Skip to main content

Piaţa de reviste din Franţa a avut de suferit în 2013 din cauza distribuţiei

 
presa, chiosc
presa, chiosc

Foto: Le Figaro
Foto: Le Figaro

Publicitate

Distribuţia afectează presa nu numai în România. Chiar şi în Franţa unde revistele sunt extrem de apreciate, acest tip de presă a avut de suferit anul trecut. Pentru piaţa de reviste din Hexagon, 2013 a fost un an foarte greu, având în vedere scăderea de 5% a vânzărilor de reviste de la centrele de difuzare, scrie Le Figaro.

Vinovată de această scădere este distribuţia de presă. „Închiderea unor puncte de vânzare a presei justifică această scădere", spune directorul organismului de audit al tirajelor din Franţa (OJD), Patrick Bartement.

În cinci ani, reţeaua de distribuţie a pierdut în jur de 3.000 de puncte de vânzare, trecând de la 29.700 la 26.800, cât este în prezent.

Piaţa revistelor pentru femei, care cuprinde reviste precum Femme actuelle, Avantages, Madame Figaro, a scăzut anul trecut cu 4,3%

Piaţa ghidurilor TV, care reprezintă 40% din volumul total al pieţei de reviste, a scăzut cu 5,4%. Printre principalele titluri ale acestei nişe se numără TV Magazine (vânzări de 5,4 milioane de exemplare pe săptămână), Télé Z şi Télé 7 Jours (în jur de 1,3 milioane de exemplare) sau Tele Star (944.000 de exemplare).

Revistele pentru bărbaţi au înregistrat cea mai mare scădere

Vânzările în cazul altor categorii de reviste au suferit scăderi mai mari de 5%. Este cazul revistelor pentru bărbaţi (GQ, Men's Health, L'Optimum),ale căror vânzări au scăzut cu 29%.

Presa sportivă (L'Équipe Magazine, France Football, Midi Olympique) a scăzut cu 11%.

Presa economică (Le particulier, Capital, Challenges) s-a confruntat cu o scădere de 10,2 %.

Presa pentru copii (J'aime Lire, Le Journal de Mickey, Super Picsou) a înregistrat o scădere de 7,3%.

Titlurile cu ştiri din actualitate rezistă mai bine

"Vânzarea la bucată, prin intermediul chioşcurilor sau punctelor de presă, este cea care ridică probleme, pentru că abonamentele, contrar trendului descendent, au avut parte de creşteri", spune Patrick Bartement.

Titlurile de tip "news magazine", cum sunt Le Nouvel Observateur, L'express sau Le Point beneficiază de o bună bază de abonamente, fapt care duce la limitarea scăderii la 3,2%.

În ciuda acestui cadru global sumbru, piaţa s-a îmbogăţit cu numeroase titluri noi, dintre care unele chiar de succes.

Printre acestea se numără varianta franceză a revistei Vanity Fair, lansată în iunie 2013 şi care a câştigat un public numeros, revista având vânzări de circa 200.000 de exemplare pe lună la primele apariţii şi o medie de 140.000 de exemplare.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • :)) foarte misto! daca atunci cand piata crestea, Romania copia si urma trendurile din afara, se pare ca in contextul scaderii, situatia e inversa. cei din afara urmeaza trendurile prabusirii din Romania. Deja vu maxim! Pai punctele alea de vanzare nu s-au inchis de bine ce mergeau, nu? :))) E ca si cum ai da vina pe ou ca a fost facut de gaina.

Trimite un comentariu

sus