Skip to main content

STUDIU. Aproape patru milioane de români citesc știri pe net. Topul publicațiilor online: Adevărul și StirilePro TV, cu randul pe primul loc.

 
STUDIU. Aproape patru milioane de români citesc știri pe net. Topul publicațiilor online: Adevărul și StirilePro TV, cu randul pe primul loc.

Aproximativ jumătate dintre utilizatorii de internet de pe desktop accesează lunar site-uri de știri generale în România, potrivit unei analize gemiusAudience pentru perioada ianuarie – iunie 2016. Site-urile Adevărul.ro și ȘtirileProTV au alternat la prima poziție a celor mai citite publicații online în primele șase luni ale anului.

Publicitate

Detalii, în continuare:

Din ianuarie până în iunie 2016, reach-ul site-urilor de știri a crescut semnificativ, arată sursa citată. La începutul acestei perioade 50% dintre utilizatorii de pe desktop citeau știri online, iar în mai și iunie ponderea lor a atins 52%. Adică, lunar peste 3,8 milioane de utilizatori aleg să se informeze online.

Datele reprezintă unici neduplicați, nu computere, cookies sau adrese IP. 

Site-urile de știri cu cei mai mulți cititori: Adevărul.ro și Stirileprotv.ro

Pe prima poziție în top au alternat, de-a lungul celor șase luni analizate, adevarul.ro și stirileprotv.ro, în timp ce realitatea.net a ocupat în fiecare lună cel de-al treilea loc. Cel mai mare reach a fost atins de adevarul.ro în ianuarie, atunci când 1,8 milioane de utilizatori de internet au accesat site-ul de pe desktop (24,19% reach).

Gandul.info a ocupat locul patru în clasament pe toată perioada analizată, în timp ce ziare.com a atras peste 12.6% dintre utilizatorii de internet de pe desktop.

Dacă în vârful clasamentului schimbările nu au fost majore, la baza lui poziția site-urilor a alternat constat. Așadar, cel mai des au fluctuat în top site-urile: antena3.ro, hotnews.ro, evenimentulzilei.ro, mediafax.ro, jurnalul.ro și digi24.ro.

Deși locul lor în top a variat, lunar fiecare site în parte a atras peste 500.000 de utilizatori de internet de pe desktop.

Despre studiu:

gemiusAudience face în România un studiu complet de măsurare audiențelor online prin metodologia proprietară Fusion, care combină datele proprietare site-centric cu datele proprietare user-centric și date structurale furnizate de BRAT prin studiul SNA FOCUS. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu