Skip to main content

CAMPANIE INEDITĂ. Cum şi unde poţi să cumperi o cafea cu versuri

 

Foto: Dragoş Toader, freelancer
Foto: Dragoş Toader, freelancer

Publicitate

După ce a tapetat pereţii mai multor metrouri cu post-it-uri cu versuri, marca de cafea Julius Meinl are o nouă campanie cu...poezie.

Astăzi, în 80 de cafenele Julius Meinl din întreaga ţară versurile devin monedă de schimb. Mai exact, consumatorii îşi vor putea cumpăra cafeaua nu cu bani, ci cu versuri.

“Ideea de a cumăra o cafea cu poezie mi se pare absolut impresionantă. Dacă aţi reuşi să daţi şi restul pe o poezie ar fi minunat”, a spus Nicu Alifantis, pe un ton glumeţ, la evenimentul de lansare.

Adrian Despot, solistul trupei Viţa de vie, prezent şi el la eveniment, le-a spus austriecilor de la Julius Meinl că la noi, la români, e o vorbă: “Românul s-a născut poet”.

“Aţi venit bine aici. Noi suntem poeţii”, i-a spus Despot directorului de marketing global al Julius Meinl, Katharina Bartas.

Cum funcţionează versurile ca monedă de schimb pentru cafea. Un şerveţel - o cafea

DT__4325

Dacă ajungeţi astăzi într-una dintre cafenelele Julius Meinl, care participă la proiect, veţi găsi pe masă următoarea invitaţie: “Cafeaua de azi te costă doar câteva versuri, ia un şerveţel de aici şi lasă-ne poezia ta”.

Şerveţelele şi creioanele le veţi găsi acolo. Şi cei mai puţin inspiraţi pot bea o cafea în schimbul versurilor. Dacă nu sunt într-o pasă creativă pot aşterne pe serveţel creaţia unui prieten sau versurile unui poet consacrat.

Un şerveţel scris inseamnă o cafea primită. Câte cafele vor primi? Câte servetele vor fi inspiraţi să scrie.

Unde poţi cumpăra cafea cu poezie?

Screen Shot 2013-10-25 at 2.33.28 PM

În Bucureşti, versurile vor funcţiona pe post de monedă în 12 cafenele Julius Meinl, după cum urmează:

Goccia, La Belle Vie, Tress Cafe, Legere Cafe, Blues Cafe, Green Hours Jazz Cafe, Energiea, Filos Pub, Les Burgeois, Bistro Zattara şi La Belle Vie Cafe Boutique.

Acelaşi lucru se întâmplă, tot azi, şi în cafenelele din alte 30 de oraşe din ţară:

Arad, Bistriţa, Botoşni, Buzău, Cluj Napoca, Constanţa, Cristuru Secuiesc, Dej, Deva, Galaţi, Gherla, Odorheiu Secuiesc, Petroşani, Piteşti, Ploieşti, Rădăuţi, Râmnicu Vâlcea, Roman, Sâncrăieni, Selimbar, Sf. Gheorghe, Sibiu, Sighişoara, Slatina, Suceava, Târgovişte, Târgu Mureş, Târnăveni şi Timişoara. Lista completă a cafenelelor o găsiţi pe pagina oficială de Facebook a Julius Meinl.

Ce se va întâmpla cu versurile aşternute pe şerveţele?

Echipa care a iniţiat acest proiect va strânge toate şerveţelele, va publica o parte din versuri pe pagina de Facebook a Julius Meinl şi există posibilitatea ca ele să apară şi într-un volum de poezie.

Aceast proiect face parte din campania “Poezia poate face lumea mai bună”, iniţiativă a Julius Meinl, ambasador al culturii cafenelelor vieneze. Prin acest proiect, brandul de cafea vrea să aducă poezia mai aproape de mase. Campania este implementată de agenţia Heist Industries.

Julius Meinl a lansat, astfel, singura zi din an în care poţi cumpăra cafea cu versuri scrise pe şerveţele.

La evenimentul de lansare al proiectului au participat: Nicu Alifantis, Adrian Despot - solistul trupei Viţa de Vie, Florin Dumitrescu - poet, Daniel Cristea Enache - critic literar, Deliric, pe numele său real Răzvan Eremia şi Katharina Bartas - Global Marketing Head la Julius Meinl.

Deliris şi Adrian Despot
Deliris şi Adrian Despot

“Dacă cu poezia aş reuşi să-mi suplinesc toate nevoile aş face numai asta”, a spus Deliric, pe numele său real Răzvan Eremia.

Nicu Alifantis, despre campania "Poezia face lumea mai bună":

“Un produs comercial, care se cheamă Julius Meinl, şi-a întors faţa către cultură încercând să se vândă printr-un produs cultural. Este un alt tip de marketing. M-aţi impresionat.”

Screen Shot 2013-10-25 at 2.37.32 PM

Florin Dumitrescu, critic literar:

"Nichita a scris multe poezii pe şerveţele când îşi bea cafeaua. Să ne gândim la Nichita Stănescu când vom scrie cu acest creionaş pe şerveţele.”

La începutul aceste luni, o parte dintre trenurile de metrou au circulat timp de două zile tapetate cu post-it-uri ce versuri, la iniţiativa Julius Meinl, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus