Skip to main content

Orlando Nicoară, Mediafax: Suntem setaţi să ne tranformăm cumva dintr-o companie de media într-una de tehnologie

 

CONFERINTA - BRAT
Orlando Nicoară, director general Mediafax Group şi Silviu Ispas, preşedintele BRAT

Publicitate

"Suntem setaţi să ne schimbăm modelul de business şi cumva să ne transformăm dintr-o companie de media într-una de tehnologie", spune Orlando Nicoară, director general Mediafax Group. El a menţionat că Mediafax urmează să dezvolte şi proiecte de e-commerce.

"Bineînţeles vom rămâne o companie care are nişte branduri media foarte puternice pe partea de content, precum Mediafax şi Ziarul Financiar. Acestea vor ramane în core business-ul nostru", a adăugat Orlando Nicoară.

Declaraţiile au fost făcute la Ziua cercetării media, eveniment organizat de Biroul Român Transmedia - BRAT, într-o dezbatere despre monetizarea conţintului online la care au mai participat Dragoş Stanca (ThinkDigital) şi Cristian Pantazi (HotNews).

Concluzia generală: modelul de business bazat numai pe advertising este mai eficient dacă este dublat şi de alte servicii sau surse de venit.

Orlando Nicoară:

Mediafax Group este astăzi, să spunem, într-o situaţie fericită, noi nu depindem de structura actuală a business-ului de media. Am reuşit să ne echilibrăm veniturile, avem venituri din publicitatea online, avem venituri din distribuţie, din vanzarea de ştiri, reuşim să vindem cu succes ştiri. (...)

Încercăm să monetizăm audienţa în toate modurile posibile. Mai mult de jumătate din veniturile noastre sunt generate online. Pregătim nişte proiecte în zona de e-commerce. În perioada următoare o să avem mai multe veşti în această privinţă. Trebuie să încerci să nu depinzi de advertising.

Ideea a fost susţinută şi de Dragoş Stanca.

Dragoş Stanca, ThinkDigital:

- Discutia se duce mai mult pe business. Vorbim de companii care ar trebui să-şi gândească strategii 360.

Să dăm un exemplu. Un site de sport ar trebui să se gândeasca cum ar putea sa faca un spin off prin care să vândă echipamente de sport, sau să genereze o platformă de vânzare de bilete pe stadion.

- Niciun model de business sănătos, inventat până acum, nu stă într-un singur produs şi într-o singură sursă de venit. Cu cât sursele de venit sunt mai diversificate, cu atât business-ul este mai sănătos.

- Există metode mai facile de a aduna trafic, audienţă. Exista chiar şi metode la limita legalităţii, folosind torenţi. Nu mai este important asta.

- Vreau să cred că vor exista câteva centre care vor produce content de calitate. Online-ul şi internetul în general nu este o media, este un mediu de comunicare, un mediu de business. Faceţi e-commerce, alte lucruri pe lângă content.

Orlando Nicoara:

- Ce aş face eu? Eu aş face servicii, adică aş ieşi din zona de conţinut, dacă aş lua-o azi de la zero, şi aş merge pe servicii. Astazi îmi doresc servicii, e cea mai simplă formă de monetizare. Nu stai într-un model de business care e bazat pe advertising. Cu siguranţă modelul de business bazat pe advertising, în momentul de faţă, din România, suferă.

- Printul suferă pe modelul de business bazat pe distributie şi pe modeul de business bazat pe advertising. E destul de greu sa te bazezei pe un model de business bazat exclusiv pe advertising.

- Cred că vom fi tot mai puţini care vom produce conţinut de calitate. Dacă sunteţi pe online mergeţi către servicii pe care le puteţi monetiza direct de la clienţi. E cea mai bună modalitate de a face business pe internetul din România. Pe măsură ce reach-ul e cel care contează tot mai mult la sfârşitul zilei, vom fi înconjuraţi de tot mai mult garbage.

Cristian Pantazi, redactor-şef HotNews.ro:

- Să faci un brand puternic pe care apoi să-l poţi monetiza - asta ar fi gânadirea mea de om de business bazat pe conţinut. Modelul actual de business în care te bazezi doar pe advertising nu mai este viabil, el trebuie multiplicat.

- Ca o comparaţie, un site cu un trafic de 100.000 de unici pe zi e ca un stadion în care îţi vin, în fiecare zi, 100.000 de oameni şi trebuie să găseşti popcornul pe care să îl vinzi . Astea sunt serviciile pe care le poţi oferi, asta e miza acum. Cine e suficient de creativ, cine ştie să-şi diversifice business-ul astfel încât prin content să ofere şi aceste servicii.

Orlando Nicoară, despre impactul Google

- Piaţa a crescut, cred că se îndreaptă cu paşi rapizi către 100 de milioane de euro. Din păcate, 80% din aceasta piaţă se duce către playerii precum Google sau Facebook. Din pacate audienţa locală, desi este semnificativă, nu prea se poate compara cu ceea ce generează Fcebook sau Google.

- Conform Google, puteţi cumpăra 20 de miliarde de afişări pe luna, raportat la 1,8 miliarde - totalul de afişări generate de site-urile analizate de SATI, pe luna februarie. (....)

- Google este in momentul de fata cea mai buna regie de vanzari de pe piata, mai ales pentru un site de nisă, care are nişte costuri sub control, cu 3-10 oameni. Din pacate asta ar însemna să depinzi de un singur model de business, un singur jucator care îţi vinde audienţa pe care o generezi. Pe anumite nişte, Google este cea mai bună soluţie.

- Internetul cred ca e deja e o utilitate, îl veţi considera în scurt timp ca pe o utilitate de genul gazului sau a energiei electrice.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus