Skip to main content

Campanie controversată: sfinţi cu smiley face-uri, într-o campanie despre utilizarea telefonului la volan. Preoţii s-au arătat nemulţumiţi

 
Campanie controversată: sfinţi cu smiley face-uri, într-o campanie despre utilizarea telefonului la volan. Preoţii s-au arătat nemulţumiţi

Campanie pentru şoferi, cu sfinţi şi smiley face-uri, criticată de feţele bisericeşti. Apetenţa şoferilor de a-şi pune iconiţe peste iconiţe în maşină a fost ideea care a dus la noua campanie care atrage atenţia asupra pericolului utilizării telefoanelor mobile în timpul şofatului.

Publicitate

Campania semnată de Agenţiile Friends/TBWA şi Rogalski Damaschin PR pentru Asociaţia Siguranţă Auto are în centru trei „sfinţi”: Sf. Zâmbarie Nevindecătorul, Sf. Trolofimia Preacobitoarea şi Sf. Clipocisie Gură de Plumb.

Peste 9.000 de flyere sub forma unor icoane de maşină, reprezentându-i pe cei trei sfinţiau, au fost împărţite şoferilor din Bucureşti, pentru a le aminti acestora că nicio icoană reală nu îi poate ocroti atunci când butonează telefoanele, în loc să ţină mâinile pe volan. Unii au acceptat, alţii le-au refuzat.

Campania a ajuns să fie preluată, în ştiri şi la TV, iar feţele bisericeşti nu au fost prea mulţumite. „Campania a generat feedback negativ însă în rândul reprezentanţilor Bisericii. Câţiva preoţi intervievaţi de televiziuni s-au declarat împotriva execuţiilor creative”, spun reprezentanţii agenţiilor.

Despre cei trei „sfinţi” ai campaniei:
  • Sf. Zâmbarie Nevindecătorul este sfântul neprotector al commenturilor, like-urilor, share-urilor şi poke-urilor pe timpul condusului. Îşi face apariţia prin notificări de Facebook şi are puterea netămăduitoare de a nu face nimic, în cazul în care suntem în pericol de accident.
  • Sf. Trolofimia Preacobitoarea este neocrotitoarea pozelor cu pisi drăgu, tweeturilor, instagramurilor, chaturilor, swipe-urilor şi selfie-urilor. Are ne-harul de a ne distrage ochii de la trafic atunci când ne apare o nouă notificare.
  • Sf. Clipocisie Gură de Plumb este neocrotitorul articolelor de pe net, al mailurilor noi din inbox, al SMS-urilor şi al apelurilor. Are ne-harul de a ne convinge, când conducem, că o să se întâmple ceva nasol, dacă nu ne uităm ce notificare am primit.

Explicaţia agenţiei pentru sfinţii cu smiley face-uri: „În credinţa că vor fi protejaţi de pericolele din trafic, mulţi români îşi agaţă sumedenii de iconiţe şi cruciuliţe prin maşină (un lucru nu neapărat rău). Problema intervine însă atunci când şoferii cred că ele îi feresc automat de orice situaţie, inclusiv de propria lipsă de responsabilitate la volan. Bineînţeles, adevărul e că nici măcar sfinţii nu ne mai pot salva când suntem neatenţi în trafic.”

CIFRE. „Anul trecut, în România s-au înregistrat 9.380 de accidente, soldate cu 1.893 de decese şi 9.056 de răniţi grav. Iar una din cauzele de accidente cu cea mai rapidă creştere în ultimii ani este folosirea smartphone-urilor pe timpul şofatului. Numai în Bucureşti, un conducător auto este amendat o data la 20 de minute pentru folosirea neregulamentară a telefonului mobil la volan, potrivit Poliţiei Rutiere. Deşi, în acest moment, legea interzice şi sancţionează folosirea telefoanelor mobile la volan, mulţi şoferi preferă să încalce legea şi să se expună pericolelor.”

Sergiu Mihailovici (preşedintele Asociaţiei Siguranţă Auto): „Deşi campanii cu privire la siguranţa rutieră s-au tot făcut, credem că prin umor putem îndrepta mai uşor moravurile, atenţionând astfel, printr-o abordare mai actuală, că fenomenul sfinţilor ocrotitori ai smartphone-condusului nu există.”

Vladi Păunescu (Group Creative Director FriendsTBWA): „A presupune că icoanele ne protejează în orice situaţie este pe cât de absurd, pe atât de periculos. Într-un fel, a crede că icoanele ne protejează de propria lipsă de responsabilitate socială înseamnă a crede în înseşi ilustraţiile din imagine.”, a completat şi

Cristina Lica (Communication Consultant, Rogalski Damaschin PR): „Am rezonat foarte bine cu mesajele acestei campanii, în condiţiile în care fiecare dintre noi se loveşte zi de zi de lipsa responsailităţii la volan, fie că vorbim de atitudinea agresivă a şoferilor sau de efectele neatenţiei. Numai în timpul activării noastre, nenumăraţi şoferi au fost surprinşi de camerele televiziunilor butonând telefonul sau chiar vorbind la telefon. Credem prin umor mai avem o şansă să îndreptăm lucrurile.”

GALERIE FOTO

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ion ion
    cocalarii cu cate 12 cruci si 17 icoane agatate de parbriz nu mai vad nici drumul.. decum semnele de circulatie :))
  • Nicu Nicu
    Foarte tare! Sper sa li se deschida mai mult ochii boyilor!
  • Cristian Cristian
    Este un lucru jignitor,
    Mulți oameni de pe lumea asta iubesc icoanele,
    Acolo e Arhanghelul Mihail, Mântuitorul și Sf. Ioan Botezătorul,
    Pot să spun asta tocmai pentru că iubesc icoanele și știu ce icoană e acolo chiar și cu smile-urile astea pe ele.

    Cred că puteau folosi idei mai bune și eventual niște caricaturi, nu icoane veritabile.

    Rog TBWA să își ceară scuze public și să refacă campania!
  • Ion Ion
    "Vladi Păunescu (Group Creative Director FriendsTBWA): „A presupune că icoanele ne protejează în orice situație este pe cât de absurd, pe atât de periculos". Deci campania asta e impotriva icoanelor sau a folosirii telefonului la volan? Sau am nimerit la ora de dogmatica?

Trimite un comentariu

sus