Skip to main content

REZULTATE. Pro TV, aproape 300.000 de dolari pe zi din reclame. Cum a contribuit Euro? Mai multe GRP-uri la prețuri mai mari

 
REZULTATE. Pro TV, aproape 300.000 de dolari pe zi din reclame. Cum a contribuit Euro? Mai multe GRP-uri la prețuri mai mari

Peste 280.000 de dolari a câștigat Pro TV în fiecare zi din publicitate, în trimestrul al treilea.

A fost o vară bună pentru Pro TV. A avut cele mai importante meciuri de la Euro 2016, în luna iunie și începutul lui iulie, cererea a fost mare, iar acum se văd rezultatele. În total, în perioada iulie - septembrie, operațiunile Pro-ului au atras numai din reclamă 25,7 milioane de dolari, în creștere cu 23% față de perioadă similară din 2015.

Cifrele și concluziile apar în raportul financiar al Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, care este listată la bursă.

Publicitate

Veniturile de cabliști aproape au stagnat: 10,1 milioane de doalari, în trei luni, în creștere de doar 1%. 

Motivele: Difuzarea Campionatului European, mai multe reclame la prețuri mai mari și o cerere foarte mare de reclame (sold-out, adică toate calupurile au fost pline de spoturi).

Din raportul financiar al CME:

„Cererea pentru publicitate a fost foarte mare în cel de-al treilea trimestru al lui 2016, și am monetizat integral spațiul principalului nostru canal. Motivul ține, parțial, de transmiterea Campionatului European, din prima parte a lunii iulie. Din moment ce am vândut mai multe GRP-uri la prețuri mai mari, veniturile noastre din publicitate au crescut cu 23% în această perioadă. Această creștere în publicitatea TV din al treilea trimestru, combinat cu creșterea de preț din al doilea trimestru au dus la creșterea veniturilor nete din primele nouă luni.

Canalele noastre continuă să fie, în cea mai mare parte, sold-out și date fiind constrângerile în generarea mai multor GRP-uri, ne așteptăm în perioada următoare la o creștere mai moderată a veniturilor în cel de-al patrulea trimestru față de cel de-al treilea.”

Potrivit raportului financiar al Central European Media Enterprises, care este listată la bursă, piața TV a crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 10%

O analiză Paginademedia.ro, după încheierea CampionatuluI European, arată că Pro TV a atras din reclama la meciurile de la Euro în jur de 3,2 - 3,3 milioane de euro (detalii, AICI). 

Câteva dintre concluziile din raportul financiar al Central European Media Enterprises, despre operațiunile companiei din România: 

Vara a fost profitabilă pentru Pro TV. Operațiunile din România ale companiei s-au ridicat în perioada iulie - septembrie, la aproape 37 de milioane de dolari. Creștere de pesre 15% față de perioada similară din 2015. 

Sursele de venit: publicitatea și banii de la cabliștii. Veniturile de la cabliști au stagnat, însă publicitatea a fost cea care a avut creșteri importante. 

Sitația pe nouă luni: 

Din ianuarie până în septembrie, grupul Pro TV a atras venituri totale de 118,2 milioane de dolari. În creștere față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Publicitatea a fost principala sursă de venit pentru Pro TV. 85,2 milioane de dolari în primele nouă luni ale anului. De la cabliști au atras 30,2 milioane de dolari. 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu