Skip to main content

Media Fact Book. Piaţa de media din România a ajuns la 313 milioane de euro, în 2014. Onlineul are 51 de milioane de euro

 
televiziunea digitala terestra
televiziunea digitala terestra

Piaţa de media din România a intrat în creştere, ajungând în 2014 la 313 milioane de euro, o creştere de peste 2%, potrivit datelor prezentate în Media Fact Book, prezentat de agenţia Initiative. Pentru 2015 este prognozează o creştere de 3%, a declarat Alexandra Olteanu, managing director Initiative. „Sunt procente mici, dar este o creştere sănătoasă, decât să creştem ca un balon de săpun cum s-a întâmplat în alţi ani”, a explicat Alexandra Olteanu.

Publicitate

Categoriile care au crescut au fost telecom, alimentat şi de rebrandingul Telekom dar nu numai şi retail, electronice, dar şi farma, a mai spus aceasta.

Cea mai dinamică creştere a fost a online-ului, care a ajuns la 51 de milioane de euro. De menţionat că cifra ia ]n calcul estimarile Initiative privind cheltuielile de publicitate prin furnizori globali precum Google şi Facebook.

Cum s-au împărţi banii din publicitate în 2014: 

- 198 de milioane de euro în televiziune.

- 51 de milioane de euro în online.

- 27 de milioane de euro în outdoor. (fără campania electorală)

- 18 milioane de euro în radio

- 17 milioane de euro în print.

„La outdoor noi nu am estimate şi campaniile electorale, sunt excluse. În 2014 rebrandingul Telekom a acoperit minusul înregistrat prin neafişarea masivă în perioada de campanie electorală.”, a explicat Alexandra Olteanu.

Alexandra Olteanu, Initiative:

  • „Usegul de mobile creşte foarte mult. La fel şi penetraerea mobile. La nivel global, adultul ia de peste 140 de ori telefonul în mână, să-l folosească. Generaţia tânără ia de 400 de ori telefonul în mână pe zi. Din păcate investiţia în mobile nu este la nivelul usage-ului de mobile. În continuare investiţia de mobile este foarte mică în comparaţie cu timpul pe care consumatorul îl petrece în faţa ecranului mobile.”
  • „Pentur că piaţa de media este direct legată de economia româniei, piaţa de media creşte. Avem un forcast pozitiv de 3% pentru 2015.”
  • „Pentru prima data în 2014 a început să scadă costurile cu împrumuturile. Se simte revirimentul pieţei de imobiliare, se simte că se redresează şi industria auto, în IT la fel, agricultura merge bine, dar şi retail-ul. Sunt lucruri vizibile în piaăţă şi toate aceste creşterei generează o creştere a cerereii de consum şi se simte că încrederea consumatorului începe să revină.
  • „Creşterile nu sunt ca în 2008, dar sunt steady.”
  • ”Ştim cu toţii că 2014 a fost anul marilor schimbări – schimbarea de management de la CME, marea de tranziţie de vedete şi echipe dinspre Pro spre Antena 1. În august a părut probleama politică a d-lui Voiculescu. Sfârştul telenovelei Suleyman de la Kanal D. Campioatul de fotbal de la TVR. Să menţionăm şi campaia electorală. Au fost eveimente care puteau să întoarcă cursul unor televiziuni. Era incertitudine. Dar, Pro TV a reuşit o creştere nescontata a audienţelor în toamnă; Antena 1 a avut la rândul său o creştere de audienţă de câteva procente;”
  • Antena 1 a crescut şi audienţa, poate nu la nivelul investiţiei. Din păcate audienţa s-a plafonat. Totuşi a crescut şi audienţa în toamnă. Pentru trustful Intact îl ajută foarte mult creşterea de audienţă ale Antenei 3.
  • Kanal D a scăzut destul de mult audienţa, Prima TV la fel. Sunt creşteri pe TVR, canalele de nişă de ştiri. Rakingurile nu s-au schimbat deşi se putea întâmpla orice. Cee ace înseamnă că totuşi spectatorul roman de televizor este fidel unui brand.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Pentru ca in acel studiu nu erau inclusi cei mai mari jucatori din piata adica Google si Facebook care ocupa jumatate din piata.

    Sigur ca ne putem inreba dece naiba sa faci un studiu al pietei de publicitate online daca nu pui la socoteala cei mai mari jucatori din piata.
  • Nea Obae, intr-un articol acu' fo' 2 zile piata de publicitate on line era 25 mil, fix la jumatate. ??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    sa intelegem ca unii dadeau net si altii rate card, dar daca discount-ul este 50%, e subiect de consiliul concurentei, so ?
  • Lipseste din Media Fact Book in fiecare an partea esentiala si viitorul, de ani de zile, agentiile propun in strategie si reusesc cu prisosinta...

    0 milioane in sport si cultura;

    .. in conditiile in care discutam de endorsment si multiscreen.. felicitari.. macar recunoasteti ca nu va intereseaza in realitate consumatorii

Trimite un comentariu

sus