Skip to main content

Orlando Nicoară: două știri externe ar putea influența piața de la noi. Compania-mamă a Pro TV, posibile discuții pentru vânzare

 
Orlando Nicoară: două știri externe ar putea influența piața de la noi. Compania-mamă a Pro TV, posibile discuții pentru vânzare
Central European Media Enterprises

Două știri din zona media internațională ar putea avea efecte și în România, la Pro TV, scrie Orlando Nicoară.

1. Pe de o parte, Bloomberg anunță că gigantul AT&T ar fi în discuții pentru o posibilă fuziune.

2. De cealată parte, Seeking Alpha, site-ul cu informații despre companiile listate la bursă, anunță că există informații în presa locală că Penta Investmens, o companie media cu afaceri în print în Cehia și Slovacia, ar fi în discuții pentru preluarea companiei-mamă a Pro TV. 

Publicitate

Orlando Nicoară analizează pe blogul personal implicațiile posibile în cazul celor două știri: 

Ce înseamnă pentru Pro TV o posibilă fuziune TimeWarner - AT&T: „Daca TimeWarner se vinde catre AT&T atunci, foarte probabil, AT&T va vinde actiunile pe care TW le are in CME pentru ca AT&T nu opereaza decat in SUA si Mexic, iar in planurile lor de dezvoltare Europa nu exista (focus pe India, China si America Latina).”

Ce înseamnă pentru Pro TV o posibilă achiziție de către Penta Investments a companiei-mamă: „Daca CME vinde operatiunile din Cehia si Slovacia, renunta la 44% din business-ul sau, ramanand sa opereze pe pietele din Croatia, Bulgaria, Slovenia si Romania. E greu de crezut ca CME va continua sa opereze doar pe cele 4 piete si e foarte probabil ca va cauta exituri pentru televiziunile din cele 3/4 tari (probabil Croatia si Slovenia pot fi luate la pachet). Daca TimeWarner se vinde atunci managerii CME deja cauta solutii de exit.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Informația este corectă, însă ar fi de dorit ca deznodământul să nu fie cel scontat.
    CME este un organism sănătos care deține cele mai puternice televiziuni din 6 țări, cu rating cumulat al tuturor posturilor de peste 50% în fiecare din cele 6 țări.
    Tot sănătos ar fi:
    - CME să nu fie dezmembrată,
    - CME să caute să se extindă și în alte țări din regiune,
    - CME să devină distribuitor în Europa de Est a altor canale Times Warner.

    Nu cred că este în interesul Times Warner să vândă compania Est-Europeană.

Trimite un comentariu