Skip to main content

Noi nu suntem corupţi! Campania ANAF, făcută cu o agenţie al cărei reprezentant a fost condamnat în trecut pentru falsificarea unor documente

 
Noi nu suntem corupţi! Campania ANAF, făcută cu o agenţie al cărei reprezentant a fost condamnat în trecut pentru falsificarea unor documente

Noi nu suntem corupţi. ANAF a desemnat castigatorul licitatiei pentru derularea unei campanii publicitare pentru diminuarea perceptiei negative a populatiei cu privire la coruptia inspectorilor fiscali.

Publicitate

Castigatorul este Media One SRL. Firma de publicitate din Ploieşti a câştigat de-a lungul vremii mai multe contracte cu instituţii ale statului.

În urmă cu câţiva ani, o reprezentantă a agenţiei, Rudeanu Cristina Maria, a fost condamnată definitiv la 2 ani închisoare cu suspendare pentru falsificarea documentelor unei licitatii media la care Media One participa. Media One, care acum a câştigat campania ANAF, participa la momentul respectiv, în 2008, la o licitaţie pentru un contract cu Ministerul Finanţelor. Atunci, după cum menţiona referatul DNA, ”constatând aceste nereguli,contractul de servicii a fost suspendat, nefiind efectuate plăţi”.

Contactati de Paginademedia.ro, reprezentantii Media One au precizat ca Rudeanu Cristina Maria este in continuare angajata in cadrul agentiei.

Media One este agentia care a castigat licitatia ANAF pentru derularea unei campanii publicitare care are ca obiective pe de o parte diminuarea perceptiei negative a populatiei cu privire la nivelul coruptiei in randul inspectorilor fiscali, iar pe de alta parte constientizarea angajatilor Fiscului cu privire la riscurile la care se expun prin comiterea faptelor de coruptie", potrivit informatiilor publicate miercuri in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).

Campania va fi implementata in urmatoarele sase luni de Media One pentru suma de 415.019 lei fara TVA (93.000 de euro).

In cadrul acestei licitatii, despre care Paginademedia.ro a scris aici, ANAF a primit 5 oferte:

1. Asocierea dintre Mercury 360 Communications (lider al asocierii) si Mercury Research (asociat), avand ca subcontractant firma Baroc Advertising

2. Asocierea dintre Divergent Solutions (lider al asocierii) si New Promo Mod (asociat)

3. Media One

4. Godmother, avand ca subcontractant pe Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom).

5. Media Consulta International

Dintre aceste 5 oferte, doar 3 au fost declarate admisibile, iar castigatoare a fost desemnata oferta Media One. Contractul a fost incheiat in data de 12 iulie 2016. Valoarea estimata fara TVA a contractului de servicii de publicitate a fost de 639.866 lei (peste 33.000 de euro).

Agentia Media One este mentionata intr-un dosar DNA, in urma caruia, in martie 2011 "RUDEANU CRISTINA MARIA, reprezentant al SC Media One S.R.L., a fost condamnata definitiv la pedeapsa de 2 ani închisoare cu suspendare sub supraveghere pe un termen de încercare de 4 ani, pentru săvârşirea următoarelor infracţiuni: participaţie improprie la tentativa infracţiunii de folosire sau prezentare de documente ori declaraţii false, inexacte sau incomplete, care are ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunităţilor Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor şi fals material în înscrisuri oficiale".

In rechizitoriul întocmit, procurorii DNA au reţinut următoarea stare de fapt:

"La data de 27 octombrie 2008, între Ministerul Economiei şi Finanţelor – Autoritate Contractantă, Ministerul Public – autoritate de implementare/beneficiar şi S.C. Media One S.R.L. – prestator servicii s-a încheiat un contract de servicii pentru implementarea proiectului „Creşterea capacităţii instituţionale a României de protecţie a drepturilor de proprietate intelectuală şi industrială, subcomponenta 9 – Creşterea conştientizării publicului” finanţat din fonduri PHARE. Contractul avea ca obiect realizarea unei campanii de conştientizare care să atragă atenţia asupra aspectelor ce ţin de protecţia drepturilor de proprietate intelectuală şi industrială, a cărei realizare ar fi permis firmei S.C. Media One S.R.L. să obţină o suma de până la 128.693,76 euro din fondurile Programului PHARE al Uniunii Europene.

