Skip to main content

Record de înscrieri românești la Cannes Lions. Care sunt agențiile care participă la festival

 
Record de înscrieri românești la Cannes Lions. Care sunt agențiile care participă la festival

Agențiile românești au înscris anul acesta un număr record de execuții la Cannes Lions. 187 de înscrieri, față de cele 151 din 2015, reprezintă contribuția industriei romanesti de publicitate la cel mai important festival de creativitate care se desfășoară în aceste zile la Cannes. La evenimentul de pe Riviera Franceză s-au înregistrat în total 43.101 de lucrări.

Publicitate

McCann (63 de lucrări), Publicis (36), Geometry Global (15) și Leo Burnett (13) sunt agențiile care au înscris cele mai multe execuții la ediția din acest an a competiției canneze. 

Care sunt agențiile românești care participă anul acest la Cannes Lions 2016

Pe listă de entry-uri apar câteva premiere: un client, Bitdefender, înscrie o lucrare realizată in-house iar o agenție de media, MindShare, are 3 entry-uri.

Tot în premieră, după absența de anul trecut, au înscris Tribal DDB (1), Webstyler (2) și Digital Star (5), confirmând astfel interesul industriei de digital pentru competițiile de anvergură. Kubis li se alătură cu 8 lucrări, față de 2 înscrise în 2015.

Dupa o absență de un an, industria de PR revine la Cannes Lions prin intermediul MSL Group The Practice (2) și Rogalski Damaschin (3).

În rândul agențiilor care anul trecut n-au bifat prezența în competiție, dar apar în 2016, se regăsesc Cohn& Jansen (13), Mullen Lowe Profero (4), Media Concept Store (3), Jazz (3), Ogilvy (2).

Creșteri în numărul de entry-uri sunt de regăsit la GMP, cu 6 versus 2 lucrări în 2015, FCB cu 3 versus 2, McCann cu 63 versus 43.

O prezență influentă e în continuare manifestată de agențiile care au deja o istorie la festivalul francez, chiar dacă numarul de entry-uri a scăzut. Leo Burnett e prezentă cu 14 lucrări în 2016 versus 21 anul trecut, Publicis cu 36 versus 39 în 2015 și Geometry Global cu 15 versus 27.

Din lista competitorilor activi în 2015 au dispărut anul acesta Tuio, SuperSomething, Propaganda, Ampro Design si Starcom.

Prezența românească pe Riviera Franceză e marcata, de asemenea, de prezența echipelor de tineri români la competițiile de Young Lions Design (susținut de Nikon Lenswear), Young Lions Cyber (susținut de Renania) și Roger Hatchuel Academy, în vreme ce Miruna Macri a fost selectată, în urma recomandărilor Cannes Lions România, în prestigioasa rețea “See it, Be it”, dedicată femeilor din industriile creative.

În aceeși linie, România e reprezentată în juriile de la Mobile, prin Szabi Szekely / Halcyon Mobile si Promo&Activation, prin Mihai Fetcu / Geometry.

De asemenea, Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer la Leo Burnett, e prezent pe scena festivalului ca speaker, în cadrul unui Master Class.

În 2016, la Cannes, se lansează în premieră Ladies First, un proiect inițiat de ME.ALCHEMY și Cannes Lions România, prin platforma de diplomație privată Love and Lobby, al carei obiectiv e promovarea talentelor românești la scară internațională.

Festivalul International de Creativitate Cannes Lions e reprezentat in Romania de Teodora Migdalovici, fondatorul MBA-ului creativ The Alternative School For Creative Thinking.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu