Skip to main content

Sirenele, conspirațiile și norii căzători, în pericol. Google şi Facebook vor să blocheze reclamele pentru site-urile cu ştiri false

 
Sirenele, conspirațiile și norii căzători, în pericol. Google şi Facebook vor să blocheze reclamele pentru site-urile cu ştiri false
foto: wikimotive.com

LUPTA CU SIRENELE. Google şi Facebook declară război știrilor false. Vor să scoată reclamele din site-urile cu astfel de astfel de materiale. Sunt vizate și așanumitele "site-uri de viralizare".

Publicitate

Google şi Facebook îşi propun combaterea ştirilor false prin blocarea reclamelor pentru site-urile care recurg la astfel de practici. Cei de la Google au fost primii care au făcut un anunţ în acest sens, urmaţi îndeaproape de Facebook, scrie Gizmodo.com

Deciziile celor doi giganţi software vin în contextul unor critici aduse atât motorului de căutare Google, cât şi reţelei de socializare Facebook, acuzate că ar fi facilitat răspândirea de ştiri false pentru alegători, în perioada alegerilor prezidenţiale din Statele Unite.

Google a anunţat luni că plănuieşte să retragă programul AdSense, software-ul de vânzare a reclamelor, de pe site-urile care răspândesc informaţii false, o mişcare care ar ameninţa puternic modelul de afacere online bazat pe răspândirea de ştiri false, precum aşa-numitele “site-uri de viralizare”.

AdSense a beneficiat deja de o serie de upgrade-uri care blocheză utilizarea acestuia pe site-uri care promovează materiale video violente, pornografie şi limbaj acre îndeamnă la ură de orice fel.

Google a declarat pentru Gizmodo că a început să lucreze la actualizări dinainte de alegerile prezidenţiale. Preocupările gigantului software pentru combaterea ştirilor false s-au intensificat însă în ultimele zile, odată cu intensificarea criticilor asupra modului în care reţeaua de socializare Facebook şi Google, deopotrivă, au facilitat răspândirea de ştiri false alegătorilor.

“Vom restricţiona difuzarea anunţurilor în paginile care prezintă eronat sau ascund informaţii despre publisher, despre conţinutul editorial sau despre scopul principal al domeniului web”, a declarat un reprezentant al companiei Google, citat de Gizmodo.

Motorul de căutare Google a fost acuzat că a plasat în prima pagină, ca primă sugestie, un articol de pe un site îndoielnic care îl dădea pe Donald Trump câştigător atât al voturilor colegiului electoral cât şi al voturilor populare, deşi Hillary Clinton a fost cea care s-a impus în urma voturilor populare. Site-ul cu pricina AICI.

Şi oficialii Facebook au declarat luni că vor lua măsuri împotriva ştirilor false, deja un pas fiind făcut, modificarea politicii de utilizare a reclamelor în reţeaua de socializare, astfel încât să interzică folosirea reclamei de către sire-urile care răspândesc ştiri false.

“Ne-am actualizat politica de clarificare a situaţiei ştirilor false. Vom amplifica politicile noastre şi vom lua măsuri rapide împotriva site-urilor şi aplicaţiilor care vor fi găsite în această situaţie. Echipa noastră va continua să monitorizeze atent viitorii editori, dar şi pe cei existenţi, pentru a se asigura că totul este conform”, a declarat un oficial al Facebook pentru site-ul Gizmodo.com.

Facebook a fost acuzat că a facilitat răspândirea de ştiri false pe reţeaua de socializare care au creat avantaje campaniei electorale a lui Donald Trump, acuzaţie pe care Mark Zuckerberg a respins-o.

“Personal, cred că ideea că ştirile false de pe Facebook, care sunt într-un număr foarte mic, au influenţat alegerile în vreun mod, e destul de nebună. Alegătorii iau decizii bazate pe experienţa trăită”, a declarat Zuckerberg joi, în cadrul unei converinţe despre tehnologii, citat de The Verge.  

 

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu