Skip to main content

S-au răzgândit. CNA nu mai vrea să sesizeze Dolce la Consiliul Concurenţei. Cazul nu e încheiat

 
S-au răzgândit. CNA nu mai vrea să sesizeze Dolce la Consiliul Concurenţei. Cazul nu e încheiat

Consiliul Naţional al Audiovizualului s-a mai gândit puţin şi s-a răzgândit. Nu va mai trimite sesizare către Consiliul Concurenţei în cazul achiziţionării de către Dolce Sport a pachetului pay tv pentru drepturile la Euro 2016, se va ocupa singur de caz. Forul audiovizual s-a întrunit în şedinţa de astăzi şi a votat revocarea deciziei de săptămâna trecută.

Publicitate

Reanalizarea cazului a venit la solicitarea lui Valentin Jucan, membru CNA, care a şi explicat decizia: „Nu cred că Consiliul Concurenţei este cel care trebuie să facă lumină în această situaţie. Nu putem vorbi aici despre exclusivitate. Asta ar fi înseamnat ca o singură entitate să preia acele meciuri. Cei de la Dolce au luat un pachet, Pro TV a preluat un alt tronson. Discutăm despre două pachete. Nu este o problemă de competititivitate sau de incorectitudine între doi factori.”

În şedinţă a fost astăzi şi un reprezentant al Dolce Sport, redactorul-şef Sergiu Panaite: „Nu este vorba de exclusivitate. A fost un pachet pay tv şi un altul free to air. Noi am achiziţionat acest pachet în martie 2015. Iar Pro TV l-a achiziţionat cu trei săptămâni înainte de începerea campionatului european. În cazul în care am fi rămas doar noi, nu ar fi fost oricum vorba de drepturi exclusive. Oricine altcineva putea merge la licitaţie să le achiziţioneze.”

Însă lucrurile nu se termină aici. Cazul va fi rediscutat într-o altă şedinţă CNA, după cum a afirmat Monica Gubernat, membru CNA, care spune că acest caz poate fi rezolvat de către forul audiovizual.

Monica Gubernat, membru CNA: „Eu sunt de acord să nu trimitem adresa la Consiliul Concurenţei, pentru că depinde de noi să rezolvăm problema. Strict de legislaţia noastră şi avem articole care să ne ajute. O să vă povestească domnul Turos. Se poate rezolva de noi. Nu avem nevoie de Consiliul Concureneţi, de MAI, de DNA, de SRI. Noi putem rezolva problema. Importantă e să şi vrem să o rezolvăm şi să avem curajul să luăm deciziile care se impun conform legii.”

Reamintim că CNA a decis săptămâna trecută să sesizeze Consiliul Concurenţei după ce a constatat că Dolce Sport nu respectă articolul 21 din Legea Audiovizualului, potrivit căruia „Evenimentele de importanţă majoră pot fi difuzate în exclusivitate numai dacă difuzarea nu privează o parte importantă a publicului din România de posibilitatea de a le urmări în direct sau în transmisie decalată în cadrul unui serviciu de programe cu acces liber”.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • CNA = P E N I B I L I !

    Ce treaba are CNA in afacerile televiziunilor? Este fix problema lor ce achizitioneaza, pana la urma sunt pe banii lor, nu pe banii publici! Tvr-ul nici macar un deget nu a miscat pentru Euro2016, dar sunt ofticati ca nu difuzeaza ei meciurile

Trimite un comentariu

sus