Skip to main content

GSP a refuzat o propunere de 100.000 de euro dinspre Ministerul Tineretului şi Sportului. Tolontan explică de ce

 

gazeta sporturilor _razvan burleanuCătălin Tolontan, redactorul-şef al Gazetei Sporturilor, a scris, astăzi, într-o postare pe blogul său că ziarul de sport pe care îl conduce a "refuzat o propunere de 100.000 de euro dinspre MTS".

Publicitate

"Pur şi simplu, România n-a ajuns la gradul de încredere în autoritate în care să accepte un astfel de parteneriat derulat pe bani publici (...) Publicitatea de stat în sine e altceva, apare în ziare şi va mai apărea pentru că e girată de agenţiile de publicitate, dar parteneriatele directe presă-guverne sînt greu de explicat publicului", a explicat Cătălin Tolontan decizia echipei de la Gazeta Sporturilor de a refuza propunerea Ministerului Tineretului şi Sporturilor.

Potrvit lui Tolontan, Ministerul Tineretului şi Sporturilor i-a propus ziarului Gazeta Sporturilor încheierea unui parteneriat în privinţa proiectului “Pierre de Coubertin”, "care îşi propune creşterea numărului copiilor legitimaţi la sport, în urma unor selecţii naţionale".

"Suma era mare, în jur de 100.000 de euro. Erau de făcut siteuri, conţinut specific, mentenanţă tehnică şi editorială, publicitate marcată ca atare şi multe altele. Şi de muncit cam pînă la finalul anului cu MTS şi cu vreo 40 de federaţii", povesteşte Tolontan.

Acesta a mai spus că "MTS va investi peste 1,2 milioane de euro în acest proiect, finanţat din accizele la băuturi şi ţigări".

"Am declinat oferta, am mulţumit, le-am explicat. (...) Poate că nu am luat cea mai bună decizie, dar am preferat să vă explicăm cum am gîndit", a mai scris redactorul-şef al Gazetei Sporturilor, pe blogul tolo.ro.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, câteva fragmente din meterialul intitulat "O zi din viaţa unui ziar de sport" în care Cătălin Tolontan explică de ce Gazeta Sporturilor a refuzat o ofertă atât de tentantă.

"De mai multă vreme, fosta şi actuala conducere a MTS au căutat repetat Gazeta Sporturilor pentru a încheia un parteneriat cu ziarul.

Colegii de la marketing şi publicitate s-au întîlnit cu şefi din MTS. Nimeni din redacţie n-a participat, comercialul şi redacţia sînt separate."

Despre proiectul propus Gazetei

"Proiectul ministerului se numeşte “Pierre de Coubertin” şi îşi propune creşterea numărului copiilor legitimaţi la sport, în urma unor selecţii naţionale. E nobil, e urgent, e scump şi e mult de muncă. Aveam cîteva idei bune.

MTS va investi peste 1,2 milioane de euro în acest proiect, finanţat din accizele la băuturi şi ţigări. Mai aşteaptă doar ca Victor Ponta să agreeze proiectul, care s-a făcut şi anul trecut, şi să deblocheze banii pentru sport."

Cum a fost luată decizia respingerii acestei oferte?

Ora grea din mijlocul zilei

După întîlnirea oamenilor de la comercial cu MTS, am discutat proiectul între noi, management şi ziarişti, în sediul companiei care editează Gazeta. A fost o întîlnire grea, de aproape o oră, cu oameni care vorbeau despre reguli în timp ce tocmai şi-au redus salariile.

Am lăsat menajamentele deoparte şi ne-am contrat. (...) Suma era mare, în jur de 100.000 de euro. Erau de făcut siteuri, conţinut specific, mentenanţă tehnică şi editorială, publicitate marcată ca atare şi multe altele. Şi de muncit cam pînă la finalul anului cu MTS şi cu vreo 40 de federaţii.

S-au aruncat pe masă argumente pro din studii internaţionale. “Presa nu are altă soluţie decît să se bazeze pe finanţări agnostice, diverse şi mai puţin riguroase. De la ONG-uri la diverşi Mecena şi de la guverne la strîngeri de fonduri publice, aici e viitorul”, scrie un excelent raport recent al Universităţii de Jurnalism Columbia, New York.

Cei din tabăra contra au sărit: “Da, dar ce o să spună oamenii?”. În final, am decis. Nu putem lua bani din buget în formula asta. Adică legal putem, dar nu, mulţumim, nu! (...)

Pur şi simplu, România n-a ajuns la gradul de încredere în autoritate în care să accepte un astfel de parteneriat derulat pe bani publici. Peste tot în Europa ar fi benefic sportului şi firesc, la noi, nu.

Publicitatea de stat în sine e altceva, apare în ziare şi va mai apărea pentru că e girată de agenţiile de publicitate, dar parteneriatele directe presă-guverne sînt greu de explicat publicului.

Am declinat oferta, am mulţumit, le-am explicat. Dacă vor apărea parteneri privaţi care să susţină nevoia MTS, vom vedea. Oricum, vă vom ţine la curent. Poate că nu am luat cea mai bună decizie, dar am preferat să vă explicăm cum am gîndit.

Modelele vechi de finanţare a presei mor mai repede decît pot să le înlocuiască cele noi.

Dar, pînă la urmă, redacţiile vor găsi calea de a-şi continua munca pentru că publicul are nevoie ca cineva să filtreze cu discernămînt informaţiile şi să dea un sens lucrurilor care se petrec în jurul nostru. Sînt optimist.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Decizia luata de redactorul sef de la gazeta sporturilor a fost foarte grea dacr care a rezultat o atitudine curajoasa si nobila.
  • Si marmota isi vedea de treaba ei.
    Oricum, basmele au si ele rolul lor.
  • Slugile Varanului, Gadea, Badea si Ciutacu l-au linsat mediatic pe intelectualul Andrei Plesu.
    Tolontan a fost sensibilizat de o compunere intelectuala din opera Plesoiana si s-a alaturat altor intelectuali care l-au sustinut pe Andrei Plesu impotriva linsajului mediatic la care a fost suspus de slugile Varanului de la Latrina 3, dupa ce Plesu le linsase mediatic democratic pe acestea in ziarul Adevarul.
    Tolontan s-a razbunat pe Varanul cel rau (securist, comunist, turnator, puscariabil, terorist, etc.) si i-a facut o paguba de 100.000 de euro.
    Asta am inteles eu citind comentariile de pe www.paginademedia.ro.
    Eu i-as taia 8.300 de euro din salariul lunar domnului Tolontan, pe urmatoarele 12 luni, ca sa inteleaga pretul deontologiei de doi bani, atunci cand nu esti decat un simplu angajat.

    Traiasca lupta pentru pace!

Trimite un comentariu

sus