Skip to main content

După vânzarea din România, Sanoma se retrage şi din Bulgaria. Publicaţiile au fost vândute unui partener local

 

sanoma-logo-pixels-gray-v1

Publicitate

După ce recent a anunţat că şi-a vândut operaţiunile din România, grupul Sanoma se retrage şi din Bulgaria. Compania a vândut toate titlurile pe care le deţinea familiei Drumev, cea alături de care Sanoma avea un joint venture.

Vânzarea este parte a strategiei Sanoma de a se concentra pe anumite operaţiuni şi de a renunţa la altele, potrivit companiei.

În Bulgaria, Sanoma a deţinut titluri precum Cosmopolitan, ELLE, Harper's Bazaar, Men's Health, National Geographic, National Geographic Kids şi Story, precum şi Glamour, Journal, Gourmet Magazines, Health Journal, My child.

La acestea se mai adaugă şi site-urile rozali.com, gotvetesmen.bg, cosmopolitan.bg, moetodete.bg şi bliasak.bg.

Şi-au schimbat prognozele

Evoluţia companiei a fost sub aşteptări în ultimul an. Recent Sanoma s-a văzut nevoită să revizuiască estimările de venituri pentru 2013. „Publicitatea pe principalele pieţe pe care Sanoma activează sunt sub aşteptări. Prin urmare, Sanoma este obligată să-şi schimbe predicţiile”, se arată într-un comunicat publicat pe site-ul instituţiei.

Astfel, în 2013 veniturile nete ale companiei vor scădea cu mai mult de 4% (estimarea iniţială fiind de 2% pana la 4%), faţă de 2012, iar profitul operaţional, estimat între 180 şi 205 milioane de euro, va scădea sub 180 de milioane de euro.

Noile estimări ale Sanoma se bazează pe ideea că mediul economic la nivel european este încă dificil, iar acest lucru afectează profund şi publicitate. „Probabilitatea de îmbunătăţire a condiţiilor pieţei în cel de-al doilea semestru este foarte mică”, mai arată compania.

În România, publicaţiile Sanoma au ajuns la Burda

Chiar la începutul lunii august, Sanoma a anunţat că a vândut toate operaţiunile din România grupului Burda International GmbH, după cum paginademedia.ro a anunţat AICI.  Titlurile preluate sunt Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Marie Claire, Esquire, Men’s Health, Auto Motor şi Sport şi National Geographic.

Tranzacţia a fost notificată Consiliului Concurenţei şi va putea fi implementată doar ulterior
emiterii unei decizii de autorizare.

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus