Skip to main content

Fostul şef al Pro TV analizează evoluţia TV în primul trimestru: Acasă TV şi Prima, scădere abruptă

 
Fostul şef al Pro TV analizează evoluţia TV în primul trimestru: Acasă TV şi Prima, scădere abruptă

„Pe primul trimestru al anului, PRO TV pierde puţin din cota de piaţă şi din numărul de telespectatori. Scăderea ratingului este mai pronunţată în intervalul de seară, dar liderul îşi păstrează o distanţă confortabilă faţă de principalul competitor ( 24% share faţă de 14,4% Antena 1)”, scrie Anca Budinschi, fost director general al Pro TV, într-o analiză pe blogul personal.

Publicitate

Fosta şefă de la Pro TV analizează evoluţia principalelor posturi TV în primul trimestru al acestui an pe publicul comercial, cel vizat de clienţii publicitari: persoane din mediul urban cu vârste între 18 şi 49 de ani.

Cum a evoluat cota de piaţă a televiziunilor în primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015: Scăderi uşoare pentru Pro TV şi Antena 1, o scădere abruptă la Acasă TV, în timp ce Kanal D a înregistrat creştere.

Iată câteva dintre concluziile Ancăi Budinschi:

Pe primul trimestru al anului, PRO TV pierde puţin din cota de piaţă şi din numărul de telespectatori. Scăderea ratingului este mai pronunţată în intervalul de seară (aproape 90.000 de telespectatori), dar liderul îşi păstrează o distanţă confortabilă faţă de principalul competitor (24% share faţă de 14,4% Antena 1).

Antena 1 pierde telespectatori pe întreaga zi şi în prime time faţă de anul precedent, dar încheie primul trimestru al lui 2016 cu o mică creştere a cotei de piaţă în intervalul orar cel mai important (de la 14% la 14,4%).

Banii cheltuiţi pe o grilă de seară cu multe programe româneşti şi multe vedete ar trebui să producă totuşi o creştere mai serioasă a cotei de piaţă şi mai ales a ratingului, pentru a fi declaraţi cu adevărat folositori. Deocamdată, în privinţa Antenei 1 putem vorbi de o menţinere a poziţiei la nivelul publicului comercial, dar aşteptările sunt cu siguranţă mai mari.

Acasă scade dramatic pe întreaga zi şi în prime time. Pierderea de cotă de piaţă este de 54% pe întreaga zi şi de 74% în intervalul de seară. În primele luni ale anului 2015, Acasă a difuzat telenovela turcească “Sila”. În acest început de an, în absenţa unui hit din zona novelelor străine şi în condiţiile unor bugete evident restrictive, Acasă are un share mediu de 1,6% pe toată ziua şi este pe penultimul loc în top zece.

Kanal D creşte pe publicul comercial pe toată ziua şi în prime time şi ajunge la o medie a cotei de piaţă de 10% în intervalul de seară. Creşterea de 22% în prime time în raport cu anul trecut vine din rezultatele de audienţă foarte bune ale telenovelelor turceşti programate de luni pînă vineri, dar mai ales din performanţa de curînd lansatei “Bahar”.

Prima TV este mai jos cu aproape 30% pe toate intervalele, în raport cu primul trimestru al anului trecut şi se distanţează din ce în ce mai mult de Kanal D.

Cotele de piaţă şi numărul de telespectatori din grupa de vărstă 18-49 ale posturilor de ştiri scad în raport cu anul trecut. Scăderea cea mai semnificativă este a Antenei 3, care după mediile de rating şi de share se află la egalitate cu România TV (0,5 rating şi 2,3 cotă de piaţă pe întreaga zi).

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mi se par cu totul socante cifrele postului Acasa Tv. De mica am fost un fan si am urmarit activitatea lor. Inainte stiau cum sa se apropie de telespectatori, ei erau trendsetteri. De aproximativ 4 ani incoace mi se pare ca televiziunea este lasata sa functioneze singura, fara niciun fel de idee inovativa. Cu totii stim era Numai Iubirea, RBD, Inima de *** etc. in care se bateau cu Antena 1 si Pro Tv pentru primele locuri. Intr-adevar, postul are nevoie de o schimbare insa nu una radicala. Trebuie sa incerce sa "re-promoveze" ceea ce au tot promovat anii trecuti, chiar daca telespectatorii tind spre alte emisiuni, telenovele precum cele turcesti.
  • In prezent la postul Acasa se difuzeaza in prime time de luni pana vineri timp de doua ore de la 20:00 la 22:00 o telenovela Televisa de o calitate foarte buna din toate punctele de vedere (mult mai buna decat alte telenovele care au fost pe Acasa in trecut) si cu toate acestea audientele sunt foarte mici pe acest tronson orar. Singura explicatie este ca telespectatorii de ieri a telenovelelor latino americane s-au reprofilat pe seriale turcesti sau pe alte tipuri de programe. Din pacate, cred ca postul Acasa nu va mai avea o audienta ridicata la fel ca in trecut pe acest segment orar, nici daca va difuza o telenovela mai buna decat ''In umbra trecutului'' (actuala telenovela care ocupa cele mai importante ore din prime time). Managementul defectuos si promovarea slaba si plina de greseli din ultima vreme de la postul Acasa, au dus din pacate la o scadere dramatica a audientei.
  • Daca nu era BAHAR, Kanal D nu mai avea acel plus de audienta. Si este pacat ca scurteaza episoadele, in trecut era pana la la 23 de la 20,iar acum pana la 22.20-22.24 (sfarsitul ep.). Isi vor pierde din telespectatori daca vor mai lungi mult serialul

Trimite un comentariu

sus