Skip to main content

Record de înscrieri româneşti la Cannes Lions. Care sunt agenţiile care participă la festival

 
Record de înscrieri româneşti la Cannes Lions. Care sunt agenţiile care participă la festival

Agenţiile româneşti au înscris anul acesta un număr record de execuţii la Cannes Lions. 187 de înscrieri, faţă de cele 151 din 2015, reprezintă contribuţia industriei romanesti de publicitate la cel mai important festival de creativitate care se desfăşoară în aceste zile la Cannes. La evenimentul de pe Riviera Franceză s-au înregistrat în total 43.101 de lucrări.

Publicitate

McCann (63 de lucrări), Publicis (36), Geometry Global (15) şi Leo Burnett (13) sunt agenţiile care au înscris cele mai multe execuţii la ediţia din acest an a competiţiei canneze.

Care sunt agenţiile româneşti care participă anul acest la Cannes Lions 2016

Pe listă de entry-uri apar câteva premiere: un client, Bitdefender, înscrie o lucrare realizată in-house iar o agenţie de media, MindShare, are 3 entry-uri.

Tot în premieră, după absenţa de anul trecut, au înscris Tribal DDB (1), Webstyler (2) şi Digital Star (5), confirmând astfel interesul industriei de digital pentru competiţiile de anvergură. Kubis li se alătură cu 8 lucrări, faţă de 2 înscrise în 2015.

Dupa o absenţă de un an, industria de PR revine la Cannes Lions prin intermediul MSL Group The Practice (2) şi Rogalski Damaschin (3).

În rândul agenţiilor care anul trecut n-au bifat prezenţa în competiţie, dar apar în 2016, se regăsesc Cohn& Jansen (13), Mullen Lowe Profero (4), Media Concept Store (3), Jazz (3), Ogilvy (2).

Creşteri în numărul de entry-uri sunt de regăsit la GMP, cu 6 versus 2 lucrări în 2015, FCB cu 3 versus 2, McCann cu 63 versus 43.

O prezenţă influentă e în continuare manifestată de agenţiile care au deja o istorie la festivalul francez, chiar dacă numarul de entry-uri a scăzut. Leo Burnett e prezentă cu 14 lucrări în 2016 versus 21 anul trecut, Publicis cu 36 versus 39 în 2015 şi Geometry Global cu 15 versus 27.

Din lista competitorilor activi în 2015 au dispărut anul acesta Tuio, SuperSomething, Propaganda, Ampro Design si Starcom.

Prezenţa românească pe Riviera Franceză e marcata, de asemenea, de prezenţa echipelor de tineri români la competiţiile de Young Lions Design (susţinut de Nikon Lenswear), Young Lions Cyber (susţinut de Renania) şi Roger Hatchuel Academy, în vreme ce Miruna Macri a fost selectată, în urma recomandărilor Cannes Lions România, în prestigioasa reţea “See it, Be it”, dedicată femeilor din industriile creative.

În aceeşi linie, România e reprezentată în juriile de la Mobile, prin Szabi Szekely / Halcyon Mobile si Promo&Activation, prin Mihai Fetcu / Geometry.

De asemenea, Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer la Leo Burnett, e prezent pe scena festivalului ca speaker, în cadrul unui Master Class.

În 2016, la Cannes, se lansează în premieră Ladies First, un proiect iniţiat de ME.ALCHEMY şi Cannes Lions România, prin platforma de diplomaţie privată Love and Lobby, al carei obiectiv e promovarea talentelor româneşti la scară internaţională.

Festivalul International de Creativitate Cannes Lions e reprezentat in Romania de Teodora Migdalovici, fondatorul MBA-ului creativ The Alternative School For Creative Thinking.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus