Skip to main content

ANALIZĂ. Cine s-a uitat la "şatra" de pe TV: Capatos, un public ceva mai tânăr. WowBiz, telespectatori mai de la ţară

 

ANALIZĂ. Şatra TV a fost în septembrie tema tabloidelor de noapte Un show păcătos şi WowBiz. Cine s-a uitat la bălăcărelile clanului lui Leo de la Strehaia la Kanal D şi ale familiei lui Nicolae Guţă la Capatos?

Publicitate

O analiză Paginademedia.ro vă prezintă detaliat profilul publicului telespectator de la Capatos şi WowBiz în luna septembrie a acestui an, dar şi cum au evoluat audienţele comparativ cu septembrie anul trecut, când temele tabloidelor nu veneau "din cort".

Publicul lui Capatos este mai tânăr decât telespectatorii lui Mădălin Ionescu. Kanal D are însă cu WowBiz un public mult mai numeros la ţară.

Capatos stă mai bine decât Mădălin Ionescu la publicul cu studii superioare. Oricum, chiar dacă ambele emisiuni au şi public cu studii superioare, procentul lor este scăzut în comparaţie cu media celorlalte programe TV.

Mare parte din publicul tabloide este sărac. Un procent mai mare de public fără bani la WowBiz: aproape o treime din telespectatori.

Înainte de detalii legate de profilul publicului, câteva informaţii despre evoluţia audienţei, comparativ cu anul trecut.

Un show păcătos are în septembrie o audienţă apropiată de cifrele de anul trecut: 420.000 de telespectatori, faţă de 450.000 în septembrie 2014.  În schimb, WowBiz şi-a dublat audienţa cu Leo de la Strehaia, subiect pentru care şi-a luat amenzi consistente de la CNA: aproape 800.000 de români media, faţă de 425.000 anul trecut.

Pe targetul între 18 şi 49 de ani, Capatos avea anul trecut de două ori mai mulţi telespectatori decât Mădălin Ionescu. Anul acesta, WowBiz l-a ajuns din urmă pe Capatos şi are chiar un mic avans: 170.000 la 168.000.

Audienţele emisiunilor Un show păcătos şi WowBiz în septembrie 2015 şi în aceeaşi lună a anului trecut:

Un show pacatos WowBiz Un show pacatos WowBiz
septembrie 2014 septembrie 2014 septembrie 2015 septembrie 2015
NATIONAL 450.000 de persoane (rtg 2,4) 425.000 (2,3) 417.000 (2,3) 792.000 (4,3)
URBAN 284.000 (2,8) 207.000 (2,1) 270.000 (2,7) 382.000 (3,8)
COMERCIAL 188.000 (3,7) 95.000 (1,9) 168.000 (3,3) 170.000 (3,4)

Ce studii au telespectatorii celor două tabloide? Ce venituri au? Unde locuiesc?

Analiza detaliată, în continuare:

GEN: Mai multe femei la WowBiz, mai mulţi bărbaţi la Capatos

Publicul emisiunilor tabloide de noapte este preponderent feminin. Sunt însă diferenţe. Aproape 70% din publicul lui Mădălin Ionescu este dat de femei, faţă de 63% la emisiunea de pe Antena 1.

La Capatos, un show cu asistente "păcătoase", procentul de bărbaţi este mai mare: peste 37%, faţă de 33% la Mădălin Ionescu.

EDUCAŢIE: Subiectele de şatră au atras românii cu studii mai puţine: Aproape o treime din publicul WowBiz are doar studii primare

Leo şi Guţă au atras în emisiunile tabloid un public preponderent cu studii primare şi medii. Faţă de anul trecut şi Capatos, dar şi WowBiz au procente mai mari la capitolul studii primare şi sunt în scădere la targetul cu studii superioare.

Ambele emisiuni au câteva procente în plus la românii cu studii primare în comparaţie cu anul trecut. Aproape o treime din publicul WowBiz are doar studii primare (peste 31%). Şi la Capatos, vorbim de un procent ridicat: 28% din public doar cu şcoală generală.

Capatos stă mai bine la capitolul studii superioare: peste 17% din public, faţă de 12% la WowBiz. Oricum, ambele emisiuni au un public cu studii superioare sub media consumului TV.

VÂRSTĂ: Capatos, un public mai tânăr decât Mădălin Ionescu. O treime din telespectatorii WowBiz au peste 60 de ani

Analizând categoriile de vârstă, Guţă a atras pe Antena 1 un public mai tânăr decât telespectatorii lui Leo de la Strehaia pe Kanal D.

Astfel, o treime din publicul WowBiz (33%) sunt telespectatori peste 60 de ani, o uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când subiectul nu era Leo. La Capatos, aproape 20% din public este din acest segment de vârstă.

Asistentele lui Capatos ţin pe post un public mai numeros pe categoria 18-29 ani. Aici, procentul Un show păcătos este dublu în comparaţie cu WowBiz (peste 23% din publicul lui Capatos are între 18 şi 29 de ani, faţă de 12% la WowBiz).

Diferenţe mari în favoarea Antenei 1 şi pe categoria 30-39 de ani. WowBiz "recuperează" la categoriile peste 40 de ani, unde are procentaje mai mari.

VENITURI: "Fără număr", dar ...fără bani. Subiectul Leo de la Strehaia, ceva mai "sărac" decât "bătăuşul"Guţă

Ambele emisiuni au un public "sărac", mai sărac decât media consumului TV.

La Kanal D, aproape 60% din public are venituri mici, faţă de sub 50% la emisiunea lui Capatos. Şi la persoanele cu venituri medii şi mari, Guţă de la Capatos a stat ceva mai bine decât Leo de la Mădălin Ionescu.

REŞEDINŢĂ: WowBiz, un tabloid "prea ca la ţară": jumătate din public este din mediul rural

Între publicul lui Capatos şi telespectatorii lui Mădălin Ionescu sunt diferenţe şi după localităţile de domiciliu.

WowBiz a avut în septembrie un public preponderent rural: peste jumătate din telespectatorii telenovelei Leo de la Strehaia au fost de la ţară. La Capatos, 35% din public a fost din mediul rural.

Capatos a prins bine în Bucureşti, unde are un procent de două ori mai mare decât WowBiz: 15% din publicul Un show păcătos a fost din Bucureşti, faţă de 7% la emisiunea de pe Kanal D.

Profilul publicului spectator al emisiunilor Un show păcătos şi WowBiz în luna septembrie, când temele au fost Nicolae Guţă şi Leo de la Strehaia:

UN SHOW PACATOS WOW BIZ
Procente din public % Procente din public %
GEN Femei 62.6 67
#rowspan# Barbati 37.4 33
EDUCATIE Superioara 17.2 12.1
#rowspan# Medie 52.7 55.6
#rowspan# Primara 28.1 31
VARSTA 4-17 ani 8.5 9
#rowspan# 18-29 ani 23.1 12.1
#rowspan# 30-39 ani 18.4 11.6
#rowspan# 40-49 ani 18.9 22.2
#rowspan# 50-59 ani 11.2 12.2
#rowspan# peste 60 19.9 32.9
VENITURI Mic 46.8 59.2
#rowspan# Mediu 29.5 22.8
#rowspan# Mare 5.5 3.9
#rowspan# Nu declara 18.2 14.1
RESEDINTA Rural 35.5 51.9
#rowspan# Bucuresti 15.5 6.8
#rowspan# Orase Mici 29 22.8
#rowspan# Orase Medii 8.7 9.4
#rowspan# Orase Mari 11.4 9

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • la diferentele de telespectatori dintre cele doua show-uri nu se prea merita o comparatie procentuala, deoarece chiar daca WowBiz are un public mai mare de la tara, deja are si un public mai mare tanar. procentual poate sta mai prost decat Un show pacatos, dar pe cifre sta mai bine, dupa cum se vede si la comparatia de audiente pe publicul comercial.

    Altfel, cred ca e doar un mit faptul ca publicul acestor emisiuni difera de publicul programelor de la 20. 50% au venituri peste medii. Mie mi se pare un procent bun.
  • Ar trebui scoase din grila aceste emisiuni de rahat cum ar fi Wowbiz,Capatos,Pe banii parintilor,Ochii din umbra,Iubiri secrete,Fosta mea iubire,Te vreau langa mine etc.Toate aceste emisiuni sunt regizate si fictive.Nimic nu este adevarat ce se intampla acolo,pur si simplu este un scenariu cu niste actorii foarte slab pregatiti.
  • Poate casca ochii si publicitarii si nu mai arunca reclamele pe post in timpul acestor emisiuni. Din "emisiunile" astea castiga doar de la prostii cu bani, care nu cred ca sunt multi. Daca nu vor mai avea bani sa produca asemenea mizerii, nu le vor face, e simplu. De ce prefera publicitarii astfel de jeguri, nu pot sa inteleg.
  • Oare chiar merita efortul sa se faca o asemenea analiza? Se stia clar ce fel de telespectori urmaresc astfel de jegosenii tv.
  • Tu nici cind vezi negru pe alb nu intelegi... Unde au plecat de la capatos in ultimul an? Eu vad ca e perfect constant. Pe national are acum 2,3 fata de 2,4 anul trecut, pe urban are 2,7 fata de 2,8, iar pe comercial are 3,3 fata de 3,7. O cadere de 0,4 e in marja de eroare si e insignifianta. Deci, omu' e constant. Madalin a luat public din alta parte.
  • Bravo! Buna analiza!
    O mica scapare intr-un subtitlu este 3/4 din telespectatorii wowbiz au peste 60. Am facut ochii mari, imaginandu-mi seniori cu vise erotice. Apoi in articol este pus 1/3, ceea ce mi se pare normal la tara in care traim.

Trimite un comentariu

sus