Ultimele luni din an aduc o aglomeraţie a reclamelor în calupurile publicitare. La un singur post, monitorizarea CNA arată o depăşire consistentă a celor 12 minute dedicate în mod legal publicităţii.
Postul Kanal D a fost sancţionat de Consiliul Naţional al Audiovizualului cu suma de 15.000 de lei pentru depăşirea timpului alocat publicităţii, în luna septembrie. Cu cât a depăşit postul spaţiul legal, în continuare:
Potrivit legii audiovizualului, televiziunile au voie să difuzeze cel mult 12 minute de publicitate comercială pe oră, în timp ce TVR, opt.
CNA a constatat că postul Kanal D a depăşit în septembrie timpul alocat publicităţii cu un total de o oră şi 40 de minute. Depăşirile au fost înregistrate timp de 17 zile din luna septembrie, în intervalul 18.00 - 23.00.
De menţionat că, într-o oră şi 40 de minute intră aproximativ 200 de reclame de câte 30 de secunde.
Reprezentantul Kanal D, Cătălin Băleanu, a prezentat în faţa membrilor punctul de vedere al postului, în care se invocă, printre altele, situaţia dificilă a industriei de publicitate.
„Piaţa de publicitate TV din România este şi în acest an cu mult sub nivelurile înregistrate cu 7-8 ani în urmă şi se împarte la mai multe posturi decât în acea perioadă de relativă normalitate, inclusiv la posturi care nu sunt licenţiate în România”, a menţionat reprezentantul postului.
„Pe această piaţă redusă valoric este foarte dificil pentru un post de anvergură să-şi acopere exclusiv din publicitate costurile de funcţionare. Cu toate acestea, postul Kanal D a reuşit nu numai să reziste, dar şi să aibă un succes important de audienţă, prin eforturi financiare majore şi fără a face restructurări de personal.”
„Situaţia aferentă lunii septembrie este un caz special şi nu este reprezentativă pentru conduita postului nostru”, a mai spus reprezentantul postului.
În aceeaşi şedinţă, forul audiovizual a decis să trimită Antenei 1 o scrisoare de atenţionare pentru depăşiri de puţin peste două minute pe toată luna septembrie.
Kanal D a mai fost amendat anul acesta, cu 100.000 de lei, pentru depăşiri ale timpului alocat publicităţii cu aproximativ şase ore în perioada februarie - decembrie 2014 (detalii, AICI).
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii