Skip to main content

AUDIENŢE RADIO. Ca de obicei, Kiss FM are oraşele, Radio ZU conduce în Bucureşti. Ce posturi au scăzut

 

Radio ubbclujKiss FM deţine conducerea la nivel urban, în timp ce Radio ZU rămâne lider în Bucureşti, potrivit celui mai recent studiu de audienţă radio, realizat în perioada 29 aprilie - 18 august 2013 de două institute de sondare, IMAS şi GFK.

Publicitate

Paginademedia.ro prezintă în premieră datele de audienţă ale posturilor de radio româneşti.

La nivelul Capitalei, Radio ZU deţine supremaţia, cu 257.500 de ascultători, în scădere cu 14.200 faţă de vara anului trecut. Postul rămâne la o distanţă notabilă, de peste 60.000 de ascultători, de locul doi, Kiss FM, care a avut în vara aceasta 197.000 de ascultători.

Dacă în vara anului trecut locul doi în topul celor mai ascultate radiouri din Bucureşti era ocupat de Radio România Actualităţi, vara asta acest loc a fost ocupat de Kiss FM, care deţine conducerea şi la nivel urban.

Pe segmentul urban, Kiss FM este lider, cu 1,6 milioane de ascultători, în scădere faţă de vara lui 2012 cu peste 200.000 de ascultători. Cu toate acestea, postul rămâne la o distanţă notabilă, de peste 480.000 de ascultători, de locul doi, Radio România Actualităţi.

Situaţia posturilor de radio în Bucureşti:

  • Majoritatea posturilor de radio au înregistrat scăderi în perioada 29 aprilie - 18 august, faţă de valul de vară al anului trecut, cu două excepţii: Radio Guerrilla (+1.700) şi Naţional FM (+7.900).
  • Cea mai mare scădere a fost înregistrată de postul Radio România Actualităţi (- 39.800), urmat de Magic FM (- 32.000) şi Vibe FM (- 28.000).
  • Doar şase posturi de radio sunt ascultate în Capitală de peste 100.000 de bucureşteni. Acestea sunt: Radio ZU, Kiss FM, Radio România Actualităţi, Pro FM, Europa FM şi Magic FM.

Audienţa posturilor de radio în Bucureşti, în perioada 29 aprilie-18 august 2013

Post radio Nr de ascultatori vara 2013 Nr de ascultatori vara 2012 Diferenta
Radio Zu 257.500 271.700 -14.200
Kiss FM 197.000 214.800 -17.800
Radio Romania Actualitati 190.600 230.400 -39.800
Pro FM 127.000 127.400 -400
Europa FM 112.700 133.400 -20.700
Magic FM 112.600 144.600 -32.000
Radio 21 99.100 110.700 -11.600
Rock FM 75.000 92.900 -17.900
Radio Romantic 72.500 86.400 -13.900
Radio Guerrilla 70.000 68.300 1.700
National FM 51.100 43.200 7.900
Vibe FM 38.900 66.900 -28.000
Antena Satelor 38.500 48.600 -10.100
Radio Romania Cultural 20.500 -
Radio Romania Bucuresti 16.900 -
Smart FM 10.000 -
Radio Activ EFEM 4.100 -
Realitatea FM - 57.100
Gold FM - 24.900
Dance FM - 19.800
Music FM - 13.900

Situaţia posturilor de radio la nivel urban

  • Topul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este neschimbat în perioada analizată faţă de vara anului trecut. Primul loc este ocupat de Kiss FM cu 1.605.900 de ascultători, urmat de Radio România Actualităţi (1.122.500) şi Radio ZU (1.116.300).
  • Toate posturile de radio centrale au înregistrat scăderi la nivel urban. Scăderile pornesc de la 20.000 de ascultători şi ajung la peste 200.000 de ascultători, în funcţie de audienţa pe care o are fiecare post de radio. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Kiss FM (- 211.100), liderul de la nivel urban, urmat de Radio România Actualităţi (- 163.800) şi Radio ZU (- 135.900).

Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în perioada 29 aprilie-18 august 2013

Post de radio Nr de ascultatori vara 2013 Nr de ascultatori vara 2012 Diferenta
Kiss FM 1.605.900 1.817.000 -211.100
Radio Romania Actualitati 1.122.500 1.286.300 -163.800
Radio ZU 1.116.300 1.252.200 -135.900
Pro FM 1.023.100 1.044.300 -21.200
Europa FM 992.900 1.041.300 -48.400
Magic FM 538.400 596.200 -57.800
Radio 21 497.100 544.000 -46.900
Rock FM 164.600 220.600 -56.000
National FM 186.500 209.300 -22.800

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Emanuel Emanuel
    bateti campii, nu exista semafor vara sa nu aud langa mine o alta masina care asculta rock fm, si sunt multi ca mine. Masina mea cand porneste se deschide radioul doar pe rock fm, si sunt multi ca mine care stateau pe guerrilla, dar da, noi nu suntem aia care sa participam la concursuri stupide pt case, masini si acadele si nu dansam probabil multi dintre noi harlem shake. suntem ascultatori fideli, in liniste, cu placere ramanem si pe perioada reclamelor pt ca stim ca imediat dupa incepe o alta melodie pe care de abea o asteptam sa o auzim desi a fost si ieri pusa sau in programul anterior !

    Das asta este, precum zicea si un prieten de al meu, in tara asta va domni mult si bine manelaria si manelarismul, jocurile, crezul in can-can si bani castigati la pacanele !
  • Serban Serban
    Nu ma chinui bre! Al Bundy avea mult mai multi spectatori decat Jerry Seinfeld si totusi banii erau la acesta din urma! E cam la fel! Eram in conflict? Ma rog tu te credeai in conflict!
  • ENIGEL ENIGEL
    Vise zici....de cand te chinui sa-i bati pe Buzdu si Morar si nu reusesti? Te-ai resemnat si te lauzi cu ce poti. Concentreaza-te pe program si hai sa facem pace pentru o lume mai buna :)
  • ENIGEL ENIGEL
    Verifica WD, de azi!
  • serban serban
    Marian, enigel are ceva personal cu mine! Lucrează în acelaşi loc si colcăie de ură! Radiioul modern e un amestec de produs si marketing pe care el nu îl poate înţelege. Noi suntem companie multinationala si în fiecare an ni se aprobă bugete nu facem ce vrem de capul nostru! Cât despre concurenţă lasă-l sa visează- întâi de toate sa îşi plătească oamenii după aia sa emită pretentii!
  • serban serban
    Enogel-numele complet e Lapona Enigel. Nu schimbă nimeni conducerea când ai 3.4 milioane de ascultători si următorul 2.1! Vezi sa nu îţi muşti limba ca te otravesti! Cât priveşte concurenţă: vise taică vise!
  • Marian Marian
    Pe ce te bazezi cand spui radioul numarul 3 in Bucuresti ? Cifrele din sondajul de ieri,spun altceva : 21 are 99.000 reach in 11+ ,dupa Zu-257,Kiss-197,RRA-190,ProFM-127,Europa si Magic -112. Shareul este 5 . Pe comercial e inaintea profm ,dar sub celelalte din top .Repet : vorbim despre ce vrem noi sa se intample sau despre realitatea cifrelor ?
  • ENIGEL ENIGEL
    Atat mai am de zis: Radio 21 are matinalul numarul 3 in Bucuresti. Pe ZU nu-l ajunge nimeni (cel putin nu prea curand) dar pe Kiss..........sau poate Bucurestiul nu mai este o prioritate pentru Kiss!!! Si PRO FM-ul nu doarme; doar se pregateste....PS; scaderile se masoara nu doar vs valul precedent. Privite altfel scaderile sunt ingrijoratoare. Dar ei sa pastreze conducerea: Directorul de programe KISS este foarte bun pentru celelalte radiouri :)
  • Marian Marian
    Radio 21 sub 5 la suta? Asta e puternic din urma? Abia au reusit sa stopeze declinul . E nevoie de ani sa urce in top si fara cercetare nu merge. Nu e suficient sa "tragi cu urechea" la altii sau sa fii lucrat candva la lideri.Cercetarea costa si uite asa e un cerc vicios . Europa e sub KIss,Rra,PRofm si ZU in national sau urban si traieste din gloria anilor trecuti cand stirile contau .NOua grila are nevoie de timp sa se aseze bine si sa conteze in audiente ,dar PRoFM ul nu o lasa :-)PLus ca se prinde mai bine . Povestea cu banii nu se schimba de la un sondaj la altul ci de la un an la altul si se lucreaza cu sume ,discounturi si nu cu ratecard. Scaderile in marketshareul Kiss sint sub 1 la suta spunea cineva mai sus aratand cifre. Desp ce vorbim? Despre ce am vrea noi sa se intample sau despre realitatea cifrelor ? ;-)
  • unu unu
    @serban: metodologia sondajului nu precizeaza deloc ca sint numarati doar cei ce asculta in FM . Intrebarea e ce radio ai ascultat ieri ? Nu intreaba nimeni la ce ai ascultat . Pt acest studiu au fost laute in considerare datele INS de la 1 ianuarie 2013(18.993.186 persoane peste 11 ani) ,dar diferenta e mica fata de datele INS de la valul de vara 2012(19.030.601) .Interviurile au fost telefonice in urban -7400 si 2037 in rural jumi-juma ( adica telefonic si fata in fata ) .Bucurestiul a avut 1800 de interviuri .
    Parerea mea e ca audienta radiourilor pe vara a scazut si pt ca au aparut surse alternative de muzica mai ales pt generatia smartphone ( deezer,zonga cele usor accesibile romanilor ca pandora sau spotify nu sint in Romania).
    Surprinzatoare in sondaj sint cifrele mari ale celor care nu stiu ce radio asculta .De exemplu in urban 11+ sint 1.597.000 e care au declarat ca au ascultat radio ,dar nu stiu ce radio au ascultat :-) . Ca muzica e cam la fel o stim,dar radioul nu e tonomat . Daca nu se identifica prin voci,jingleuri poate genera confuzie ascultatorilor . Repet 1596 versus 1600 cat are Kiss pe urban 11+. Ascultatorii astia daca ar spune clar ce au ascultat ar putea schimba clasamentul total .In Bucuresti sint 309.000 adica cu peste 50.000 mai mult decat primul clasat-Zu. Plus ca mai avem si rubrica alte radiouri unde sint nominalizate radiourile mici ( in Bucuresti sint 199.00 de ascultatori si aici pentru 11+)
  • ENIGEL ENIGEL
    Da despre acest radio vorbim... Si vorbeam despre comparatia dintre cheltuieli si venituri si despre un trend ingrijorator. Atentie la Europa FM care deja a ajuns Kiss -ul pe Bucuresti. Si atentie la Radio 21 care vine puternic din urma (fara bugete de comunicare). Si sa nu uitam de Pro FM care daca se incordeaza scoate pe multi din piata ....Si acum e momentul pentru o schimbare la Kiss. :) :) Cine rade la urma rade mai bine :) :). Sa ne auzim din nou la sfarsitul anului. Nu schimba nimic acum pierde locul 1 in Romania si nu mai atrage atat de multi bani... :)
  • Marian Marian
    :-) vorbim de radioul numarul 1 in ROmania si de trustul care atrage cei mai multi bani din publicitatea radio?
  • ENIGEL ENIGEL
    Cred ca la KISS FM trebuie schimbata toata conducerea. Altfel nu mai au sanse. Cineva trebuie sa dea explicatii pentru banii cheltuiti in comunicare in timp ce produsul se degradeaza de la un an la altul. Politica pumnului in gura de la Kiss FM nu mai da roade...
  • Marian Marian
    Nu vad nicaieri scris in metodologia sondajului ca e vorba doar de ce se asculta in FM. Intrebarea e ce radio ai ascultat ieri ? Nu intreaba nimeni daca ai ascultat pe FM sau pe net .IN urban interviurile s au alizat telefonic ,iar in rural 51 la suta din chestionare au fost fata in fata la domiciliu.Au fost 1162 de localitati dintre care 69 (toate)cu peste 30.000 de locuitori si 241 din 251 existente sub 30.000.
    Scaderea ascultatorilor per total este si din cauza folosirii noilor date furnizate de INS la 1ian 2013- populatie totala 18.993.186 persoane. Esantionul a avut 9437 de persoane cu 7400 de interviuri in urban si 2037 in rural. In Bucuresti s au realizat 1800 de interviuri . Am preluat informatile din comunicatul ARA
  • serban serban
    Păi ţi_ai dat singur răspunsul! Mulţi ascultă pe net. Din păcate studiul măsoară doar ascultarea convenţională. De exemplu sbs radio are 2.5 milioane de unici pe luna!

Trimite un comentariu

sus