Skip to main content

Radioul Public cercetează piaţa ca să vadă ce muzică le place românilor. Cât cheltuie

 
mic-radio - debanat
mic-radio - debanat

Societatea Romana de Radiodifuziune (SRR) vrea cumpere servicii de testare a pietei pentru a-si adapta grila muzicala a postului Radio Romania Actualitati la preferintele publicului si pentru a identifica aşteptările şi cerinţele ascultătorilor actuali şi potenţiali ale celor opt posturi de radio regionale, din cadrul Radioului Public, potrivit unui anunt publicat in data de 8 aprilie in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Publicitate

Valoarea estimata fara TVA a contractului este de 249.000 lei (aproape 60.000 de euro), care va fi finantat din fonduri proprii.

Cum se va desfasura cercetarea cantitativa de piata pentru Radio Romania Actualitati:

OPORTUNITATEA CERCETĂRII

  • În contextul concurenţei continue de pe piaţa radio, posturile SRR, trebuie să îşi adapteze permanent oferta muzicală, respectiv lista de piese difuzate, răspunzând astfel, dorinţelor consumatorilor de radio;
  • - Pentru adaptarea grilei muzicale a postului Radio România Actualităţi la preferinţele ascultătorilor, este necesară obţinerea de informaţii referitoare la preferinţele publicului în ceea ce priveşte conţinutul muzical difuzat de acest post;
  • - Astfel de informaţii se pot obţine prin execuţia unui studiu de tip Auditorium Music Test (AMT).

OBIECTIVUL CERCETĂRII

Evaluarea unui pachet de piese muzicale în vederea stabilirii playlist-ului Radio România Actualităţi.

METODOLOGIE - Cateva detalii

Evaluarea preferinţelor muzicale se va face pe baza metodologiei Auditorium Music Test.

1. Specificaţii pentru sesiunile de testare:

  • Localitatea în care se va desfăşura studiul: Bucureşti
  • Volum total de participanţi: 150 (maximum şase sesiuni a 25 de respondenţi);
  • Volum total de piese testate: 800 a câte cca. 8 secunde fiecare, cu pauză de cca. două secunde între piese.

Jumătate dintre participanţi vor asculta piesele muzicale în succesiunea 1 - 800, iar cealaltă jumătate vor asculta piesele în succesiune inversă, respectiv de la 800 la 1.

  • Durata fiecărei sesiuni va fi de cca. 165 de minute (două ore şi 45 de minute);
  • Sesiunile de testare se vor desfăşura pe baza chestionarului proiectat de client;
  • Participanţii la sesiunile de testare îşi vor exprima opiniile cu privire la piesele testate, cu ajutorul analizorului perceptiv. Evaluarea se va face pe o scală de la 1 la 5
  • Îmi place foarte mult (5); Îmi place (4); Îmi este indiferentă (3); Nu-mi place piesa aceasta (2); M-am saturat de piesa aceasta (1); (..)

2. Specificaţii pentru recrutarea participanţilor

Recrutarea participanţilor se va face în funcţie următoarele criterii:

  • a) Gen: bărbaţi şi femei, cu vârsta cuprinsă între 35 şi 54 de ani (4 grupe egale de vârstă: 35-39, 40-44, 45-49, 50-54). Numărul respondenţilor din fiecare categorie, poate varia cu +/- 1 (un respondent), însă astfel încât totalul de 150 de respondenţi să rămână neschimbat;
  • b) Distribuţie egală pe sexe;
  • c) Obiceiuri de ascultare:

- În ultima lună au ascultat radioul, în medie, de cel puţin 3 - 5 ori pe săptămână;

- Au ascultat radioul în săptămâna precedentă recrutării, pentru cel puţin cinci minute continuu;

- Printre posturile ascultate în săptămâna precedentă, apare spontan RRA, în cazul a 70% dintre respondenţi; (..)

Cum se va desfasura cercetarea calitativa pentru Radio România Regional (RRR):

Cercetarea de tip calitativ pentru Radio România Regional (RRR) are ca scop identificarea aşteptărilor şi cerinţelor ascultătorilor actuali şi potenţiali ale celor opt posturi de radio regionale, din cadrul Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR): Radio Cluj, Radio Constanţa, Radio Oltenia Craiova, Radio Iaşi, Radio Reşiţa, Radio Tg. Mureş, Radio Timişoara şi Bucureşti FM.

Pentru fiecare dintre grupurile de interes menţionate mai sus - ascultători RRR şi ascultători ai posturilor concurente RRR - se au în vedere următoarele obiective:

  • Identificarea percepţiilor, aşteptărilor şi dorinţelor ascultătorilor, privind: imaginea, emisiunile (conţinutul), vocile, prezentatorii (interacţiunea cu ascultătorii, dinamismul, stilul), muzica, ştirile, divertismentul, raportul muzică/ ştiri/divertisment, sloganul, brandul, grila de programe, promovarea (canale, metode, cantitate), concursurile, prezenţa posturilor în mediul online (inclusiv pe reţelele de socializare), atât pentru posturile Radio România Regional, cât şi pentru posturile concurente şi postul preferat;
  • Evaluarea categoriei Radio: semnificaţie, identificarea comportamentului de consum radio, obiceiuri de ascultare, nevoi (ne)acoperite; - Identificarea caracteristicilor postului de radio ideal;
  • Identificarea percepţiilor asupra profilului ascultătorilor, în funcţie de postul de radio preferat;
  • Evaluarea percepţiei ascultătorilor cu privire la peisajul radiourilor recepţionate la nivel local;
  • Analiza percepţiilor ascultătorilor asupra posturilor Radio România Regional versus competitori – atribute de imagine, avantaje şi dezavantaje, percepţie conţinut, muzică;
  • Evaluarea celor opt posturi ale Radio Romania Regional, la nivel de conţinut (identificarea aşteptărilor, cerinţelor, nevoilor (ne)acoperite, aspectelor pozitive, aspectelor negative etc.);
  • Evaluarea programului Matinal, pentru fiecare dintre cele opt posturi ale Radio România Regional (identificarea aşteptărilor, cerinţelor, nevoilor (ne)acoperite, aspectelor pozitive, aspectelor negative etc.)

Cercetătorul poate sugera şi alţi itemi, decizia finală de introducere a acestora va fi a SRR". Criteriul de atribuire a acestui contract este pretul cel mai scazut. Data limita de depunere a ofertelor este 25 aprilie 2016. in aceeasi zi va avea loc si sedinta de deschidere a ofertelor.

Autor: Adrian Vasilache adrian.vasilachepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Felicitari, in sfarsit cineva profesionist care intelege utilitatea unei astfel de cercetari. Este inca un pas inainte spre a forma un post de radio competitiv .Bravo!

Trimite un comentariu

sus