Skip to main content

PROGNOZĂ 2014. Piaţa media la nivel mondial, peste 500 de miliarde de dolari. România stagnează

 

Sursa foto: Capital.ro
Sursa foto: Capital.ro

Publicitate

Piaţa de media la nivel mondial va creşte anul acesta cu 6,5% faţă de 2013, ajungându-se astfel la un volum global de cheltuieli de 521,6 miliarde de dolari, potrivit unei prognoze realizate de Initiative Media, pe baza celui mai recent studiu al Magna Global.

Initiative Media spune că în 2014, în plan mondial, se va înregistra "cea mai importantă creştere anuală din ultimii 4 ani".

Piaţa de media din România stagnează de doi ani de zile, lucru care se va întâmpla şi anul acesta, potrivit estimării Initiative.

"Sperăm ca trendul pozitiv (de la nivel global - n.r.) să atingă şi România în anul 2015", spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

PIAŢA GLOBALĂ DE MEDIA. În 2013 creşterea a fost de 3,2 %, faţă de anul precedent

La nivel internaţional, se poate observa o evoluţie pozitivă a economiei, care se reflectă şi în evoluţia volumului cheltuielilor de media, realizându-se o creştere cu 3,2% în 2013, comparativ cu 2012.

„Situaţia Europei Centrale şi de Est (CEE) este similară cu cea globală”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

Rusia şi Turcia, motorul creşterii zonei CEE

”Anul trecut CEE a înregistrat o creştere considerabilă, de 7,9%, principalul motor de creştere fiind constituit de Rusia şi Turcia. În 2014 ne aşteptăm ca volumele de cheltuieli de media din CEE să crească cu un procent similar. În acest context, România se află într-o evoluţie flat în ultimii 2 ani, cu menţinerea acestei evoluţii şi pentru 2014. Sperăm ca trendul pozitiv să atingă şi România în anul 2015”, a declarat Alexandra Olteanu.

2013. Zona digitală a înregistrat cea mai bună evoluţie. Reţelele sociale - 9 miliarde de dolari. Publicitatea pe mobile - 16 miliarde 

Din punct de vedere al evoluţiilor, zona digitală deţine supremaţia la nivel mondial. În anul 2013 s-a marcat o creştere a volumelor de 16%, atingându-se o cotă de piaţă de 24%.

Reţelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescând astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre susţinătorii evoluţiei către veniturile din mobile advertising care aproape s-au dublat (+85%) ajungând la 16 miliarde de dolari.

Programatic Buying, cel mai puternic trend la nivel mondial

„Unul dintre cele mai importante trenduri în digital la nivel mondial anul viitor va fi creşterea considerabilă a bugetelor investite în Programmatic Buying – model de buying care cuprinde real time bidding şi alte platforme automate de trading pentru video şi display.

Conform studiului Magna Global, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investiţiile în această zonă vor continua să crească până vor atinge 32 miliarde de dolari în 2017”, concluzionează Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media România.

Despre Initiative Media

Initiative Media este o reţea independentă de media, parte a grupului Interpublic MediaBrands.

Initiative oferă servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus