Skip to main content

Protests against Rosia Montana’s exploitation, in numbers: 0 news on Antena 1, Antena 3, Romania TV and Prima TV


capturi stiri Rosia MontanaA table and some numbers are more than relevant in showing the lack of interest TVs showed towards the protests in Bucharest opposing the exploitation of Rosia Montana. On Sunday evening, a few TVs had no coverage of the protests in Romania’s capital.


A monitoring from Media Image, exclusively for, is more than clear: no news on Romania TV, none on Antena 1 or Prima TV and none on Antena 3.

The table with the data reflecting the way the protests against RMCG were reflected on Sunday evening by Romanian TVs is available here.

All the TVs covered by MediaImage’s monitoring, except Digi24, broadcasted, this year, commercials for RMCG project.

The protests benefited of the most attention from Digi 24 (8 news, 34 minutes), Realitatea TV (7 news, 39 minutes) and B1 (2 news, 73 minutes). Pro TV broadcasted 1 news on the subject (3 minutes), while TVR 1 – Romanian national TV – opted for a short - 43 seconds news to cover the protests.

Besides the news, Realitatea TV also hosted a 50 minutes debate on the subject, while B1 TV had a 16 minutes debate related to the protests.

Translation provided by AdHugger

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook

Autor: Carmen Maria Andronache

Trimite un comentariu