În cursul lunii august 2008, cu ocazia organizării licitaţiei de atribuire a acestui contract, inculpata Rudeanu Cristina Maria, în calitate de reprezentant al SC Media One S.R.L., a falsificat mai multe documente de participare la licitaţie (scrisoarea de garanţie bancară, certificatul de atestare fiscală, certificatul fiscal privind impozitele şi taxele etc.) documente care au fost prezentate Autorităţii Contractante de către alţi reprezentanţi ai acestei firme, cu consecinţa câştigării licitaţiei de către S.C. Media One S.R.L. Mai mult, după încheierea contractului, inculpata a mai prezentat alte două documente contrafăcute (scrisoarea de garanţie bancară de bună execuţie şi erata la acest act). Constatând aceste nereguli, contractul de servicii a fost suspendat, nefiind efectuate plăţi".

Contactati miercuri de Paginademedia.ro, reprezentantii Media One au comunicat ca Rudeanu Cristina Maria este angajata in cadrul agentiei, dar ca este in concediu.

Astfel, Paginademedia.ro a transmis solicitare atat catre ANAF cat si catre Media One pentru a comenta aceasta situatie, respectiv ca o campanie publicitara impotriva coruptiei va fi derulata tocmai de o agentie al carei reprezentant a fost condamnat penal pentru falsificarea documentelor unei licitatii media. Vom reveni cu raspunsuri imediat ce le vom primi.

Detalii din Caietul de sarcini al licitatiei privind campania publicitara a ANAF:

"Prin implementarea campaniei de constientizare impotriva coruptiei in cadrul ANAF la nivel national si local este vizata dezvoltarea capacitatii de prevenire a coruptiei si incalcarii eticii profesionale, in acest sens obiectivele specifice ale contractului sunt: - cresterea nivelului de constientizare in randul personalului ANAF privind riscurile la care se expun prin incalcarea standardelor profesionale si comiterea faptelor de coruptie. - diminuarea perceptiei negative a populatiei cu privire la nivelul coruptiei in randul personalului ANAF - cresterea nivelului de constientizare in randul populatiei cu privire la riscul de comitere a actelor de coruptie si la rolul proactiv al DGI in activitatea de reducere a fenomenului coruptiei; - promovarea misiunii (rolului) DGI si cresterea vizibilitatii DGI; - cresterea increderii in institutie

Pentru realizarea acestor activitati sunt avute in vedere 4 componente:

1. Elaborarea Planului de comunicare in care se vor include si detalia toate activitatile din cadrul campaniei;

2. O campanie directa (creatia, productia si distributia de materiale promotionale si de informare privind vulnerabilitatile la coruptie si masurile anticoruptie, materiale precum brelocuri, baterie externa portabila, suporturi de pahare, cani-termos, pungi, bannere, afise, fluturasi, brosuri etc.);

3. O campanie media (creatia si productia unui spot TV pentru difuzare nationala, creatia productia si difuzarea a 5 spoturi TV pentru difuzare interna; o macheta de presa; o campanie on-line);

4. Un sondaj privind evaluarea calitativa a campaniei de crestere a gradului de constientizare impotriva coruptiei in sistemul fiscal pe 2000 de subiecti, pentru a avea o perceptie cat mai corecta cu privire la receptarea mesajului transmis in cadrul campaniei.

Autor: Adrian Vasilache adrian.vasilachepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Aleena Lowe Aleena Lowe
    Articolele de genul asta nu trebuiau cumva marcate cu (P)? Sau regula nu este aplicabila atunci cand e vorba de banii lui Mihaita?

    Oricum, va prevad un cash flow fara probleme la viteza si frecventa cu care dl. M pierde toate licitatiile la care se inscrie de vreo patru ani incoace :)
  • Om Om
    :)))))))))

Trimite un comentariu

sus