile tradiţionale. Totodată, peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operaţiuni bancare online folosesc internetul şi din afara casei pentru a decide asupra produselor şi serviciilor pe care le achiziţionează.

Trimite un comentariu

sus