Skip to main content

29 Octombrie. Dan Diaconescu a depus plângere penală împotriva şefei CNA. Băsescu cere reexaminarea legii TVR

 

dan diaconescu la cnaDIACONESCU A DEPUS PLÂNGERE PENALĂ ÎMPOTRIVA ŞEFEI CNA. Dan Diaconescu a declarat, pentru Mediafax, că a depus la Parchetul General o plângere penală împotriva preşedintelui Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu. Acesta a acuzânt-o pe şefa CNA de abuz în serviciu, pentru că o decizie a acesteia a dus la suspendarea emisiei DD TV. Informaţia privind depunerea plângerii penale a fost confirmată pentru agenţia de presă de oficiali din parchetul instanţei supreme.

Publicitate

"Este vorba de abuz în serviciu în principal şi am făcut şi dovada hotărârii ilegale pe care dânsa a luat-o în ziua de luni, 21 octombrie, ştampilând în numele Consiliului, afirmând că a avut majoritatea voturilor membrilor CNA, deşi CNA nu s-a întâlnit în acea zi", a spus Dan Diaconescu.

El a precizat că a adăugat la plângerea sa "şi un al doilea cap de acuzare". "În sensul că, ilegală aşa cum a fost hotărârea şi făcută în fals în numele membrilor Consiliului, noi am arătat că nici suspendarea emisiei unei televiziuni - aşa cum s-a suspendat prin acea hotărâre emisia DD TV - nu este prevăzută în Legea audiovizualului", a spus Dan Diaconescu.
Dan Diaconescu: Am depus plângere penală împotriva preşedintelui CNA pentru suspendarea emisiei DDTV


BĂSESCU ŞI GUVERNUL, NEÎNŢELEGERI PE TEMA LEGII TVR. Preşedintele Traian Băsescu a cerut, ieri, reexaminarea legii care permite SRR şi SRTV să se constituie în persoane juridice, în ţară sau străinătate, pentru difuzarea de programe, şeful statului menţionând că reglementarea "este vagă, fără să ofere condiţii de eligibilitate şi oportunitate", scrie Mediafax.
Şeful statului precizează că în forma sa iniţială, Legea 41/1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune şi Societăţii Române de Televiziune prevedea, în Art. 42, că "finanţarea necesară producerii şi difuzării emisiunilor radiofonice şi de televiziune adresate străinătăţii, precum şi dezvoltării acestei activităţi se asigură din fondurile alocate de la bugetul de stat" şi că 'sumele necesare se evidenţiază separat în bugetul fiecărei societăţi, pe baza programelor stabilite potrivit legii".
În forma trimisă la promulgare, în conformitate cu Art. 43 alin. 11 "Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune pot înfiinţa, cu avizul consultativ al comisiilor parlamentare pentru cultură ale Senatului şi Camerei Deputaţilor, persoane juridice de drept privat şi pot dobândi calitatea de asociat în cadrul unor asemenea entităţi sau, după caz, pot achiziţiona acţiuni / părţi sociale ale unei societăţi comerciale existente, în condiţiile legii".
În replică, Guvernul spune, printr-un comunicat de presă, că, prin blocajul creat, Preşedinţia nu susţine promovarea emisiei TVR în Republica Moldova, mai scrie Mediafax.
“Cerinţa preşedintelui României ca Parlamentul să reexamineze modificarea legii nu face decât să tergiverseze adoptarea unor prevederi legislative menite să faciliteze emisia postului român de televiziune în Republica Moldova”, se arată în comunicatul Executivului.


DANI OŢIL, DESPRE X FACTOR. Dani Oţil, unul dintre cei doi prezentatori ai matinalului „Neatza cu Răzvan şi Dani“, de la Antena 1, a vorbit despre culisele show-ului „X Factor“, la Adevărul Live.
„X Factor a devenit o emisiune mai relaxată. La început ne-a fost greu să-i convingem pe britanici, ei au venit, ne-au văzut la treabă, iar acum au lăsat armele jos. În acest sezon am avut voie să facem ce vrem, au fost momente în care am avut voie să intrăm pe scenă, asta pentru că am primit semnul de încredere şi de la domnii care se ocupă de emisiune. Cifrele de audienţă arată că e mai bine să o facem româneşte“, a declarat Dani Oţil la emisiune online Adevărul Live.
Alături de colegul său, Răzvan Simion, Dani Oţil va pleca la începutul lunii noiembrie în Marea Britanie. Cei doi vor ajunge în platourile „X Factor“, în Londra, locul unde Simon Cowell a creat talent-show-ul de succes.
VIDEO Dani Oţil, la Adevărul Live: „E foarte uşor să te scobeşti în nas, să te uiţi la TV şi să devii analist“


A ÎNCEPUT PROCESUL ÎN CAZUL NEWS OF THE WORLD. News Corp., grupul media deţinut de magnatul Rupert Murdoch, ar putea pierde o sumă estimată la 1 miliard de lire sterline în scandalul interceptărilor telefonice ilegale, scrie Mediafax. Procesul în acest caz a debutat, ieri, la Londra.
Potrivit lui Tom Mockridge, fostul director al diviziei britanice de publishing a News Corp., scandalul interceptărilor telefonice ilegale va costa compania "minimum 500 de milioane de lire sterline, dacă nu chiar un miliard de lire sterline".
Ieri, pe banca acuzaţilor s-au aflat opt directori şi ziarişti ai grupului Murdoch, care au fost chemaţi în faţa justiţiei pentru a explica de ce puternicul tabloid a recurs la metode ilicite în încercarea de a-şi atinge scopurile, scrie HotNews.ro, care citeazムAFP. Printre cei opt, care pledează nevinovaţi, figurează şi Andy Coulson şi Rebekah Brooks (cei doi au condus News of the World) şi fostul director de comunicaţii al cabinetului britanic, 45 de ani. Toţi trei au în comun relaţii de muncă sau de prietenie cu premierul conservator David Cameron.
Săptămânal News of the World (NotW), deţinut de magnatului Rupert Murdoch, a fost închis din cauza acestui scandal în luna iulie 2011, după 168 de ani de existenţă.
Murdoch ar putea pierde 1 miliard de lire sterline în scandalul interceptărilor telefonice ilegale


UN COTIDIAN IRANIAN, INTERZIS DIN MOTIVE RELIGIOASE. Cotidianul reformator iranian Bahar a fost interzis de către Comisia pentru supravegherea presei, deoarece a publicat un articol care pune sub semnul întrebării, potrivit criticilor publicaţiei, "credinţele şiite", scrie Mediafax, care citează un anunţ al presei iraniene.
"Comisia a interzis cotidianul Bahar şi a transmis dosarul justiţiei", a declarat secretarul Comisiei pentru supravegherea presei, Allaeddine Zohourian.
Această comisie, care funcţionează sub controlul Ministerului Culturii, este însărcinată cu supravegherea presei şi să acorde sau anuleze autorizaţiile de publicare.
Un cotidian reformator iranian a fost interzis

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus