Skip to main content

ANIVERSARE. Digi Sport împlineşte azi şase ani. DIN ARHIVĂ. Un meci al Stelei a marcat debutul. Cu ce audienţe şi ce spuneau acum şase ani oficialii RCS, atunci în consorţiu cu GSP TV, despre noul proiect DigiSport

 
Radu Naum
Radu Naum

Digi Sport, canalul de sport al RCS şi prima televiziune din portofoliul RCS, împlineşte astăzi şase ani. Prima emisie: un program special cu Cristian Ţopescu invitat, înaintea meciului de fotbal Ujpest – Steaua.

Publicitate

Acum şase ani, Digi Sport era în măsurătorile de audienţă şi obţinea, cu partida Stelei, o medie de 250.000 de telespectatori în mediul urban (după cum Paginademedia.ro scria aici).

Postul de televiziune Digi Sport a fost lansat în 2009, în condiţiile în care parteneriatul RCSIntact pentru Liga I şi GSP TV începuse să scârţâie. RCS şi Intact cumpăraseră în 2008 drepturile TV pentru Liga I, meciurile urmând să fie difuzate pe Antena 1 şi pe un nou canal GSP TV (închis anul trecut). Neînţelegerile au apărut după întârzierile de plată din partea Intact. De aici, două direcţii: pe de o parte, o situaţie conflictuală care s-a acutizat într-o serie de procese Intact-RCS şi, pe de altă parte, pornind de la Digi Sport, dezvoltarea, în ultimii ani, a unui portofoliu de staţii proprii de către operatorul de telecomunicaţii: Digi Word, Digi Film, Digi 24.

Revenind la istorie: Deşi în parteneriat cu Intact pentru GSP TV, RCS decide să-şi lanseze o staţie proprie, astfel că Digi Sport a obţinut licenţa de emisie în şedinţa CNA din 28 aprilie 2009.

De ce RCS a preferat să lanseze un post propriu, din moment ce, în consorţiul în care era implicat, există canalul GSP TV?

Alexandru Oprea, director RCS, în 2009 (după o scurtă ezitare) Este opţiunea noastră. Digi Sport presupune un efort financiar din partea companiei RCS. În cazul GSP TV, vorbim de o contribuţie comună a RCS şi a Antenei 1.

La şase ani de la lansarea postului de sport, Paginademedia.ro reia un interviu cu directorul RCS de atunci, Alexandru Oprea, despre ce îşi propunea Digi Sport şi despre motivele lansării canalului.

Acum şase ani, managerul de atunci al RCS vorbea de extinderea Digi Sport şi pe alte reţele, dar şi de venituri din publicitate.

Alexandru Oprea, director general al RCS, în iulie 2009, înaintea lansării Digi Sport:

Petrişor Obae: Care va fi relaţia cu gsp TV?
Alexandru Oprea: Suntem în continuare parteneri în GSP TV cu Antena 1, doar că dacă GSP TV este un post care se ocupă aproape exclusiv de fotbalul românesc, noi ne propunem să venim cu o paletă mult mai variată de sporturi. Vă spuneam de Moto GP, dar o să mai fie handbal, campionatul românesc, o să mai fie baschet, cu meciuri din NBA.

A influenţat faptul că transmiteţi partide din Liga I partea de preţ pe care RCS şi Antena 1 o plăteşte pentru drepturile de difuzare?
Contractul dintre consorţiul nostru şi Ligă a rămas neschimbat. De aici încolo e o înţelegere între partenerii de consorţiu.

A fost modificată înţelegerea din consorţiu, ca urmare a lansării Digi Sport?
Există o clauză de confidenţialitate. Am decis să nu facem publie detaliile.

E o întrebare cu răspuns Da sau Nu. A fost schimbată structura de plată, ca urmare a faptului că şi Digi Sport difuzează meciuri din Liga I?
Sunt gata să vă răspund la următoarea întrebare.

Vedeţi GSP TV ca pe un concurent?
În parteneriatul respectiv, în esenţă Antena 1 era interesată de meciul transmis pe postul Antena 1, deci opţiunea 1, iar RCS iniţial a fost interesat de celelalte meciuri, de pachetul de meciuri. GSP TV este un vehicul pus la dispoziţie de Antena 1 pentru că era firesc, erau partenerii noştri de consorţiu, ca să transmită meciurile respective.

De ce nu aţi făcut această completare cu programe pe GSP TV, că tot era un post în consorţiu?
Pentru că acolo a fost o înţelegere şi un buget pentru subiectul respectiv. Noi am vrut, şi asta ne propunem pe Digi Sport să facem mai mult de atât. Să adăugăm campionatului românesc o serie de alte campionate, vorbind de fotbal şi o serie de alte competiţii, vorbind de sport în general. Ăsta era un proiect al companiei noastre, cu un buget al companiei noastre şi atunci, că să îl putem face aşa cum credem noi am creat Digi Sport.

Important e să lansăm produsul şi să îl facem cât mai bun

Credeţi că posturile Digi Sport şi GSP TV se vor canibaliza?
Nu, nu cred.

Vă bateţi pentru acelaşi public?
Nu. Digi Sport are o paletă foarte largă de competiţii şi îşi propune un anumit proiect, cu anumite caracteristici.

Consideraţi că GSP TV a fost un proiect reuşit?
Absolut. Sigur că da. Dar nu „a fost”. Este în continuare.

Aveţi în plan să îl oferiţi şi altor reţele decât RCS şi Digi?
Sigur că da. Numai să fie produsul gata şi bun. Important e să lansăm produsul şi să îl facem cât mai bun. Nu o să încercăm să îl vindem înainte de a fi bun şi dorit de toţi. Imediat ce, aşa cum sperăm noi, o să aibă consistenţă şi interes pentru public, sigur că o să îl oferim comercial şi altor reţele.

Asta ce înseamnă ca orizont de timp?
Sincer vă spun, în momentul de faţă principala preocupare este o lansare în condiţii cât mai bune. După părerea mea, cel mai important lucru a fost deja făcut, în sensul că s-a achiziţionat un portofoliu de competiţii interesante şi o să putem da diversitate. În primul rând, o să putem da competiţiile cele mai interesante din sportul urmărit de public şi, în al doilea rând, faptul că este varietate.

Fotbalul, inevitabil, generează cel mai mare interes şi atunci am oferit fotbal şi sunt chiar cele mai interesante campionate din Europa. Pe lângă România, pe lângă meciurile din campionatul intern pe care o să le transmitem, o să fie Spania, care e în exclusivitate la noi, o să fie două meciuri din Premier League, cu echipele de vârf, o să fie Bundesliga. Pe lângă asta, o să mai fie motociclism, altă ramură sportivă, din câte ştim de interes în România.

Cât aţi investit până acum în competiţii?
Nu vrem să le facem publice. În primul rând pentru că achiziţiile nu sunt neapărat terminate. Bugetul nu este încă definitiv şi în al doilea rând nu vrem să le facem publice.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cine isi imagina in 2008 ca Gsp va disparea si Digi si Dolce vor ajunge ce sunt astazi? Ca sa vezi ce se poate intampla intr-un timp atat de scurt!

Trimite un comentariu

sus